publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
36 skomentuj »

TAGI: windows xp , internet explorer , ie9 , html5 , ie6 , akceleracja

2010-05-07 14:15  |  Michał Mewald

Microsoft krytykowany za brak planów wydania IE9 dla Windows XP

Microsoft krytykowany za brak planów wydania IE9 dla Windows XP

Microsoft nie ma lekkiego życia z webdeweloperami. Kilka dni temu bronił wyboru H.264 jako jedynego kodeka w IE9, a teraz dostało mu się za niedostępność IE9 dla Windows XP – co w praktyce oznaczać może brak HTML5 w tym systemie.

Wiadomość o niedostępności IE9 dla Windows XP Microsoft ogłosił na konferencji MIX w Marcu. Giorgio Sardo, ewangelista techniczny, w zeszłą środę na Expo Web 2.0 tłumaczył zebranym, że IE9 jako nowoczesna przeglądarka będzie zawierać obsługę sprzętowej akceleracji grafiki oraz wiele innych nowości, które wymagają nowego systemu, a XP za taki nie może być uznany.

Innego zdania był jednak Alex Russell, członek zespołu programistów tworzących Google Chrome. „Przeglądarki Opery i Mozilli posiadają już obsługę sprzętowej akceleracji grafiki, która działa również na XP” - powiedział Russell podczas otwartej dyskusji panelowej z Sardo oraz przedstawicielami Mozilli, Opery oraz Yahoo na temat przyszłości przeglądarek internetowych.

Szerokie upowszechnienie HTML5 jest dla programistów bardzo ważne – ma zmniejszyć fragmentację sieciowych technologii i ułatwić tworzenie aplikacji. Jednak jeśli IE9 nie będzie dostępne dla użytkowników XP, to może to grozić cyfrowym wykluczeniem znacznej części odbiorców. Trzeba bowiem pamiętać, że pomimo naszego zachwytu nad nowymi przeglądarkami, w skali świata IE6 ma obecnie większą liczbę użytkowników niż Opera, Chrome i Safari razem wzięte. W niektórych krajach aż 40% internautów korzysta z IE6.

Paneliści nie mieli też wątpliwości co do roli jaką odegrało IE6 w rozwoju internetu. IE6 kiedyś było świetne. Nadało tempa rozwojowi JavaScriptu i modelu DOM. „Wszystkie te rzeczy po dziś dzień wykorzystujemy” - powiedział Russell. „To też powód, dla którego IE6 jest tak powszechnie wykorzystywany do dzisiaj” - dodał Brendan Eich, przedstawiciel Mozilli.

Jak zapewniał Sardo, Microsoft wierzy, że HTML5 to przyszłość Sieci. Dodatkowo stara się, aby użytkownicy nawet tych pirackich wersji systemu posiadali zawsze aktualną wersję przeglądarki. Dotyczy to zwłaszcza użytkowników komputerów z takich państw jak Chiny, gdzie odsetek „pirackich” instalacji jest bardzo wysoki.

Crockword, moderator tej dyskusji, zaproponował drastyczne rozwiązanie, które ma zabić IE6: „Wybierzmy jeden dzień, mniej więcej 30 dni po tym jak wszystkie z głównych przeglądarek będą zawierać obsługę standardu HTML5 i przeprowadźmy akcję, w której deweloperzy odcinają dostęp do strony wszystkim tym, którzy nie mają najnowszej wersji przeglądarki”. Pomysł spotkał się z aplauzem ze strony zebranych deweloperów, jednak chyba nie jest zbyt realny – to nie oni podejmują raczej decyzje, które z technologii miałyby być wspierane przez daną witrynę.

Źródło: computerworld.com

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
36 skomentuj »

Komentarze

  • kallosz

    #1 kallosz® 2010-05-07 14:41:06 0

    Microsoft powinien odgórnie zablokować IE6 i zmusić userów do instalacji nowszej wersji przeglądarki. To jest hamowanie rozwoju internetu.

    Owszem, ludzie nie są świadomi jaka przeglądarka jest najlepsza dla nich - korzystają z tego co mają i nie chcą się "bawić" w wybieranie innych przeglądarek czy instalacje kolejnych wersji IE.

    IP: 77.253.74.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.342.9 Safari/533.2

  • bosz

    #2 bosz 2010-05-07 15:14:10 0

    Zablokować... Wytłumacz zatem wielu firmom, że muszą zainwestować w uaktualnienie systemów informatycznych, tak aby były kompatybilne z innymi przeglądarkami. Niestety rzeczywistość często wygląda tak, że aplikacje biznesowe działają (w pełni) tylko na IE6.

    Co do braku wersji oprogramowania dla XP to moim zdaniem najwyższa pora, aby to zrobić.

    IP: 89.72.159.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • lck

    #3 lck 2010-05-07 18:12:33 0

    "IE9 jako nowoczesna przeglądarka będzie zawierać obsługę sprzętowej

    akceleracji grafiki oraz wiele innych nowości, które wymagają nowego

    systemu, a XP za taki nie może być uznany."

    Przecie to świadome zagranie!!! Wersja 8 niczym szczególnym nie wyróżnia się, a 9 zbiera świetnie opinie nawet u przeciwników. Chodzi im o podkręcenie sprzedaży Win7.

    "Innego zdania był jednak Alex Russell, członek zespołu programistów

    tworzących Google Chrome. „Przeglądarki Opery i Mozilli posiadają już

    obsługę sprzętowej akceleracji grafiki, która działa również na XP""

    I wszystko jasne. Dobrze, że jest Linux lub alternatywne przeglądarki.

    IP: 83.18.90.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.3) Gecko/20100406 Firefox/3.6.3 (Swiftfox)

  • dan

    #4 dan 2010-05-07 18:43:44 0

    No ale to oczywiste. IE9 wspiera direct2d, h264 (w systemie), i cos tam pewnie jeszce co nie posiada Win Xp. Niby jak wyobrażacie sobie używanie tych technologii na xp?

    IP: 77.254.139.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • slawek22
  • Peter Riley

    #6 Peter Riley 2010-05-07 22:05:15 0

    @slawek22: Direct2D nie działa na XP, a tym bardziej na win95, pomyliło Ci się z DirectDraw. Coś tam słyszałeś, coś pokręciłeś i tyle to warte...

    IP: 89.78.12.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • dan

    #7 dan 2010-05-07 22:17:32 0

    Drogi kolego, nie jestem fanboyem ofcorse.

    Direct2d jest dostępny tylko od visty (service pack 2 bodajże)

    Co do h264 i przeglądarki (IE9)... no faktycznie zapomniałem o Silverlight, on obsługuje h264. Ale jeśli chodzi o html5 video tag to nie wiem jak to rozwiążą. Mogą ten SL wykorzystać albo systemowy WIN7. Jeśli by przeglądarka sama w sobie korzystała z h264 to przychodzą dodatkowe licencje (?) Jeśli nie to mnire poprawcie.

    Poza tym fajny post, zgadzam sie z reszta ;)

    IP: 77.254.159.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • slawek22

    #8 slawek22 2010-05-07 22:56:24 0

    A no fakt, przyznaję pomyliłem 2d z draw.

    Tylko mnie zastanawia jedno. Crysis na WinXP potrafi generować fotorealistyczną grafikę w locie... a głupia przeglądarka z HTML5 który obsługuje "efekty" tak skomplikowane jak budowa gwoździa potrzebuje specjalnego interface?

    Dobra przypuśćmy, że łatwiej zrobić port z GDI do D2D niż DD :) Przypuśćmy, że obsłuży to chrome... czy to zrekompensuje spadek wydajności spowodowany przesiadką? ;) Ja tam wolę mieć szybkiego PC + 3.5GB dla aplikacji i brak problemów z kompatybilnością. Więc jeśli o mnie chodzi to mnie to nie przekonuje wcale.

    Co do kodeku... to praktycznie WSZYSTKO potrafi go obsłużyć... nawet obecne wersje FF i C pod XP, a sprawa licencji? Co mnie to obchodzi, ważne, żeby grało :)

    IP: 79.185.219.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • kallosz

    #9 kallosz® 2010-05-08 08:29:47 0

    "Wytłumacz zatem wielu firmom, że muszą zainwestować w uaktualnienie systemów informatycznych, tak aby były kompatybilne z innymi przeglądarkami. Niestety rzeczywistość często wygląda tak, że aplikacje biznesowe działają (w pełni) tylko na IE6. "

    Ale nie zaprzecza nikt temu iż jest to hamowanie rozwoju internetu.

    Owszem był bym za tym aby takie uaktualnienia były robione.

    IP: 77.253.74.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.342.9 Safari/533.2

  • GTriderXC

    #10 GTriderXC® 2010-05-08 08:51:29 0

    Z własnego doswiadczenia powiem, ze z tym IE6 to jest tak: instalują sobie czesto ludzie XP oczywiscie z domyslnym IE6 i jak im sie wyswietla okienko do instalacji 8, zamykaja je nie wiedzac co  to jest. Ogrom Uzytkownikow to ludzie nie wiedzacych co to aktualizacja, do czego sluzy, a jak juz mieliby zatwierdzic instalacje SP3 dla XP, dzwoniliby do firmy po informatyka, ze chyba maja jakiegos wirusa. Odgornie blokujac IE6 zrobilibysmy krzywde jak zauwazyl kolega powyzej userom programow, nie dzialajacych pod nowszymi czy wrecz innymi przegladarkami. Trzeba po prostu poczekac az XP przejdzie do historii dzieląc los W2000, aczkolwiek idę o zakład, ze nie nastapi to tak szybko jak w przypadku W2k. Na pewno nie za 4 lata, gdy xp starci support.

    IP: 78.8.136.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.3) Gecko/20100423 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.3

  • Peter Riley

    #11 Peter Riley 2010-05-08 09:52:54 0

    Jedyny sposób w jaki dzisiaj dochodzi do porzucania IE 6 to wymiana komputerów, na których był zainstalowany, na nowsze z W7.

    IP: 89.78.247.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • slawek22

    #12 slawek22 2010-05-08 11:02:26 0

    Co do win2k (chodzi obecnie bardziej o wersję 2003) - to świetny system serwerowy i nie rozumiem po co ktokolwiek miałby go wymieniać. Już szybciej bym wymienił XP (co i tak nie prędko nastąpi).

    Małe zużycie RAM, szybko chodzi, świetnie działa. Celeron 466 z 300 MB ram chodzi na tym szybciej niż nowe laptopy znajomych z Vistami. Po co komu serwer oparty na "frameworku" Visto-kobyły?

    IP: 83.10.74.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • mmm

    #13 mmm 2010-05-08 11:41:34 0

    Wszyscy narzekają, że nikt nie aktualizuje IE6 do nowej wersji, ale jakoś nikt nie zauważył, że Microsoft miał kilka okazji do rozpowszechnienia IE8 np. przez zintegrowanie jej z Service Pack'iem 3 do Windows XP. Jakby chcieli, to większość ludzi już by nie pamiętała o IE6.

    IP: 83.3.192.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.2; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • mmm

    #14 mmm 2010-05-08 11:43:00 0

    Wszyscy narzekają, że nikt nie aktualizuje IE6, a jakoś nikt nie zauważył, że Microsoft miał kilka okazji do wprowadzenia IE7/8 chodziażby przez Service Pack 3 dla Windows XP, a jakoś tego nie zrobił.

    IP: 83.3.192.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.2; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • aaa

    #15 aaa 2010-05-08 18:46:22 0

    Ale wiecie że te IE6 co są w polsce, To są w urzedach oraz firmach gdzie mają soft który działa tylko w tym badzIEwiu i ich admini nie zrobią aktualizacji póki nie będzie odgórnej decyzji. Co gorsza wymieniają sprzęt a nawet dostosowują aplikacje do nowych realiów ale one nadal działają tylko w IE6. A nikt łatwo kasy na nowy soft nie da. Co z tego że ma 10 lat ale działa więc po co wydzawać kilkadziesiąt tysięcy czy czy milionów?

    @dan

    nie ma Direct2d bo nie ma directx 10 i 11. Ale to kolejna marketingowa zagrywka. Kupcie nowy system bo nowe gry z super grafiką wam nie pójdą. Nie ma żadnego powogu dla którego nie moglo by być DirectX 11 w XP oprócz marketingowego.

    IP: 77.253.173.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.4) Gecko/20100413 Firefox/3.6.4

  • slawek22

    #16 slawek22 2010-05-08 19:20:01 0

    Bo tak jest ekonomicznie. Np. w pobliskim banku mają wszystko na Win98. W kafejce internetowej wszystko do obsługi na jakimś starym linuxie i tak samo win98. Zmiana systemu dlatego, żeby mieć bardziej kolorowe ikonki to dobre dla różowych pokemonów.

    Nikt w firmie nie będzie robił audytu i wydawał 15k PLN na sprzęt i oprogramowanie, które robi to samo i trochę lepiej wygląda. Tak samo z IE6 - nikt nie będzie zatrudniał sztabu programistów i testerów, żeby np. przerabiali aplikację intranetową która działa. Lepiej jechać na wakacje.

    Ten kit o przestarzałych systemach operacyjnych i oprogramowaniu to marketingowcy mogą dzieciakom wciskać.

    IP: 83.10.74.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • dan

    #17 dan 2010-05-08 20:22:35 0

    aaa

    wiem że to marketingowa zagrywka.

    Co tak płaczeciecie nad tym IE9? Chcecie zbawić świat? Jest tyle alternatyw...

    IP: 77.254.200.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • kallosz

    #18 kallosz® 2010-05-10 10:54:27 0

    @dan

    ale co z tego że my wiemy o alternatywach jak większość i tak będzie korzystać z IE6. A programiści w dalszym ciągu będą zmuszeni do tworzenia stron pod ten badziew co w finalnym rozrachunku jest hamowanie rozwoju internetu.

    IP: 87.205.93.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.342.9 Safari/533.2

  • piszczyk4U43

    #19 piszczyk4U43 2010-05-10 13:14:46 0

    6-na-9

    Down with IE >8]

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.9 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.400.0 Safari/533.9

  • spktrm

    #20 spktrm® 2010-05-10 18:51:38 0

    @slawek22, ty wez sie zastanow co ty w ogole piszesz. Ty widziałeś w ogóle kiedykolwiek "siódemkę" na oczy? Człowieku ona jest tak zajebiście funkcjonalna i przede wszystkim SZYBKA że teraz nie wyobrażam sobie przesiadki na coś starszego, ( i w ogóle na coś innego) chociazby nawet np na poczciwego XPeka. To że gdzieś tam używają jeszcze oprogramowania z ubiegłej dekady w naszym kraju, to raczej nie woła o pochwałę tylko o pomstę do nieba. Świat idzie do przodu a system sprawia że nie masz na niego najmniejszego wpływu, więc pozostaje Ci tylko iść z jego nurtem albo hejtowac w internecie, bo jakoś mi się nie widzi żebyś był z "tych" którzy walczą o coś...

    Prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach na kompie sprzed dziesięciu lat to nawet dobrze nie pośmigasz sobie po internecie bo flash Ci wychuśta procka... Progres panowie, progres... Zamiast pierdolić na Microsoft czas wrezcie zarobić jakąś monetę, kupić dobry sprzęt i wyposażyć się w 7emkę, to nie jest żadem marketingowy chwyt tylko rzeczywistość. Trzeba iść do przodu. gdyby wszyscy tak mysleli jak ty to nadal komputery byłyby wielkości mieszkania. Centralnie wkurwia mnie takie myślenie. "Po co zmieniać coś co jest dobre?" -Bo coś innego jest lepsze. Proste. 

    IP: 83.10.72.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • slawek22

    #21 slawek22 2010-05-10 19:23:58 0

    Co do zajebistej szybkości - to dlaczego na netbookach dalej jest XP? 7 widziałem. I co tam jest niby takiego specjalnego, oprócz tego, że wolno chodzi i mieli dyskiem? Pomoże mi ten system, np. szybciej zrobić debug aplikacji w JS, uruchomić FF, etc.? Raczej nie.

    A w czym ta Twoja "zajebiście" funkcjonalna siódemka jest lepsza np. do obsługi stanowiska w banku? Szybciej pieniądze przeleje? :)

    Może w tym, że trzeba będzie przeprowadzać testy, czy soft pisany i wdrażany na '98 będzie dalej działał? W tym, że trzeba będzie kupić nowy sprzęt dla wszystkich oddziałów banku? W tym, że trzeba będzie zrobić audyt i upgrade całej infrastruktury, przeszkolić cały personel, mieć nadzieję - że znajdą się do wszystkiego (drukarki, skanery, etc.) sterowniki... i nie trzeba będzie kupować nowych drukarek, skanerów i innego sprzętu... który drukuje, skanuje i robi całą resztę tak samo jak stary? :)

    Właśnie na tym polega błąd twojego myślenia. Coś powinno się wymieniać wtedy, kiedy potrzebna jest nowa funkcjonalność i niesie to za sobą realne korzyści. Przecież jeśli masz komputer do office'a to nie będziesz wymieniał systemu operacyjnego, karty graficznej, płyty głównej, procesora i dysku co miesiąc, żeby "iść za trendami rozwoju branży kart graficznych, systemów operacyjnych, najnowocześniejszymi trendami w budowie płyt głównych, procesorów i twardych dysków".

    Przestarzałe systemy w bankach - to się chwali. Tam się liczy niezawodność. To lepiej dla klientów - bo i tak oni zapłacą za wdrażanie niedopracowanych wynalazków microsoftu. Co byś nie gadał - "przestarzały" oznacza zwykle "dopracowany", "przetestowany" i "nie sprawiający niespodzianek"...

    A jeśli jedynym argumentem za wymianą jest "bo świat idzie z duchem czasu" i tak usłyszałeś w reklamie - to po prostu dajesz sobą manipulować. Płacisz za coś, czego w ogóle nie potrzebujesz, ale to już Twój biznes :)

    Myślisz, że kto jest mądrzejszy? Analitycy od IT w bankach, czy konsumenci - którzy kupią cokolwiek co im poradzi gadająca podpaska puszczana w przerwie meczu? Z resztą jak chcesz płacić za "postęp" w IT to śmiało. To się chwali... dzięki temu ja mam taniej :)

    >"Po co zmieniać coś co jest dobre?"

    >Bo coś innego jest lepsze.

    Chyba jedynym systemem jaki wdrażałeś jest "komputer domowy do grania w CS-a" :)

    IP: 83.4.49.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • dan

    #22 dan 2010-05-10 19:49:35 0

    Hmm a dziś właśnie było w radiu o marketingu szemranym :))

    IP: 77.254.195.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • eimi

    #23 eimi® 2010-05-10 20:07:56 0

    Ano dobrze Sławek mówi. W świecie linuksa kolejne wydania kernela gonią jedno za drugim, aż strach się bać patrząc czasem na listę aktualizacji jeśli korzystamy z jakichś hardcore'owych repo, a biznes? RHEL albo CentOS, bo stare, solidne, sprawdzone. Hit! RHEL 6 będzie miał obsługę ext4! 

    Stare, niepostępowe = solidne i działające. 

    A co do niemożności wykorzystania 10-letniego sprzętu do surfowania po Sieci: its a lie. 10-letni laptop Gatewaya, procesor 1 GHz, 512 MB RAM po rozbudowie spokojnie wystarcza mojemu ojczymowi. na Xubuntu uruchamia tam Skype'a, Chrome'a i Google Earth.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • piszczyk4U43

    #24 piszczyk4U43 2010-05-10 21:05:49 0

    Oj, miszcze :)

    Chrome i Chromium (łącznie 11 zakładek w tym YouTube), Gmail na Atom 1.6 1GB RAM XP Home UMPC

    Lekka latencja to wszystkie problemy

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.9 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.400.0 Safari/533.9

  • spktrm

    #25 spktrm® 2010-05-10 22:29:28 0

    Sławek - bo ma słabe bebechy. Photoshop chodzi szybciej, rary wypakowują się kilkukrotnie szybciej w porównaniu z XP, Gry chodzą płynniej... Moge tak wymieniac i wymieniac.

    Chłopie, jak wejdziesz do jakiegoś pierwszego wiekszego banku w Zurichu to chyba pomyslisz, ze nawdychales sie jakis toksycznych oparów na ulicy i masz halucynacje. Jak zobaczysz ten sprzęt jaki oni tam mają na stanie to chyba bedziesz myślał, że przeniosłes się w przyszłość. Bo gwarantuje Ci ze nie ujrzysz tam nigdzie win98. Po za tym moja dziewczyna pracuje w oddziale AIG i tam pracują na XP professional, więc nie wiem na czym ty opierasz swoją wiedzę jakoby w bankach pracowano na win98... A tak na marginesie to ja się odnosiłem do domowego sprzetu.

    Hm... Więc rozumując twoim trybem myslenia smigasz pewnie na Nokii 2110 bo i po co Ci np taki telefon z kolorowym dotykowym, wyswietlaczem, aparatem i innymi bajerami, telefon - ma dzwonić tak? A jak dobrze dzwoni to jest dobry i nie potrzeba Ci lepszego z dostępem do internetu tak? Chciałbym to zobaczyć. 

    "Przestarzałe systemy w bankach - to się chwali" Wszelkiej maści rozbójnicy z pewnością sobie to chwalą, co do tego nie mam wątpliwości... ; ) A tak na poważnie, moim argumentem za wymianą sprzętu/czy tam oprogramowania nie jest "duch czasu" ani moda, tylko nowe możliwości jakie to ze sobą niesie. Zaraz napiszesz pewnie, że nawet gdyby Ci dawali za darmo nowy komputer to byś go nie wziął , bo wolisz swojego z win98...

    Nie mówię, że stare jest złe, tylko, że nowe często bywa lepsze...

    No i ostatnio otworzyłem u mamy na komputerze (1GHz 512 ram) winampa a w dwoch katrach strony myspace i myslalem, ze ten komp zaraz sie spali... Ale mozliwe, ze system byl zawirusowany , bo on chyba ze dwa lata smiga juz bez formatu ;p

    IP: 83.10.72.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • dan

    #26 dan 2010-05-11 09:34:47 0

    Ja jak byłem na stażu w banku to pracowałem na win98. Zgadzam sie że jeśli chodzi o specjalistyczne programy to być może byłby problem z ich wdrożeniem na vista/7. Plus do tego wymiana sprzętu.Jeśli chodzi np o odziały reprezentacyjne to tam nie szczędzą oczywiście- nie tylko na sprzęcie komputerowym.

    "Sławek - bo ma słabe bebechy. Photoshop chodzi szybciej, rary wypakowują

    się kilkukrotnie szybciej w porównaniu z XP, Gry chodzą płynniej...

    Moge tak wymieniac i wymieniac."

    Tu tylko pozostaje LOL..

    "A tak na marginesie to ja się odnosiłem do domowego sprzetu."

    Jakos na necie przeważnie widze opinie podobne do opinii Sławka.. Głównie co ludziom sie podoba to oprawa graficzna a nie szybsza szybkośc ;)

    IP: 79.191.216.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)

  • spktrm

    #27 spktrm® 2010-05-11 11:33:22 0

    No to zobaczymy jaki lol zrobisz gdy wymienisz sprzet,a po jakims czasie pozniej przesiadziesz sie na 7 z XP : ]

    A opinie typów którzy argumentują brak upgrade'u własnego sprzętu jakimiś systemami bankowymi z poprzedniej dekady jakoś do mnie nie trafiają z oczywistych przyczyn. Oprawa graficzna na 7 nie jest jakas pioronujaca. Widzialem lepsze skiny na xp, ale dla ludzi ktorzy nie wiedzieli nawet, ze mozna sobie sciagnac nowe themy pewno "przezroczystosc" musiala byc pro ; ) gratki za sluchanie takich opinii. pozdro 800

    IP: 83.5.61.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • GSz

    #28 GSz 2010-05-11 15:58:40 0

    XP SP3 jest systemem bardzo dobrym do moich potrzeb (nie gram w gry na DX10 i DX11). Nie zgodzę się z tym, że 7 jest szybsza od XP, moim zdaniem jest wręcz odwrotnie, pracowałem na 7 i subiektywnie XP jest sprawniejsze (Matlab, Eclipse, CUDA etc.).

    Druga rzecz to dostępność oprogramowania, nie bez powodu Microsoft dodał do 7 "Windows XP Mode".

    Moim zdaniem 7 nie oferuje aż takich rewolucyjnych zmian żeby warto było na niego przechodzić (poza Direct 10 jak ktoś chce nowe gry).

    Trochę mnie śmieszy jak widzę news "Microsoft jest za HTML5", a potem, że jednak olewają HTML5 w IE na XP.

    IP: 77.236.0.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • slawek22

    #29 slawek22 2010-05-11 19:22:21 0

    Co do braku upgrade: sprzęt zmieniałem 4 miesiące temu. Jakąkolwiek wersję Windows mogę mieć za darmo z MSDNAA.

    Co do 7 to ogromna kobyła, która nic nie wnosi. Gdyby to zajmowało mniej pamięci niż XP (np. po odpowiedniej konfiguracji) a aplikacje działałyby bez problemów i szybciej to bym robił upgrade dzień po oficjalnej premierze.

    ... no może dla graczy jest nowy DX (który raczej mnie mało interesuje)...

    Nie rozumiem z czego ma wynikać to "zrobienie LOL-a". System operacyjny ma uruchamiać programy... a to, że będzie to robił trochę wolniej... może do tego czasu wersja 64 będzie miała jakiś rozsądny support i będzie można wreszcie mieć PC z rozsądną ilością RAMu, więc spadek wydajności nie będzie odczuwalny aż tak boleśnie.

    IP: 83.4.110.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • Falouu

    #30 Falouu 2010-05-12 02:16:36 0

    Dobra, powiem tak

    Prawda jak zwykle leży pośrodku.

    Windows 7 jest "kobyłą" w porównaniu do WinXP. Ale tak samo WinXP był "kobyłą" w porówaniu do Win98, itd. Tak wygląda dzisiejszy rozwój oprogramowania, jest ono coraz bardziej "obudowywane". Niektóre z nowych funkcji kobyły są przydatne, inne mniej albo w ogóle. Mam oba systemy na jednym komputerze, więc mogę powiedzieć o wydajności.

    Nieprawda że programy na Win7 działają szybciej. W większości działają tak samo albo trochę wolniej.

    Z drugiej strony nieprawda, że Win7 nic nie wnosi. Jako przykład mogę podać lepsze zarządzanie pamięcią. Przekonałem się o tym pisząc program pod tym systemem. Program działał dobrze na Win7, zużywał 50mb pamięci. Ten sam program uruchomiony na XP po włączeniu zawłaszczał całą pamięć (do 2GB) po czym się wysypywał. Problemem okazała się fragmentacja pamięci w moim programie. Oczywiście błąd poprawiłem, co nie zmienia faktu że Win7 lepiej sobie radzi z zarządzeniem pamięcią. I jest to cecha jądra więc nieprawda że ulepszają tylko wygląd i "opakowanie" systemu

    IP: 83.30.61.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • eimi

    #31 eimi® 2010-05-12 08:27:03 0

    @Falouu: Tak wygląda dzisiejszy rozwój oprogramowania Windows, jest ono coraz bardziej "obudowywane"

    Poprawione dla Ciebie. To nie jest uniwersalna prawda :). Kernele linuksowe generalnie przyspieszają, KDE 4.x daje radę lepiej od kobyłkowatego KDE3.x także na oko widać, że Snow Leopard jest zwinniejszy od Tigera.

    No i jest Haiku, system cud-miód pod względem szybkości. Jak ktoś chce się pobawić z alfą2 - http://www.haiku-os.org/

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • Kenjiro

    #32 Kenjiro 2010-05-12 10:55:19 0

    Eimi: nie zgodzę się z Tobą, istnieje coś takiego jak regresje i często zdarzało się, że kolejne wersje były wolniejsze niż poprzednie. Do tego warto dodać fakt, że nowe wersje wprowadzają nowe problemy (np. initramfs zamiast initrd w Fedorze 12 potrafi nie załadować systemu w wielu przypadkach) i już widać, że nie jest tak różowo jak piszesz.

    IP: 83.17.2.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.4) Gecko/20100503 Firefox/3.6.4

  • eimi

    #33 eimi® 2010-05-12 13:11:05 0

    @Kenjiro: zgoda, regresje są, czasami trafiają się naprawdę rażące potknięcia, ale ogólnie linuksowy desktop jest dziś daleko szybszy i stabilniejszy niż np trzy lata temu. To samo tyczy się Maka. Wcale nie jest konieczne, by nowe wersje systemów były większe i bardziej obrośnięte "sadłem".

    IP: 188.121.11.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • slawek22

    #34 slawek22 2010-05-12 13:38:49 0

    A chrome... praktycznie żadnych nowych funkcji, coraz szybciej działa. Tak powinno być rozwijane oprogramowanie. Model Vista/GaduGadu raczej mnie nie przekonuje.

    WinXP/98 - to trochę inna sprawa. 98 był wysoce niestabilny, nowa wersja wnosiła tyle usprawnień że był to skok o całe lata świetlne (i dużo więcej zasobów nie zużywała).

    Można by na przykład wymienić całkowity brak blue screenów czy możliwość obsługi praktycznie nielimitowanej ilości obiektów systemowych (sync, gdi, kernel, etc.), nowy stos tcp-ip z którego nie ciekła pamięć, wreszcie działające narzędzia do przywracania systemu, system plików NTFS z zabezpieczeniami, kompresją i quotą, można by tak pisać na parę stron A4...

    IP: 83.29.71.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • sfrustrowany programista

    #35 sfrustrowany programista 2010-05-13 10:25:25 0

    To teraz mały quiz dla osób, które czepiają się braku wsparcia IE9 dla XP. Czy jeżeli mielibyście przesiedzieć kilkadziesiąt/set godzin w celu zaimplementowania elementów, które są potrzebne w IE9, żeby działał na XP mielibyście na to kurwa ochotę ?? Jak słysze pierdolenie w stylu: "ee, to chwyt marketingowy, blah blah" to mnie szlag trafia, a pozniej przychodzi taki klient po strone/aplikacje internetowa i stwierdza, ze u niego sie "rozjezdza", a na pytanie jaka ma Pan/Pani przegladarek odpowiedz jest IE6, ktore nie ma nawet dobrze zrobionej obslugi czegokolwiek, strony ktore dzialaja pod IE7/8, FF, Opera potrafia sie rozpierdolic pod IE6, ale co tam klient ma kurwa tysiac pomyslow na sekunde wykorzystajace rzeczy ktorych zrobienie w IE6 to koszmar, ale po huj aktualizowac przegladarke! XP jest zajebiste, zrzera mniej ramu, nie wazne, ze po odpaleniu kilku aplikacji jednoczesnie potrafi sie zmulic mimo, ze ma np. 2/3 GB ramu!

    co do obslugi > 3 GB ramu przez Viste/7 to nigdy tego nie bedzie na 32 bitowej wersji (nie dlatego, ze na 32 bit nie da sie obsluzyc wiecej ramu tylko dlatego ze to sa systemy do DOMU, a systemy serwerowe obsluguja bez problemu do 32GB jak dobrze pamietam w Windows Server 2008 Standard)!! do tego kurwa jest 64 bitowa wersja, ktora jest stabilna i dziala bez problemow, problemy byly na poczatku z XP 64 i to fakt, ale aktualnie kazdy producent sprzetu wypuszcza dwie wersje sterow 32 i 64

    IP: 83.23.66.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; InfoPath.3; FDM)

  • Cy to ważne???

    #36 Cy to ważne??? 2011-02-15 16:41:13 0

    Równie dobrze można zainstalować Firefoxa i OK

    IP: 46.134.36.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101203 Firefox/3.6.13

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł