publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
14 skomentuj »

TAGI: internet explorer , reklama , ie8 , filtr , prywatność , microsoft , przeglądarka , inprivate blocking

2008-08-26 13:35  |  Wojciech Wowra

Moduł blokowania reklam w Internet Explorerze 8 zniszczy rynek reklamy online?

Moduł blokowania reklam w Internet Explorerze 8 zniszczy rynek reklamy online?

Internet Explorer 8 ma zawierać mechanizmy nowej generacji do blokowania reklam. Eksperci od ochrony prywatności są wniebowzięci, a specjaliści od marketingu wieszczą upadek dotychczasowego modelu biznesowego w Internecie.

Mike Zaneis, wiceprezes Interactive Advertising Bureau, powiedział: „Nowa przeglądarka Microsoftu może podkopać całą sieciową ekonomię”. Dostęp do większości witryn jest bezpłatny – utrzymują się one z wyświetlania reklam. Domyślne blokowanie reklam w najpopularniejszej przeglądarce świata zmniejszyłoby prowizje otrzymywane przez twórców serwisów.

Opcje konfiguracji prywatności w IE8: czyżby przeglądarka Microsoftu miała najlepiej zadbać o prywatność internautów?

Oczywiście mechanizmy usuwania banerów reklamowych są dostępne od dawna. Wystarczy wspomnieć tu o niezwykle popularnej wtyczce Ad-Block Plus dla Mozilla Firefoksa. Ale inicjatywa Microsoftu zintegruje tego typu funkcje z programem do przeglądania stron WWW, który – co gorsza dla reklamodawców – jest najpopularniejszą przeglądarką na świecie.

InPrivate Blocking w IE8.

Wprowadzony do IE8 moduł nazywa się InPrivate Blocking. Firma z Redmond twierdzi, że nie zaprojektowano go po to, aby usuwać reklamy, ale by chronić prywatność użytkowników. Jednocześnie przedstawiciel korporacji przyznał, że mechanizm może blokować dostarczaną przez zewnętrzne wobec danej strony WWW treści.

Witryny poblokowane mechanizmem InPrivate Blocking.

Zamiast maksymalnie wykorzystać potencjał nowego produktu, Microsoft przesłał do redakcji czołowych amerykańskich gazet zrzuty ekranu, na których widać te same strony z włączonym i wyłączonym InPrivate Blockingiem. W obu wersjach reklamy są widoczne. Jak jednak faktycznie sprawdza się ten moduł, będzie można powiedzieć dopiero po wydaniu pełnej wersji Internet Explorera 8.

źródła: WashingtonPost.com, Blogs.msnd.com/ie/

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
14 skomentuj »

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł