publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
11 skomentuj »

TAGI: project manager , biznesq , saas , msp

2010-08-18 13:30  |  dodał Paweł Gazda

BiznesQ: małe i średnie firmy, nie zatrudniajcie Project Managerów!

BiznesQ: małe i średnie firmy, nie zatrudniajcie Project Managerów!

Małych firm często nie stać na wyspecjalizowanych menedżerów projektów. Prowadzone przez nie projekty mogą być jednak uporządkowane i efektywne. Coraz więcej firm zadania Project Managera powierza bowiem wyspecjalizowanym aplikacjom internetowym (SaaS), które są nieporównywalnie tańsze. Na rynku pojawiła się właśnie nowa, polska aplikacją tego typu - biznesq.pl.

W rozwoju każdej firmy przychodzi moment, gdy projekty zaczynają się nawarstwiać, deadline-y gonią, a my "nie wiemy w co ręce włożyć". Project Manager w takim przypadku zrobiłby dwie rzeczy: zebrał w jednym miejscu wszystko, co dotyczy każdego z projektów (pliki, wiadomości, etc) oraz określił zadania do wykonania i przekazał je odpowiednim pracownikom. Te dwa proste zabiegi nie uratowałyby raczej projektu budowy silnika odrzutowego. Najczęściej jednak wystarczą, by efektywność agencji reklamowej, firmy PR czy innej firmy usługowej błyskawicznie wróciła.

BIZENSQ porządkuje informacje dotyczące projektu (nazwa, opis, data, klient, uczestnicy, pliki, wiadomości). Zbiera wszystko w jednym miejscu, byśmy niczego nie musieli szukać. Dzięki temu możemy w 100% skupić się na wykonywaniu zadań. By zaś robić to efektywnie, każdy z pracowników otrzymuje w BIZNESQ osobisty system zarządzania zadaniami oparty na słynnej metodologii Getting Things Done. Wymusza on na pracowniku skupienie się na jednym zadaniu w danym momencie, co znacznie zwiększa jego efektywność.

BINESQ to aplikacja SaaS (jak Google Documents czy Gmail). Pracujemy więc w przeglądarce internetowej, dzięki czemu do projektów i zadań mamy dostęp z dowolnego miejsca na świecie. Przede wszystkim jednak oprogramowanie SaaS to dla firmy oszczędność. Nie płacimy za nie bowiem dużych, jednorazowych kwot, lecz niski, miesięczny abonament. Dzięki przyjaznemu modelowi opłat, już w 2011 r. udział aplikacji SaaS w amerykańskich MŚP ma wynieść - wg. analiz firmy Saugatuck Technology - aż 65%. Sam Microsoft zapowiada nowy pakiet Office jednocześnie w wersji pudełkowej oraz w wersji SaaS. Kiedy polskie firmy zaczną w takim stopniu wykorzystywać dobrodziejstwa SaaS? Oby jak najszybciej.

Bezpieczeństwo to kluczowy aspekt aplikacji SaaS. By je zapewnić, producenci stosują kilka poziomów zabezpieczeń. Serwery z danymi firmy zabezpieczone są zarówno przed fizycznym uszkodzeniem sprzętu, jak i niepowołanym dostępem. By się do nich dostać, musimy każdorazowo podać znane tylko nam hasło. Bezpieczeństwo na linii serwer-firmowe komputery gwarantuje zaś certyfikowane, szyfrowane połączenie SSL. Podobnie zabezpieczony jest dostęp np. do bankowości on-line.

Porównanie kosztu zatrudnienia przeciętnego Project Managera (załóżmy 5000 netto/mies) z ceną BIZNESQ (od 59 do 300 zł netto/mies) wypada jednoznacznie. Oczywiście aplikacje typu BIZNESQ nie zastąpią PM przy wielkich projektach z setkami uczestników. Dla niewielkich firm wydają się jednak ciekawą alternatywą: z jednej strony organizują projekty, z drugiej zaś dają każdemu pracownikowi narzędzie do skutecznego zarządzania produktywnością.

Czy warto sprawdzić BIZNESQ? Jeśli Twoja firma doświadczyła opisanych wcześniej problemów - z pewnością warto. Tym bardziej, że BIZNESQ oferuje do miesiąca darmowych testów. Jeśli oprogramowanie nie okaże się przydatne, konto po prostu zostaje skasowane. Jeśli rozwiązanie się w firmie przyjmie, to dzięki zwiększeniu efektywności pracy firma może naprawdę dużo zaoszczędzić, a także zacząć więcej zarabiać.

źródło: informacja prasowa


za: http://www.eweek.com/c/a/Cloud-Computing/Small-Businesses-More-Aggressive-In-Adopting-SAAS-Report-Finds-105907/

 

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
11 skomentuj »

Komentarze

  • luc
  • maksio88

    #2 Zarathustra® 2010-08-18 16:54:14 0

    Piękne!

    IP: 78.8.23.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • blablabla

    #3 blablabla 2010-08-18 17:01:41 0

    to jak to się wreszcie nazywa?

    Biznesq, bizensq, czy binesq? bo w tekście są 3 wersje ;)

    IP: 91.188.116.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • slawek22

    #4 slawek22 2010-08-18 17:03:46 0

    BIZENSQ porządkuje informacje dotyczące projektu (nazwa, opis, data,klient, uczestnicy, pliki, wiadomości). Zbiera wszystko w jednym miejscu, byśmy niczego nie musieli szukać. Dzięki temu możemy w 100% skupić się na wykonywaniu zadań.
    WOOOW :) Nazwa, opis, data... nawet klient i pliki rewelacja :D Gdzie mogę to kupić. Jeszcze tylko dodadzą pole "uwagi" i faktycznie zastąpi to project managera... nawet takiego wypasionego za 20k miesięcznie :D

    Nie no sorry piszecie news o aplikacji do zarządzania projektami a tu takie bzdety jak pola "data", "opis" i streszczenie procesu logowania do aplikacji internetowej. SSL no fakt. R-E-W-E-L-A-C-J-A :D Sorry ale zgodzę się z @luc - to chyba art pisany pod kontem totalnych kretynów.

    I chyba oprogramowanie jest tak "świetne", że oprócz okienek logowania i pól "opis" to nie ma o czym pisać... :P

    IP: 83.29.71.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • marekekes

    #5 mambi® 2010-08-18 17:34:44 1

    W czym jest problem?

    ŚWIETNIE, że na rynku jest coraz więcej aplikacji do prowadzenia projektów. Od maksymalnie prostych i ładnych - na jakie wygląda BIZNESQ, po zaawansowane rozwiązania z wykresami, etc - jak np. stare dobre isido.pl.

    Osobiście uważam, że np. małe agencje reklamowe czy podobne firmy wybiorą właśnie raczej biznesq, niż isido. Tak czy inaczej na konkurencji w segmencie zyskujemy my - konsumenci.

    I to jest z pewnością najlepsza część tego artykułu!

    IP: 89.171.90.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_4; pl-pl) AppleWebKit/533.17.8 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.1 Safari/533.17.8

  • slawek22

    #6 slawek22 2010-08-18 20:21:05 1

    Problem chyba w tym, że zwykłe bezpłatne konto gmail ma większe możliwości niż to narzędzie bo całość to puste frazesy (SAAS, SSL) :P Chcę zarządzać projektem. Co mnie obchodzi co to SAAS i SSL. Albo, że internet działa na całym świecie?

    Sam znam parę świetnych narzędzi, które ułatwiają pracę z projektami. Na przykład unfuddle. Taniej, lepiej, pod konkretną grupę odbiorców.

    Tutaj zdaje się nikt nie przemyślał nawet kto to ma stosować, wszystko opiera się na obietnicy cięcia kosztów. Tylko ja się zastanawiam, czy osoby które tą usługę wdrażały i pisały ten tekst... miały kiedykolwiek do czynienia z projektem który realizuje więcej niż jedna osoba.

    Moim zdaniem nie - bo nie wiem, jak prosta aplikacja "zadań" którą z powodzeniem mogłyby zastąpić żółte karteczki ma "robić za" project managera? To program sam porozdziela zadania, oceni postęp prac, porozmawia z zespołem. Sorry ale takiego steku bzdur to już dawno nie czytałem. 

    Mamy basecamp, unfuddle... chyba powinniśmy równać do najlepszych... zwłaszcza, gdy obietnice są tak wydumane. Projekt stoi na "zabawkowym" kimsufi w OVH... serwerach (podobnież) "do hostowania gier i do zabawy". A zaletą ma być "dostępność na całym świecie"... tak jak strona internetowa każdego 11 letniego dzieciaka.

    Po co nam kolejna marna usługa? Czy to dobrze, że takie powstają? To raczej bez znaczenia. Ja bym postawił na rozwiązanie konkretnego, małego problemu jeśli się nie ma know-how ani środków. A nie na pisanie bajek.

    IP: 83.29.71.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • Inny system do zarządzania projektami

    #7 Inny system do zarządzania projektami 2010-08-19 08:03:50 0

    Sprawdźcie http://goprojekt.pl Narzędzie podobne do basecamp

    IP: 62.87.187.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

  • qpasa

    #8 qpasa 2010-08-19 08:35:53 0

    a mi sie podoba, potrzebowalbym tylko zeby dzialalo offline i synchronizowalo sie z klientem na windows mobile.

    znacie cos takiego?

    IP: 109.74.111.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • scibor

    #9 Ścibór Sobieski® 2010-08-19 08:43:27 0

    Ok, czy może mi ktoś wyjaśnić:

    1. Kto będzie obsługiwał ten program? Sekretarka? A jesli osoba, która będzie go obsługiwać ma mieć choćby elementarną wiedzę o zarządzaniu projektami, to jest sprzątaczką czy PM-em?

    2. Czy rola PM-a sprowadza sie do obsługi programu? A jeśli nie, to kto będzie pilnował i rozliczał ludzi?

    3. Dalej mogę mnożyć pytania...

    Wybaczcie, ale tak idiotycznej argumentacji dawno nie przeczytałem.

    IP: 212.191.68.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; InfoPath.3)

  • marekekes

    #10 mambi® 2010-08-19 12:20:44 0

    @scibor: no z tekstu wynika, ze wlasnie nie potrzebujesz dedykowanej osoby do obslugi programu. To raczej taki 'project crowdmanagement'.

    Nie widzialem takiego rozwiazania jeszcze na rynku i jestem bardzo ciekaw, jak sie sprawdzi w firmie..

    IP: 89.171.90.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_4; pl-pl) AppleWebKit/533.17.8 (KHTML, like Gecko) Version/5.0.1 Safari/533.17.8

  • scibor

    #11 Ścibór Sobieski® 2010-08-19 20:52:26 0

    @mambi: Nie zgodzę się, bo musiałby to być narzędzie, które samo się obsługuje, ktoś kto definiuje projekt, opisuje go, definiuje keypointy jest PM-em, choćby nie był to rasowy PM. A z drugiej strony narzędzie nie rozliczy samo nikogo, jeśli ten ktoś nie zaraportuje wykonanej pracy. A nie zaraportuje jesli ktoś go "za łeb" nie weźmie - takie życie :-)

    IP: 85.89.183.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; InfoPath.3)

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł