publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
38 skomentuj »

TAGI: policja , nielegalne oprogramowanie , piractwo

2011-03-09 09:11  |  dodał Paweł Gazda

Pirackie oprogramowanie za 1,4 mln zł odkryto w dużej spółce z Tarnowskich Gór

Pirackie oprogramowanie za 1,4 mln zł odkryto w dużej spółce z Tarnowskich Gór

Nielegalne oprogramowanie o łącznej wartości 1,4 miliona złotych  zabezpieczyli policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Tarnowskich Górach.

W poniedziałek, 7 marca, funkcjonariusze z komendy powiatowej policji w Tarnowskich Górach, przeprowadzili czynności śledcze w siedzibie jednej z dużych spółek działających w regionie. W wyniku akcji zabezpieczono 4 jednostki centralne komputerów, 28 twardych dysków z zainstalowanymi nielegalnie programami oraz płyty CD. Wykorzystywane były one do bieżącej pracy.

Wartość nielegalnego oprogramowania biegli oszacowali wstępnie na 1 400 000 złotych.

Jak podaje Sztab Antypiracki: "akcje wymierzone w piractwo komputerowe w firmach, to nie tylko walka z nielegalnym wykorzystywaniem oprogramowania, ale przede wszystkim zwalczanie nieuczciwej konkurencji między firmami działającymi na rynku. Firmy pracujące na nielegalnym oprogramowaniu mogą zaniżać ceny dla klientów, a tym samym stają się bardziej atrakcyjnym kontrahentem. Problem polega jednak na tym, że klienci nieświadomie wybierają nieuczciwego gracza, dyskwalifikując firmy uczciwie działające".

Właścicielom firmy z Tarnowskich Gór grozi kara pozbawienia wolności do lat 5. Nas najbardziej ciekawi jednak, co to było za oprogramowanie. 1,4 mln złotych za oprogramowanie to bądź co bądź kwota niebagatelna.

źródło: informacja prasowa

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
38 skomentuj »

Komentarze

  • Exciter
  • lolz
  • tomaszs

    #3 tomaszs® 2011-03-09 11:02:59 0

    @lolz

    Też nie przepadam za Gimpem, ale Paint.NET jest całkiem dobry i wiele rzeczy można zrobić w nim szybciej niż w Photoshopie pewnie.

    A co do OpenOffice to nie wiem czy to nie jest wina Twojego komputera czy systemu bo u mnie dokumenty do 200-300 stron z obrazkami normalnie obsługuje.

    IP: 89.74.21.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303 Firefox/3.6.15 (.NET CLR 3.5.30729)

  • dAREuS

    #4 dAREuS® 2011-03-09 11:09:43 0

    Nie porównujemy Photoshopa do niczego, bo nie ma porównywalnego softu jeszcze. A Paint.NET - dla Windows - owszem solidna porcja softu do szybkich zadań.

    Odnośnie zaś do OO.org - próbowałem z 10 razy się przesiąść z powodów - górnolotnie rzec by można - ideologicznych. Ale nigdy mi się nie udało.

    IP: 188.121.11.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_6; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • dexter

    #5 dexter 2011-03-09 11:21:53 0

    Open Office nie nadaje się do firmy jest mało kompatybilny z Officem Microsoftu - rozwala prezentacje a nie zawsze można wysłać prezke jako pdf bo np. ktoś po drodze musi ją z edytować, poza tym fatalnie sobie radzi z *.docx i systemem zmian jeśli dokument jest edytowany przez kilka osób

    IP: 83.31.151.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303 Firefox/3.6.15 (.NET CLR 3.5.30729)

  • tomaszs

    #6 tomaszs® 2011-03-09 11:39:13 0

    @dexter

    Tak eksport prezek do Docs jest niemiły. Ciekaw jestem jak sprawuje się w integracji z Google Docs. Ktoś już korzystał?

    IP: 89.74.21.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303 Firefox/3.6.15 (.NET CLR 3.5.30729)

  • Ole

    #7 Ole 2011-03-09 12:40:15 0

    W dwóch firmach w których pracowałem zawsze głównym pakietem biurowym był OO, do czytania PDFów wymiennie Adobe Reader z Foxit i jakos nie było większych problemów. Ale może dlatego że związane z IT i nie było Pani Krysi. A strzałkę w Gimpie - poszukałbym pędzla gotowego.

    IP: 77.252.252.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • JohnX

    #8 JohnX 2011-03-09 12:44:56 1

    @exciter "Prawdziwy gliniarz z jajami (prawdziwy facet z jajami), za punkt honoru miałby złapanie groźnego bandziora który przyjdzie w nocy i poderżnie ci gardło, a nie "złapanie" piratów"

    Tak, szczególnie ten, który zajmuje się przestępstwami gospodarczymi. Niewiedza, głupota i lenistwo części obywateli polega na tym, że sądzą oni, że policjanci zamiast ścigać przestępców wolą nachodzą biednych piratów.

    IP: 78.31.139.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; en) Presto/2.7.62 Version/11.01

  • mic

    #9 mic 2011-03-09 13:19:36 2

    Ja od samego początku pracuję w firmie na OpenOffice i jakoś nie mam z tym problemów. Większość ww problemów wynika chyba z przyzwyczajenia użytkowników. Mi też na początku było ciężko się przestawić ale skoro w firmie nie było MS Office to co robić? Jak się człowiek przestawi to szybko zapomina, że może być inaczej.

    IP: 80.48.186.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.7.62 Version/11.01

  • dAREuS

    #10 dAREuS® 2011-03-09 13:41:40 2

    mic, tu się zgodzę, przyzwyczajenie drugą naturą.

    IP: 188.121.11.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_6; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • Exciter
  • Jednooki
  • NorbNet

    #13 Norb Net® 2011-03-10 00:47:49 1

    Sporadycznie odpisuje pretensjonalnie ale tą razą muszę bo jak widzę co pisze "Exciter" to mnie krew zalewa:

    1. A kto Ci/im każe sprzedawać tylko na polskim rynku?!

    2. Słowo klucz "odpowiedniki" nic dodać nic odjąć.

    3. Pewnie! Genialnie! Najlepiej niech się biorą za sprawy typu sąsiadka sąsiadce kure ukradła! Wtedy też bedzie źle, a jak! Pomyśl o tym że firmy na tym są stratne, gospodarka kuleje itp. Pozwólmy dziecku ukraść cukierka mając "jaja" bo to tylko cukierek i tylko dziecko, a za 20 lat podwędzi oprogramowanie za 100k i będzie jeszcze kurna bohaterem! Generują podatki? Pewnie, podziękujmy im za to jeszcze tylko szkoda, że te firmy które nie dostały gratyfikacji za swoją pracę nad aplikacjami takowego podatku nie zapłacą! No ludzie!

    4. Właśnie, że będę pyskować choć to nie mój poziom bo zwyczajnie obawiam sie o przyszłość gospodarki w kraju przez takich jak Ty!

    IP: 83.8.240.[...] Opera/9.80 (S60; SymbOS; Opera Mobi/1178; U; pl) Presto/2.5.28 Version/10.1

  • darekp

    #14 darekp 2011-03-10 08:39:43 0

    @Jednooki

    1,4 mln to akurat bardzo okrągła liczba, wielokrotność liczby zabezpieczonych komputerów (było ich 28). Więc pewnie wzięli jeden z największym zestawem oprogramowania, wycenili je na 50 tys. i pomnożyli przez 28. Wycenić oprogramowanie na jednym kompie na 50 tys. to jest spory wysiłek, ale Photoshop zdaje się kosztuje coś koło 5-6 tys. zł, więc przy dobrej woli tudzież instrukcjach dystrybutorów...

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/9.0.597.107 Safari/534.13

  • eimi

    #15 eimi® 2011-03-10 10:01:42 1

    @NorbNet:

    Coś się obawiam, że producenci najchętniej piraconego oprogramowania nie płacą złamanej złotówki podatków. Ich podatkowe szachrajstwa, zabawy w raje podatkowe, transfery pieniędzy, rozliczanie sprzedaży przez Irlandię z jej desperackimi prawami (kto w ogóle Irlandię wpuścił do UE?) niekoniecznie służą naszej gospodarce.

    No chyba że macie jakieś dane o tym, że Microsoft czy Adobe oddają naszemu Skarbowi Państwa w podatkach setki milionów złotych.

    IP: 90.156.40.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:2.0b13pre) Gecko/20110303 Firefox/4.0b13pre

  • Exciter

    #16 Exciter 2011-03-10 10:28:01 1

    @eimi®

    Nareszcie odezwał się Głos Rozsądku! Święta prawda z tymi rajami podatkowymi i niepłaceniem naszemu państwu podatków przez "wielkich świata IT". Poczytajcie sobie "No Logo" albo "Czarną listę firm" i zrozumiecie czym są wielkie korporacje i jak nas doją...

    IP: 178.37.31.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303 Firefox/3.6.15

  • Exciter
  • birdy

    #18 birdy 2011-03-10 19:54:58 2

    @Exciter

    Skoro można znaleźć darmowy odpowiednik to po co kraść?

    Brak logiki i przyzwoitości w Twojej wypowiedzi.

    Kradzież to przestępstwo.

    Czyli jak wezmę z Twojego domu telewizor i przez parę miesięcy skorzystam a potem zwrócę bo już uda mi się kupić własny to nie Będziesz miał nic przeciwko?

    Taka jest Twoja logika.

    Polityka licencyjna dużych firm sprzedających oprogramowanie jest pokrętna, (patrz np.systemy operacyjne MS dla zregenerowanych komputerów - koszmar) ale to nie znaczy, że należy nawoływać do korzystania z ich oprogramowania nielegalnie - wystarczy "tylko" uświadomić innych do używania alternatywnych rozwiązań. Jakiś pomysł?

    IP: 83.30.93.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.7 (KHTML, like Gecko) Chrome/7.0.517.41 Safari/534.7

  • NorbNet

    #19 Norb Net® 2011-03-10 20:38:09 0

    @eimi

    Zgadzam się z Tobą, tylko że to nie jest nawet w najmniejszy stopniu wytłumaczenie piractwa. Mam nadzieję, że tego nie tłumaczysz ;-)

    @Exciter

    Rozwalasz mnie..... Piractwo to swoistego rodzaju złodziejstwo! Tak, tak! Czy robi dobrze, że pracuje czy nie to i tak dla mnie będzie ZŁODZIEJEM! Nie można do tego podchodzić tak jak mówisz, że spróbujmy a jak się uda to "może" kupie a jak nie to nie. Tak jak słusznie zauważyłeś nie jest łatwo, ba powiem, że jest co raz gorzej dlatego nigdy nie ma "tego dobrego" momentu na kupno softu bo zawsze będą ważniejsze wydatki z roku na rok w tego typu małych firmach.

    Po czym wnosisz że przyszło łatwo?

    Co do kolorów, tak masz rację ZŁODZIEJSTWO jest dla mnie albo dokonane albo nie czyli albo czarne albo białe......

    IP: 83.8.240.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/9.0.597.107 Safari/534.13

  • eimi
  • kwis.abcdw.pl

    #21 kwis.abcdw.pl 2011-03-10 21:13:05 0

    Tworzę oprogramowanie, mam również uprawnienia rzeczoznawcy z zakresu IT (PTI, Izba Rzeczoznawców) i z wieloma wypowiedziami zupełnie się nie zgadzam.

    Policjanci nie walczą z przyzwyczajeniami tylko ze społecznym przyzwoleniem na brak równości w swerze życia gospodarczego. Jest dla mnie zupełnie oczywiste, że skoro przygotowuję ofertę pod arkuszem kalkulacyjnym, to musze mieć do niego prawo. Albo otrzymane, albo nabyte. Nie można mieszać tych modeli biznesowych. Osobiście używam Microsoftu i Apple, może i darmowe są tańsze, ale wolę pracować z oprogramowaniem, które jest również u moich klientów i przez to nie sprawia nam wspólnie kłopotów.

    A przy okazji, to odpowiadając komuś na pytane o integracje z google docs, to mam jak najgorsze wspomnienia. Parę zdań umieściłem w blogu: http://kwis.abcdw.pl/2011/03/02/googledocs-integracja-z-microsoft-office-c-d/

    IP: 83.3.14.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; en) Presto/2.7.62 Version/11.01

  • Exciter
  • nonono

    #23 nonono 2011-03-10 22:08:00 1

    @birdy

    wysyłam Ci oficjalne pozwolenie - możesz zabrać z mojego domu telewizor. na zawsze. oraz dvd, wzmacniacz i kolumny.

    tylko zrób to na takiej samej zasadzie jak pirat - powielając.

    tyle są warte porównania.

    IP: 212.76.47.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.9) Gecko/20100402 Ubuntu/9.10 (karmic) Firefox/3.5.9

  • NorbNet

    #24 Norb Net® 2011-03-11 00:45:45 0

    aha czyli kradziez tak na 10% najbogatszych jest ok.... Przez takie właśnie myślenie NA SZCZĘŚCIE .upadł PRL! Nie mam więcej pytań i też już więcej nie piszę aby nie zaśmiecać.....

    IP: 83.8.230.[...] Opera/9.80 (S60; SymbOS; Opera Mobi/1178; U; pl) Presto/2.5.28 Version/10.1

  • Freddy Kruger
  • kallosz

    #26 kallosz® 2011-03-11 08:22:55 1

    "Miałem na myśli alternatywę. Ktoś kto chce i potrafi używać open source, np. GIMPa, niech używa tego GIMPa. Ktoś kto nauczył się obsługi Photoshopa, a zaczyna działalność i nie stać go na kupno Photoshopa, to niech już "jedzie" na tym "lewym" Photoshopie aby tylko jakoś firma przetrwała trudne początki." Jeśli go nie stać to niech nie bierze się za pracę grafika. Proste.

    IP: 195.114.182.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • kallosz

    #27 kallosz® 2011-03-11 08:26:24 1

    tak mi się jeszcze skojarzyło. Skoro chce pracować jako kierowca zawodowy i nie stać mnie na zakup samochodu to też mogę ukraść ? Żeby się utrzymać ?

    IP: 195.114.182.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • Cya
  • abfc
  • abfc

    #30 abfc 2011-03-11 13:41:44 1

    @ Cya

    reasumując:

    robiąc piracką kopię, odbierasz mu możliwość zarobku

    a skoro producent nie zarabia, to może ponieść stratę z tytułu braku zwrotu z inwestycji w wytworzenie oprogramowania

    upraszczając - kradniesz wypłatę developera...

    IP: 89.79.221.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • NorbNet

    #31 Norb Net® 2011-03-11 16:36:46 0

    @Cya

    Piszesz o powielaniu i subtelnej różnicy......

    Hipotetycznie - jesteś grafikiem, robisz laya i

    a) ktoś Ci kradnie tego laya ale nie kasuje pliku, powiela w sieci i zarabia na tym,

    b) ktoś Ci kradnie tego laya i kasuje plik powielając w sieci i zarabia na tym

    Jaką widzisz w tym różnice? Bo ja żadnej......

    IP: 83.8.230.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.127 Safari/534.16

  • co JAJCO
  • asdasdddd

    #33 asdasdddd 2011-03-12 20:13:09 0

    @Norb Net - patrzysz na to zbyt jednostronnie.

    w pkt b) tracisz możliwość dalszego używania/zarabiania na swojej pracy. to jest ta różnica.

    IP: 212.76.47.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.9) Gecko/20100402 Ubuntu/9.10 (karmic) Firefox/3.5.9

  • css3.pl

    #34 css3.pl 2011-03-12 22:56:16 0

    Ja tam nic nie bronie, ani nie potępiam, ale chcę zwrócić uwagę na logikę. Jeśli używasz np. Photoshopa pirata i nie stać cię na legalnego (czytaj - nie kupisz go, bo jest dla ciebie za drogi) to w jaki sposób producent - w tym przypadku Adobe - traci potencjalny zarobek? Dla mnie to nielogiczne.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303 Firefox/3.6.15

  • kallosz

    #35 kallosz® 2011-03-18 14:51:11 0

    @css3.pl nie stać Cię na PS to korzystaj z GIMP'a.

    " w tym przypadku Adobe - traci potencjalny zarobek"

    Ktoś się napracował aby zrobić program tak? Więc należy mu się za jego dzieło zarobek w tym przypadku zakup programu przez osobę która chce zarabiać korzystając z jego programu.

    IP: 77.253.79.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/534.16 (KHTML, like Gecko) Chrome/10.0.648.134 Safari/534.16

  • Splitfire

    #36 Splitfire® 2011-11-23 16:22:37 0

    GIMP-a? Możliwości tego programu są "porównywalne", ale tak naprawdę nie dorasta Photoshopowi do pięt. Niektóre rozwiązania to prowizorka, niektóre przyprawiają o ból głowy, a ergonomia... trudno mówić o czymś, czego właściwie nie ma...

    IP: 78.133.207.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0.1) Gecko/20100101 Firefox/8.0.1

  • Splitfire

    #37 Splitfire® 2011-11-23 16:24:29 0

    Hmm... a jak od strony prawnej wygląda ciągłe korzystanie z wersji testowej (w sensie po wygaśnięciu instalowanej na nowym Win)? Czy pomimo tego, że ktoś nie korzysta z wersji pirackiej to można mu udowodnić, że np. takiej ilości projektów nie mógł wykonać na wersji testowej? Czy ma to jakieś znaczenie?

    IP: 78.133.207.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0.1) Gecko/20100101 Firefox/8.0.1

  • 03:e7:7b:b9:9e:73:53:09:07:89:73:03:ab:1e:6e:93:28:06:

    #38 03:e7:7b:b9:9e:73:53:09:07:89:73:03:ab:1e:6e:93:28:06: 2011-11-23 17:42:09 0

    @Cya

    To nie jest subtelna różnica, to jest różnica zasadnicza. Jeśli ktoś mówi, że piracenie programów komputerowych to kradzież, to albo nie zna znaczenia tego słowa, albo uprawia antypiracką propagandę dla umysłowo upośledzonych. Takim samym bełkotem jest termin "własność intelektualna".

    @Norb Net

    Najwidoczniej jesteś niedowidzący, więc Ci pomogę, bo mi Cię żal. Jeśli "pirat" skasuje Twój cenny plik, a nie masz backupu, co jest bardzo prawdopodobne, sądząc po Twoim wpisie, to niczego już nie zarobisz. Jeśli "pirat" ulitował się nad Tobą i zostawił Twoją "własność", to dalej możesz zarabiać. Teraz rozumiesz różnicę?

    @abfc

    Opowiadasz takie same bzdury jak ci, którzy wyliczają, ile to niby tracą na piractwie producenci programów komputerowych, wytwórnie muzyczne czy studia filmowe. To są kwoty wyssane z palca, oparte na ordynarnym naciąganiu faktów, przemnożone razy 100. Oczywiście, że producenci tracą, ale nie aż tyle, ile to sami przedstawiają. Jeśli ściągnę sobie z Internetu program za 1000 PLN, to firmie wcale nie ubyło jednocześnie na koncie 1000 PLN. Przy takiej cenie nigdy bym nie kupił tego programu, więc nie mów, że "pirat" odbiera możliwość zarobku. To producenci często sami sobie strzelają w stopę windując ceny do niebotycznych poziomów.

    IP: 212.87.14.[...] Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html)

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł