publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
18 skomentuj »

TAGI: mozilla , wybór , ekran wyboru , przeglądarka , windows

2010-02-23 11:48  |  dodał Paweł Gazda

List otwarty od Mozilli: Jak ważny jest wybór przeglądarki

List otwarty od Mozilli: Jak ważny jest wybór przeglądarki

Nasze życie jest pełne wyborów. Gdzie zjeść? Co czytać? Z kim spędzić czas? Nasze wybory określają jakość naszego życia i postrzeganie świata. Nad wieloma z tych wyborów naprawdę poważnie się zastanawiamy, ważąc konsekwencje, myśląc o ich następstwach i wybierając ostrożnie oraz z namysłem.

Dziwi więc to, że większość ludzi na świecie nigdy nie rozważało zainstalowania na swoim komputerze czy w telefonie komórkowym innej przeglądarki – że tak wielu ludzi na co dzień korzysta z przeglądarki domyślnie dostarczanej ze sprzętem.

Jest to poważny wybór, ponieważ przeglądarka internetowa – mając prawie doskonałą wiedzę o wszystkim, co robimy w Sieci – stała się jednym z najważniejszych, wymagających obdarzenia zaufaniem użytkownika, elementów naszego nowoczesnego życia. Jest ona obiektywem, przez który patrzymy na wirtualny świat i medium, za pomocą którego łączymy się, uczymy, dzielimy się i współpracujemy z innymi. Wybrana przez Ciebie przeglądarka jest odpowiedzialna za dostarczenie Ci narzędzi niezbędnych do zarządzania Twoim życiem w Sieci oraz ochronę Twojej prywatności i bezpieczeństwo.

Cieszy nas, że pomogliśmy Komisji Europejskiej i Microsoftowi docenić wagę wolności wyboru. Zgodnie z przełomowym porozumieniem, w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy mieszkańcy Europy, korzystający z systemu operacyjnego Windows przeznaczonego dla komputerów osobistych i używający domyślnej przeglądarki dostarczanej z tym systemem, ujrzą okno wyboru przeglądarki. Za pomocą tego okna będziesz mieć możliwość wyboru źródła oprogramowania, które, działając w Twoim imieniu, będzie pośredniczyć w Twoich poczynaniach w Sieci i pomagać poznawać Twoje wyjątkowe potrzeby i pasje.

Jako międzynarodowa organizacja typu non-profit Mozilla zawsze wierzyła, że wolność w podejmowaniu trafnych wyborów powinna być najważniejszym elementem uczynienia Internetu i świata lepszym miejscem. Takie stanowisko prezentuje poprzez program Mozilla Firefox – darmową przeglądarkę internetową o otwartym kodzie źródłowym, którą wybrało i używa codziennie ponad 350 milionów ludzi na całym świecie. Wszystko, co robimy, opiera się na wartościach wyboru i samostanowieniu – Firefox także.

Wierzymy, że okno wyboru przeglądarki jest ważnym kamieniem milowym pomagającym wielu ludziom przejąć kontrolę nad swoimi poczynaniami w Sieci, i mamy nadzieję, że rozmowy na temat poszerzenia i pogłębienia tego procesu będą owocne. Utworzyliśmy witrynę opentochoice.org służącą jako miejsce, w którym możesz porozmawiać o tym, co ten wybór oznacza dla Ciebie. Mamy nadzieję, że w tej dyskusji, jak i innych, zabierzesz głos.

Bez względu na to, czy zdecydujesz się pozostawić obecną przeglądarkę, czy nie, zachęcamy do poszerzenia wiedzy na temat swojej przeglądarki oraz wpływu, jaki ma ona na sposób postrzegania świata przez Ciebie, i dokonania wyboru.

źródło: Mozilla | informacja prasowa

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
18 skomentuj »

Komentarze

  • eimi

    #1 eimi® 2010-02-23 11:59:22 0

    Coś mi się nie podoba ten list. Dlaczego Mozilla nie walczy tu o wolność wyboru przeglądarki dla użytkowników Ubuntu? Czyżby ubunciarze nie powinni mieć możliwości refleksji nad narzędziem do zarządzania swoim cyfrowym życiem? :)

    Ah, zapomniałem. Przecież to Firemuł jest domyślną przeglądarką w Ubuntu.

    Ze wszystkich systemów jedynie Arch i Gentoo są tu w porządku. Nie mają nie tylko domyślnych przeglądarek, ale też nawet menedżerów połączeń sieciowych :>.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • darekp

    #2 darekp 2010-02-23 12:41:40 0

    Zgadzam się, że "jest to poważny wybór", wymagający "obdarzenia zaufaniem", ponieważ "przeglądarka jest odpowiedzialna za..." etc. etc.

    Wobec tego początkujacemu i niedoświadczonemu użytkownikowi, który dopiero co zainstalował sobie Windows i utożsamia przeglądarkę z "internetem" nie można pokazywać okna wyboru przeglądarki, ponieważ i tak nie będzię on w stanie docenić wagi tego wiekopomnego wyboru.

    Okno wyboru powinno się pojawić dopiero wtedy, gdy użytkownik nabierze doświadczenia i stanie się ŚREDNIO ZAAWANSOWANYM użytkownikiem. 

    Wobec tego DOMAGAM SIĘ, aby Komisja Europejska NAKAZAŁA Microsoftowi stworzenie systemu sztucznej inteligencji (AI), który po zachowaniu się użytkownika będzie rozpoznawał, kiedy osiągnął on co najmniej średni poziom zaawansowania i dopiero wtedy wyświetlał mu okno wyboru.

    Równocześnie domagam się, aby system zaawansowanemu użytkownikowi takiemu jak np. ja NIE WYŚWiETLAŁ okna wyboru przegładarki, ponieważ on tego nie potrzebuje, a może go ono nawet zdenerwować (mnie wnerwia!).

    Za wszelkie błędy w zachowaniu systemu AI Microrsoft powinien oczywiście płacić srogie kary finansowe. A może to KE powinna ukarać samą siebie?

    ;)))

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • BOM

    #3 BOM 2010-02-23 12:48:22 0

    eimi® - może dlatego nie walczy, że podobnie jak system Mac OS X, i wiele innych systemów, Ubuntu to margines mający mały wpływ na rozwój sieci.

    Posadź drzewo, to będą mieli pretensje, że nie posadziłeś parku. Posadź park to zapytają czemu nie posadziłeś lasu.

    Link do strony opentochoice.org nie działa, literówka w  htpp.

    IP: 78.131.153.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • nikt

    #4 nikt 2010-02-23 12:52:55 0

    Link do opentochoice.org nie dziala.

    IP: 192.138.111.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)

  • BOM

    #5 BOM 2010-02-23 12:55:19 0

    @darekp - jeśli będziemy traktowali internautę jak idiotę, to masz rację. Podobnie powinno się ograniczyć wybór  dostawcy internetu i przydzielać np. Neostradę TP z urzędu, bo początkujący internauta się nie zna i nie będzie wiedział jaki internet mu jest potrzebny.

    IP: 78.131.153.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • hooker

    #6 hooker 2010-02-23 13:20:10 0

    @eimi

    Bo nie ma o co walczyć... Porównując procentowe udziały...

    List jak każdy list otwarty... Lekka fanfaronada i tyle...

    Jako pewien autorytet na tym portalu, nie używaj takich sformułowań jak "Firemuł"... Zaraz rozpocznie się wojenka co bardziej muli... Po co?

    IP: 79.189.81.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.8) Gecko/20100214 Ubuntu/9.10 (karmic) Firefox/3.5.8

  • eimi

    #7 eimi® 2010-02-23 13:23:46 0

    @BOM: nie ma to najmniejszego znaczenia, czy Ubuntu jest marginesem, czy też nie. Obecnie Mozilla mówi nie wprost, że początkującemu użytkownikowi Ubuntu nie należą się tak ważne i słuszne i święte prawa, jak prawo do bycia poinformowanym na starcie systemu o przeglądarkowych opcjach.

    Mnie jedynie hipokryzja w podejściu korporacji - wszystkich - boli. Zamiast jawnie powiedzieć: cieszymy się, że zdobędziemy kilka punktów procentowych dla Firefoksa więcej, bredzą o superważnym życiowym wyborze - wyborze przeglądarki.

    Nie droga Mozillo... to nie jest poważny życiowy wybór. To jest wybór tylko przeglądarki internetowej. Poważny życiowy wybór to np decyzja o spłodzeniu potomstwa.

    I PT Czytelnicy, zauważcie, że to nie jest tekst Komisji Europejskiej. Sama Komisja mówi językiem bardziej technicznym i ekonomicznym, wolnym od PR-owego włazi*upstwa.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • drccv

    #8 drccv 2010-02-23 13:24:22 0

    skoro windows jest zrobiony przez ms to powinni sobie w nim zamieszczać programy jakie im się podoba, a nawet uniemozliwić instalowanie jakich kolwiek innych programów - to jest ich system i powinni móc robić z nim co chcą

    a ajk sie komuś nie podoba to niech sobie zainstaluje jakis inny

    IP: 193.178.143.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • eimi

    #9 eimi® 2010-02-23 13:25:48 0

    hooker: słusznie. Będę pisał zatem "średnioszybka i średniostabilna przeglądarka Mozilli". :).

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • hooker

    #10 hooker 2010-02-23 13:37:29 0

    Ironia zbędna... Doskonale wiesz o co chodzi...

    IP: 79.189.81.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.8) Gecko/20100214 Ubuntu/9.10 (karmic) Firefox/3.5.8

  • eimi

    #11 eimi® 2010-02-23 13:49:11 0

    @hooker... wiesz, właśnie wydaje mi się, że ironia jest tym, co nam pozostaje w konfrontacji z korporacyjną nowomową i PR-em. Wojenka raczej się nie zacznie, bo raczej nikt nie korzysta z Firefoksa dla szybkości. Ta przeglądarka ma zalety... ba, sam z niej korzystam na codzień, ale szybkość do nich nie należy.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • kocurro_pl

    #12 Kocurro.pl® 2010-02-23 13:52:22 0

    Firefox był świetny tak samo jak kiedyś w zamierzchłych czasach IE był świetny ... ale te czasy już minęły. Nie ma teraz dobrej przeglądarki i długo nie będzie. Z przeglądarkami dzieje się to samo co z Windowsem - coraz więcej zasobów zżerają i nie działają dobrze. 

    Powiedzcie mi proszę jak to jest możliwe, że Firefox potrafi się tak zawiesić, że system operacyjny nie może go wyłączyć? To wina systemu? Być może ale żadna inna aplikacja mi się tak nigdy nie wywaliła a Firefox często tak robi.

    Nie widzę dobrej przeglądarki a szkoda bo chętnie bym zamienił używane przeglądarki na coś dobrego. 

    Jeśli do tego doliczymy jeszcze Flasha, którego kolejne wersje działają coraz gorzej ... ehh szkoda gadać.

    IP: 212.191.87.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • BOM

    #13 BOM 2010-02-23 14:42:28 0

    eimi® - PR swoją drogą i kto go dziś nie stosuje? Nawet jak idziesz na rozmowę o pracę, powinieneś zrobić dobry PR, bo inaczej Cię nie zatrudnią, niestety w czasach reklamy żyjemy.

    Ja tam się cieszę, bo Mozilla robi te akcje społecznościowe żeby wiadomo - zagonić użytkowników do swojej obory. Ale przy tym robią sporo dobrego, bo uświadamiają i pokazują wybór. Jakoś Microsoftowi nie zależało nigdy na uświadamianiu użytkowników, a wręcz przeciwnie, chcieli ich od siebie uzależnić, a konkurencji podciąć skrzydła.

    IP: 78.131.153.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • darekp

    #14 darekp 2010-02-23 15:26:54 0

    @BOM 

    "Microsoftowi nie zależało nigdy na uświadamianiu użytkowników, a wręcz przeciwnie, chcieli ich od siebie uzależnić, a konkurencji podciąć skrzydła."

    Więc z tego powodu należało Microsoftowi coś nakazać?

    A teraz Mozilla chce coś ugrać dla siebie. Czy w związku z tym KE powinna coś nakazać Mozilli?

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • eimi

    #15 eimi® 2010-02-23 15:58:58 0

    @BOM: zgadzam się z Tobą. Każdy stosuje. Ale właśnie w tej sytuacji, w imię obrony dobrych obyczajów, warto skłaniać się do ironii i satyry, by świat PR-u czasem poczuł, że nie może bezkarnie zakłamywać rzeczywistości w imię marketingowych interesów swoich mocodawców.

    Tym właśnie różni się prasa od PR-u - jest, a przynajmniej powinna być - jakaś. Nie może na klęczkach podchodzić do oficjalnej propagandy.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • ggrants

    #16 ggrants 2010-02-23 16:20:19 0

    szkoda, że mozilla nie da tym "biednym" użytkownikom możliwości wyboru wyszukiwarki - tylko tak na siłę google wciska.

    Microsoft powinien się domagać umieszczenia takiego samego okienka z wyborem w każdym innym systemie operacyjnym (no najpierw stworzyć IE pod te systemy)

    IP: 87.105.216.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • vojski

    #17 vojski® 2010-02-23 23:27:14 0

    To nie list tylko homilia. Co za nawiedzone brednie... Eimi ma rację, też wolałbym gdyby strzelali korkami od szampana z okazji premiery tego nieszczęsnego ekranu - a nie obłudnie udawali jak to się martwią o to, żeby ludzie wiedzieli co klikają. Jak będą nadal marnować pieniądze od Google na takie głupoty jak stworzenie "miejsca, w którym możesz porozmawiać o tym, co ten wybór oznacza dla

    Ciebie", to chyba przestanę ich lubić.

    IP: 150.254.240.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)

  • kocurro_pl

    #18 Kocurro.pl® 2010-02-24 08:38:11 0

    Całe szczęście, że tych pieniędzy od Googla coraz mniej ;)

    IP: 212.191.87.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł