publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
43 skomentuj »

TAGI: meetdomainers , pl , rynek wtórny domen , cctld , domeny

2010-08-30 10:30  |  Wojciech Wowra

Spadają ceny na polskim rynku domen

Spadają ceny na polskim rynku domen

W ciągu ostatnich kilku miesięcy zmniejszył się popyt na polskie domeny. Spadły także ceny. Na ostatniej publicznej aukcji w Sopocie wartość sprzedaży nie przekroczyła 140 tysięcy złotych.

W ubiegłym roku kwota ta była dużo wyższa (320 tysięcy złotych). Teraz najwyższą cenę uzyskał pakiet adresów startup.pl i start-up.pl. Zapłacono za niego 44 tysiące złotych. Wystawiony za 300 tysięcy pr.pl nikogo nie zainteresował.

Na mało udany przebieg sopockiej aukcji wpływ miała nieobecność Fredericka Schiwka, szefa luksemburskiej firmy Domain Invest. Schiwek regularnie skupował polskie domeny. Dziś tłumaczy, że jego spółka „porządkuje swoje portfolio”.

Daniel Dryzek, organizator MeetDomainers, właściciel pr.pl, powiedział „Pulsowi Biznesu”: „Na pewno na rynku kupujących się ochłodziło. A podaż też nie szaleje, bo część inwestorów nie chce się sprzedawać tanio. Kupujący czekają na okazje, a te jeszcze przez kilka miesięcy będą się pojawiały”.

Dryzek spodziewa się jednak wzrostu cen w przyszłym roku. Dlatego kupuje nowe adresy: pogrzeby.com (za 3,5 tys. zł), fabrykamebli.pl (za 3,4 tys.) czy pediatria24.pl (za tysiąc).

„Oprócz startup.pl na MeetDomainers emocje wzbudziło pozycjonowanie.com, sprzedane za 24 tys. zł, przy cenie wywoławczej 10 tys. zł. Swoich nabywców znalazły też m.in. msp.pl (5 tys. zł), lala.pl (10 tys. zł) i dotacja.pl (12 tys. zł)” z – napisał „Puls Biznesu”.

źródło: pb.pl

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
43 skomentuj »

Komentarze

  • SSL

    #1 SSL 2010-08-30 11:01:52 0

    Po co ładować fundusze w domenę skoro lepiej je wydać na pozycjonowanie.

    IP: 95.49.87.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.6.31 Version/10.70

  • derdiusz

    #2 derdiusz 2010-08-30 12:23:52 0

    prestiż ;)

    IP: 83.6.7.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.127 Safari/533.4

  • ggoooo

    #3 ggoooo 2010-08-30 12:48:12 0

    Po tytule myślałem ,że ceny rejestracji spadają :(

    IP: 193.59.42.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.125 Safari/533.4

  • Peter Riley
  • amigowiec

    #5 amigowiec 2010-08-30 16:25:23 1

    Re: Peter Riley

    To nie "cwaniaczki" są winni wysokich cen, a ludzie, którzy od nich domeny kupują. Logiczne, że gdyby nie było popytu, to i ceny poleciałyby w dół. IMHO, jest może ze 100 domen generycznych, które kupiłbym za więcej niż 1000zł; szkoda, że niektórzy myślą inaczej...

    Natomiast to, co proponujesz sprawiłoby, że cofnęlibyśmy się o 10 lat w rozwoju; zwykłego "Kowalskiego" nie byłoby stać na swój adres, a i mikro- i mini przedsiębiorstwa nagle zrezygnowałyby ze swoich adresów. Dlaczego więc powinno się dostosowywać ceny do "marginesu", a nie dbać o normalnych ludzi?

    IP: 78.8.1.[...] IBrowse/2.4 (AmigaOS 3.9; 68K)

  • Peter Riley
  • Kenjiro

    #7 Kenjiro 2010-08-31 10:08:39 1

    @Peter Riley: Chyba cię pogięło. Niskie ceny domen są wynikiem dużego popytu, a ty chcesz wracać do jakiegoś centralnego sterowania. Może od razu €1000 za domenę, w końcu firmy (zachodnie) stać, a kogo obchodzi, że w PL jest nieco inny przelicznik?

    Cenię sobie możliwość kupna dowolnej domeny, a jeśli jest już zarejestrowana, to szukam innej. Nie ma znaczenia czy posiada ją 'cwaniaczek', czy faktyczny użytkownik. Mnie to nie boli, bo nazwa liczy się dużo mniej niż zawartość.

    IP: 158.75.204.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:2.0b4) Gecko/20100818 Firefox/4.0b4

  • Peter Riley
  • eimi
  • wojtekm
  • noflower

    #11 Daniel Dryzek.pl® 2010-08-31 16:30:24 1

    Socjalizm wiecznie żywy :) Super pomysł @eimi @wojtekm - postawmy urzędnika i niech decyduje czy domena jest prawidłowo wykorzystywana czy nie. Czy strona jest już wystarczająco dobrze rozbudowana czy może jednak cztery strony to za mało i należy odebrać domenę. A dla osób parkujących nazwy proponuję rok więzienia - od razu skończy się parking a o Polsce usłyszy cały świat! :)

    Podobnie zróbmy z samochodami - albo jeździsz przynajmniej 100 dni w roku albo oddajesz dla innych, którzy bardziej potrzebują.

    Masz mieszkanie i w nim nie mieszkasz - oddawaj spekulancie!

    Kupiłeś kilka działek i rośnie na nich trawka i kilka drzewek? Oddaj biednym, przynajmniej sobie tam namiot rozbiją.

    By żyło się lepiej - wszystkim, tym co się chce i tym co się nie chce. Każdemu równo. Dość nierówności. Precz z badylarzami. Precz z kapitalistami!

    ;)

    IP: 80.51.132.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.51 Safari/534.3

  • firmowiec
  • Michal Wendrowski

    #13 Michal Wendrowski 2010-08-31 16:54:50 1

    Ciekawa teoria dot. zwiększenia opłat za rejestrację/przedłużenie domen na 500 PLN. Rozumiem, że taki NASK mógłby się nawet na to zgodzić, ale założenie, że tak zrobi jakżdy rejestr na świecie, jest nierealne, nawet ze względów ekonomicznych: Znajdzie się taki, który zaoferuje rejestrację/utrzymywanie domen za znacznie niższe ceny (np. 20 PLN rocznie), co spowoduje, iż większość osób tworzących swoje strony będzie właśnie u niego rejestrować swoje domeny, jeżeli jego końcówka będzie rozsądna i ogólnie wykorzystywalna (np. .com, .net, .org, .info, .biz, .eu). Powiedzmy, że taki EURid ze swoim .eu zostanie na mapie rejestrów sam oferujący usługi w tak niskiej cenie: popularność jego końcówki niezmiernie wzrośnie, co ponownie przyciągnie inwestorów skupujących różne nazwy z celem późniejszej ich odsprzedaży z zyskiem ALBO wykorzystania ich do swoich projektów.

    Obecne rozwiązanie jest moim zdaniem jedynym szłysznym podejściem do tematu (first come—first served, brak ograniczeń dot. rejestracji domen). Jedynie roczna cena utrzymania .pl powinna dopasować się do światowego poziomu (

    IP: 83.10.63.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10_5_8; en-us) AppleWebKit/533.17.8 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.1 Safari/533.17.8

  • Michal Wendrowski

    #14 Michal Wendrowski 2010-08-31 16:56:49 1



    Coś obcięło :-) Kontynuacja:

    Obecne rozwiązanie jest moim zdaniem jedynym szłysznym podejściem do tematu (first come—first served, brak ograniczeń dot. rejestracji domen). Jedynie roczna cena utrzymania .pl powinna dopasować się do światowego poziomu (

    IP: 83.10.63.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10_5_8; en-us) AppleWebKit/533.17.8 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.1 Safari/533.17.8

  • Michal Wendrowski

    #15 Michal Wendrowski 2010-08-31 16:58:04 1



    (Oprogramowanie Webhosting.pl ma zdaje się problemy z przetwarzaniem znaków UTF-8, wklejam całość jeszcze raz.)

    Ciekawa teoria dot. zwiększenia opłat za rejestrację/przedłużenie domen na 500 PLN. Rozumiem, że taki NASK mógłby się nawet na to zgodzić, ale założenie, że tak zrobi jakżdy rejestr na świecie, jest nierealne, nawet ze względów ekonomicznych: Znajdzie się taki, który zaoferuje rejestrację/utrzymywanie domen za znacznie niższe ceny (np. 20 PLN rocznie), co spowoduje, iż większość osób tworzących swoje strony będzie właśnie u niego rejestrować swoje domeny, jeżeli jego końcówka będzie rozsądna i ogólnie wykorzystywalna (np. .com, .net, .org, .info, .biz, .eu). Powiedzmy, że taki EURid ze swoim .eu zostanie na mapie rejestrów sam oferujący usługi w tak niskiej cenie: popularność jego końcówki niezmiernie wzrośnie, co ponownie przyciągnie inwestorów skupujących różne nazwy z celem późniejszej ich odsprzedaży z zyskiem ALBO wykorzystania ich do swoich projektów.

    Obecne rozwiązanie jest moim zdaniem jedynym szłysznym podejściem do tematu (first come - first served, brak ograniczeń dot. rejestracji domen). Jedynie roczna cena utrzymania .pl powinna dopasować się do światowego poziomu (

    Co do sytuacji cen na polskim rynku domen: Nie odczuwam tendencji spadkowej, wręcz odwrotnie. W tym roku miałem rekordową ilość zapytań dot. odkupienia polskich domen, a wiele wstępnych ofert zaczyna się w przedziale czterocyfrowym - zjawisko, które rok temu mogłem jeszcze zaliczać do wyjątków.

    Popieram wypowiedź Daniela Dryzka.

    IP: 83.10.63.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X 10_5_8; en-us) AppleWebKit/533.17.8 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.1 Safari/533.17.8

  • Michal Wendrowski
  • Inv

    #17 Inv 2010-08-31 17:00:30 1

    @eimi

    Baaaardzo ciekawe. Widzę, że odezwały się Twoje chore ambicje. Na szczęście nie Ty regulujesz zasady na rynku domen. 

    Idąc Twoim tokiem myślenia, proponuję zabrać Ci komputer, bo korzystasz z linuxa, a producent przeznaczył go pod oprogramowanie MS.

    Idź lepiej bronić Krzyża !

    IP: 83.30.227.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.6.30 Version/10.61

  • E.M.

    #18 E.M. 2010-08-31 17:02:09 1

    Kiedyś kupiłem jedną domenę na firmę (1998rok). Była to również nazwa mojej firmy, słowo ogólnie używane. Wśród domeniarzy nazwa zaliczana do "generyków wysokich lotów".

    Firmy już nie prowadzę, pozostał mi tylko adres. Domena leży odłogiem. Jest na niej tylko kontakt e-mail do mnie. Bardzo często i gęsto dostaję na ten e-mail propozycje odkupienia domeny, kwoty które są proponowane są absurdalnie śmieszne. Zdarza się, że nie odpisuję na propozycje, bo często kończy się to jakimiś bliżej nieokreślonymi  wyrzutami i "humorami" w moją stronę. 

    ps. To jest moja domena za którą płacę. I pstro innym do tego ile za nią chcę i co z nią robię. Jestem jej właścicielem / dysponentem/ abonentem czy jak by to zwał.

    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie E. M.

    IP: 77.255.12.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.127 Safari/533.4

  • Wejcher

    #19 Wejcher 2010-08-31 17:21:28 1

    Ja posiadam obecnie coś koło 6000 domen .pl.... W tym 100 to domeny warte po co najmniej kilkadziesiąt tysięcy zł.

    Mimo tego domen sprzedaje mało... i jak już to za grube pieniądze. Większość leży na parkingach i czeka. Zarejestrowałem, opłaciłem to mam prawo wyczyniać z domenami co mi się żywnie podoba.

    I śmiać mi się chce z tych nieróbów i płaczków co to nic nie robią tylko płaczą że pieniądze im same do kieszeni nie wchodzą.

    IP: 194.63.132.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.6.30 Version/10.61

  • domenator

    #20 domenator 2010-08-31 17:44:58 0

    6000x50zl 300 tysiecy zlotych rocznie za przedluzenie - gratuluje biznesplanu LOL

    IP: 83.3.83.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

  • invictus™

    #21 invictus™ 2010-08-31 18:21:55 1

    A mnie sie to podoba co robi Daniel czy Wejcher. Pracujac kiedys w malej firmie hostingowej, zdobilismy taki myk. Zarejestrowalismy 2 domeny z koncowka .pl tzn. skrot od nazwy miasta, tak jak przy tablicach rejestracyjnych samochodu  miasto.pl doslownie 3 literki i pl'ka. Poniewaz klienci nie chca za bardzo odkupywac domen na rynku wtornym, to proponujemy im za darmo nazwe firmy w swojej subdomenie, czyli firma.miasto.pl Klient zadowolony i firma zadowolona bo ma przeciez abonament.Ktos moze powiedziec ze to maaly prestiz, owszem, ale przynajmniej na razie google nie indeksuje po koncowce (nazwie domeny)

    IP: 80.51.57.[...] Mozilla/5.0 (compatible; Konqueror/4.3; FreeBSD) KHTML/4.3.1 (like Gecko)

  • Peter Riley
  • A. Golara

    #23 A. Golara 2010-08-31 18:33:34 1

    Z dedykacją dla osób które uważają, że wszystko im się darmo należy. Kawałki w nowoczesnej konwencji, ale dużo w nich prawdy.

    http://www.youtube.com/watch?v=IM0bkqJs0P4

    http://www.youtube.com/watch?v=rCb58O4uSsw

    Koledzy chyba przeleżeli ostatnią dekadę pod lodem. Oczekiwania, że ktoś kto kupił domenę generyczną za Xxxx PLN odda ją komuś w cenie rejestracji są strasznie naiwne. Dobre adresy w cenie rejestacji były zajmowane wiele lat wstecz. Do kogo mieć pretensję, że czas zapie*dala? Czyja wina? To że dzisiaj jakaś domena nie jest wykorzystywana nie znaczy, że w przyszłości nie będzie. Niektórzy zwyczajnie myślą do przodu i się zabezpieczają. Tak dzisiaj robią wszystkie nowoczesne firmy.

    Dzisiaj dobre adresy są w cenie. Topowa domena generyczna to prestiż, wzbudza zaufanie i musi kosztować. historia.pl to nie domena dla studenta na projekt. Nie każdy jeździ mercedesem. Niektóre rzeczy są zarezerwowane dla ludzi pracowitych i przedsiębiorczych.

    Jeżeli ktoś myśli, że tak łatwo jest utrzymać stadko domen to proponuję policzyć ile to rocznie kosztuje. Dla łatwości obliczeń proszę przyjąć, że odnowienie jednej domeny kosztuje 50 PLN, a zakup takiej domeny, którą będzie się opłacało trzymać to przynajmniej 1000 PLN.

    IP: 213.77.56.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.127 Safari/533.4

  • Grubas
  • Wejcher

    #25 Wejcher 2010-08-31 19:25:34 1

    Nie bój żaby. Są tyle warte bo co jakiś czas dostaje oferty.... i sam dobrze wiem jak wycenić domenę.

    A widzę tutaj grupę frustratów którzy się frustrują z tego powodu że sami nie zainwestowali w domeny kiedy wszystkie najlepsze były wolne. No ale niggdy nic nie wiadomo... proponuje frustratom inwestowanie w gwiazdy i działki na marsie.

    IP: 194.63.132.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • wojtekm1
  • Wejcher

    #27 Wejcher 2010-08-31 21:45:32 1

    No wiesz... skoro te domeny tyle warte to chyba jakąś wartość do cholery tworzymy :)

    Zresztą proszę mi nie zadawać głupich pytań bo nie mam czasu na pierdoły i żale.

    IP: 194.63.132.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • wojtekm1
  • wojtekm1

    #29 wojtekm1 2010-08-31 22:19:14 0

    zresztą cały system jest bańką jak ktoś tu pisał..

    W końcu ile tych domen jest wykorzystywanych 1-5%?

    Zmieni się rynek, zmienią techniki. Nie wiem-ktoś otworzy rejestr globalny, tak, żeby nawet końcówka pl nie była potrzebna, google jeszcze troche urośnie w siłę i całe Wasze portfele szlag trafi, jak każdą bańkę.

    No ale na szczęście stracą na tym tylko domainerzy, bo dla średniej wielkości firmy strata kilkudziesięciu tyś złotych na ich 10 domenach to żadna strata

    IP: 77.222.234.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • Inv

    #30 Inv 2010-09-01 15:20:31 1

    @wojtekm1 kolejny oświecony.

    Pieniądze też nie są Twoje bo leżą w banku, a nad wszystkim czuwa bank centralny NBP. Tworzysz tylko kolejny dług, który tworzy kolejny... itd.

    Wydrukuję sobie papierek z nazwą domeny i stanie się ona fizyczna ? 

    Google urośnie w siłę i mój portfel z domenami trafi szlag ? A potem się obudzisz. 

    Porównanie sprzedaży domen ze spamem i oszustwami pokazuje, że nie wiesz o czym mówisz.

    Proszę Cię więc nie zabieraj głosu w temacie o którym nie masz bladego pojęcia.

    IP: 83.30.208.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.6.30 Version/10.61

  • wojtekm
  • Johny

    #32 Johny 2010-09-01 17:09:09 1

    Prawda jest prosta - domeniarze handlują między sobą, a sprawa się rypnie jak się zorientują, że poza nimi nikt tych domen nie chce kupić.

    Jestem informatykiem, mam dużo doczynienia z tzw. "zwykłymi userami" i rzadko który wie co to pasek adresu w przeglądarce. Adres zawsze wpisują w google.

    IP: 89.78.12.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.51 Safari/534.3

  • noflower

    #33 Daniel Dryzek.pl® 2010-09-01 21:13:23 1

    Dyskusje internetowe są zwykle męczące i niewiele wnoszą. Ci którzy w pocie czoła pracują zwykle nie mają na nie czasu. Cóż - najwyraźniej nie zaliczam się do tej grupy..

    Dzięki wolności słowa każdy może wyrazić swoją opinię. I to jest super.

    Na szczęście mamy też wolność gospodarczą, dzięki której każdy może prowadzić działalność i działać na rynku w ramach obowiązujących przepisów prawa. Dlatego właśnie ja mogę inwestować w domeny, mogę też rozwijać pod nimi serwisy (co czynię), inni mogą natomiast inwestować w nieruchomości, wino, stare monety, akcje firm itd. itp. Takie obowiązują zasady w naszym świecie, choć nie obowiązują one wszędzie.

    Część z Was jest za zakazem handlem domenami. W porządku - macie prawo do takiej woli. Tylko szczerze powiedziawszy, to obawiam się, że wcale byście się tak nie cieszyli, gdyby do takiego zakazu doszło. Domainerzy sobie poradzą - wyemigrują, zaczną inwestować w inne TLD itd. Ale gorzej z obywatelami takiego kraju. Bo restrykcje, ograniczenia i obecność państwa na pewno nie zatrzymałaby się na domenach. Ale to już było - gospodarka centralnie planowana, brak wolności gospodarczej, brak swobód obywatelskich itd. Naprawdę myślicie, że tak było(by) lepiej? Państwo wie najlepiej co dla mnie / dla Ciebie dobre? Szczerze wątpię i wolę sam o sobie decydować i o tym czym się zajmuję.

    Chętnie przyjmę krytykę tego co robię, czym się zajmuję itd. Na szczęście macie do tego prawo, tak jak ja mam prawo nadal robić to co robię.

    Mówicie, że inwestowanie w domeny jest nieetyczne? Niesprawiedliwe? Powinni tego zabronić? A co w takim razie myślicie o dotacjach z UE? Co myślicie o rozdawaniu pieniędzy podatników (również moich i Waszych) uznaniowo. Bo tak zdecydował jakiś urzędnik, który często nie ma pojęcia o prowadzeniu biznesu, któremu przyznaje pieniądze. Czy okradanie obywateli z ich pieniędzy jest etyczne? Bo skoro rząd i Unia Europejska tak robi i tak mówią w TV, to znaczy, że to jest dobre?

    Wracam do swoich zajęć. Na pewno tu jeszcze zajrzę, żeby poczytać Wasze komentarze, także śmiało - nie żałujcie sobie :)

    IP: 80.51.132.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.51 Safari/534.3

  • Precz z preczem

    #34 Precz z preczem 2010-09-02 06:44:04 0

    Nie rozumiem, co do rzeczy mają dotacje unijne. Oczywiście że są nieetyczne. Tak jak inna kradzież. Czy to usprawiedliwia domeniarzy?

    Popieram kapitalizm, szanuję bankierów, wielkie korporacje i prawdziwych inwestorów.

    Nie szanuję spamerów, naciągaczy i domeniarzy.

    Tak jak zostało już powiedziane, ich cała działalność i zarobek wynika z utrudniania innym życia, poza tym NIC nie wnoszą.

    Pobieraczek i konkursy sms-owe też są legalne. Jak są odbierane przez społeczeństwo każdy wie.

    Nikt tu nie piszę, że państwo miałoby coś regulować. Wcześniej rejestracja domen była droższe i to nie państwo zadecydowało że jest tańsza.

    IP: 91.94.190.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.51 Safari/534.3

  • Mikołaj

    #35 Mikołaj 2010-09-02 08:53:30 0



    Taką działalność można porównać do kogoś kto wykupi ogromną ilość upraw, a następnie spali większość plonów żeby maksymalnie wywindować ceny pozostałej trzymanej przez siebie garstki.

    IP: 89.78.12.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0E)

  • noflower

    #36 Daniel Dryzek.pl® 2010-09-02 15:23:52 1

    Dlaczego wspomniałem o dotacjach? Bo przez większość są uważane za świetny instrument pomagający przedsiębiorcom i rozwijający gospodarkę. Ja twierdzę, że to bzdura. Tak samo jak bzdurą byłoby zabronić kupować komuś mieszkanie na wynajem lub działki, żeby postawić na niej reklamę. Ktoś inny mógłby tam zbudować hotel, ale jak ktoś chce tam mieć billboard to są to jego pieniądze i jego sprawa co robi ze swoją własnością. Domeny są czymś nowym, dlatego większość osób nie wie jak je traktować. Cóż - ja jestem cierpliwy. Do tematu możemy wrócić za 10 lat i wtedy zweryfikujemy nasze obecne osądy.

    Na świecie jest konkurencja. Ktoś wykupi mieszkania w jednej dzielnicy. Ktoś inny się znajdzie, żeby wybudować domy w innym miejscu i sprzedać je taniej. Ktoś wykupi domeny w jednym rozszerzeniu, pojawi się inne, konkurencyjne. Itd. Rynek takie sprawy sam reguluje. Zresztą nikt nikomu nie każe kupować domeny samochody.pl na sklep z samochodami. Można stworzyć brand samochodeo.pl albo coś podobnego. Jest tylko jedna domena samochody.pl, kredyty.pl, wakacje.pl, webhosting.pl. Tylko wolny rynek może zdecydować do kogo będzie należała. A wolny rynek = pieniądze, pomysł, wiedza. Najlepsze domeny zostały wykupione wiele lat temu. Każdy mógł to zrobić. Ten kto wpadł na pomysł pierwszy ma za to premię. To chyba zdrowy mechanizm? Czy może urzędnik powinien decydować komu należy się domena, tak jak decyduje o dotacjach?

    IP: 80.51.132.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.51 Safari/534.3

  • Precz z preczem
  • baikal

    #38 baikal 2010-09-02 17:32:29 1

    Im bardziej oddalamy się od czasów socjalizmu tym więcej głosów za powrotem. Zdaje się, niewiele osób ma pojęcie co to wolny rynek! Co kogo obchodzi, co ze swoimi domenami robi kupujący? Nie chcę brutalizować języka, ale Wara wszystkim do tego!

    Ja mam jedną swoją domenę i mi wystarczy, ale szczerze kibicuję wszystkim którzy potrafią zarobić na domenach.

    IP: 87.205.143.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.8) Gecko/20100723 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.8

  • invictus™

    #39 invictus™ 2010-09-02 19:17:48 0

    @Daniel Dryzek.pl® Panie Danielu nie mogę i nie zgadzam się z Pana zdaniem "Dyskusje internetowe są zwykle męczące i niewiele wnoszą." W każdej rozmowie - dialogu każda ze stron przedstawia swój punkt widzenia danej sprawy, trzeba tylko wyciągać odpowiednie wnioski. Wniosek z tej rozmowy jest 1 "KAŻDE GRABIE GRABIĄ DO SIEBIE" A więc moi mili, zamiast narzekać, rejestrować. Może i od was ktoś kupi wcześniej lub później jakąś domenę.

    IP: 80.51.57.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; OpenBSD i386; en-US; rv:1.9.1.8) Gecko/20100319 Firefox/3.5.8

  • noflower

    #40 Daniel Dryzek.pl® 2010-09-02 20:14:02 0

    @invictus Jest niestety jeden minus takich dyskusji. Zabierają cenny czas, który można byłoby spędzić z rodziną, przyjaciółmi, na pracę, rozrywkę itd. Ważna jest chyba równowaga. Żeby nie zacząć więcej mówić niż robić. Trzeba się pilnować.. W małych dawkach dyskusje internetowe mogą być pożyteczne i nawet miłe :)

    IP: 80.51.132.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.51 Safari/534.3

  • invictus™

    #41 invictus™ 2010-09-02 20:53:08 0

    @Daniel® to prawda 'Virtus in medio stat' - cnota stoi w środku (zna umiar).

    IP: 80.51.57.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; pl; rv:1.9.2.6) Gecko/20100625 Firefox/3.6.6

  • Gryfon

    #42 Gryfon 2010-09-02 23:13:20 1

    Domeniarze są źli, bo wykupili mi domeny. Pozycjonerzy są źli, bo przez nich moja super strona nie moze sie przebić wysoko w wyszukiwarce. Programiści są źli, bo chcą mnustwo kasy za kilka linijek programu, graficu żli, bo chcą ode mnie ponad 1000 za bohomazy w poincie. Cały ten internet to jedna wielka mafia, sami naciągacze.

    Zapraszam na DomenyDoKupienia.pl , szczególnie tych sfrustrowanych :)

    IP: 193.210.65.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

  • Byku

    #43 Byku 2010-09-03 06:14:56 0

    Na co komu domeny "pizmak.pl"czy "saperka.pl"? Jak bardzo naiwnym trzeba być, żeby wierzyć że ktoś je odkupi, w dodatku po zawyżonej cenie?

    IP: 178.56.102.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/534.3 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.53 Safari/534.3

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Top domen Polska

1 .suma z ENUM 2 385 345
2 .pl 1 560 600
3 .com.pl 356 801
4 .waw.pl 58 304
5 .net.pl 40 614
6 .org.pl 26 320
7 .8.4.e164.arpa 25 037
8 .info.pl 23 426
9 .biz.pl 13 820
10 .edu.pl 13 550
11 .wroclaw.pl 11 565
12 .szczecin.pl 10 345
13 .warszawa.pl 10 041
14 .katowice.pl 7977
15 .bydgoszcz.pl 7456

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł