publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
54 skomentuj »

TAGI: aresztowanie , piractwo , policja , przemoc , odsiebie.com , polska

2010-05-15 13:00  |  Michał Mewald

Ciąg dalszy sprawy OdSiebie.com: Policja zabezpiecza komputery w 11 województwach

Ciąg dalszy sprawy OdSiebie.com: Policja zabezpiecza komputery w 11 województwach

Policjanci z Wrocławia, współpracując z funkcjonariuszami z innych województw, przeprowadzili działania skierowane przeciwko osobom zajmującym się nielegalnym rozpowszechnianiem treści w Sieci. Jest to kontynuacja sprawy OdSiebie.com.

Działania przeprowadzono w województwie dolnośląskim - w powiecie głogowskim, jaworskim i złotoryjskim, a także w dziesięciu innych województwach (podlaskim, kujawsko-pomorskim, pomorskim, śląskim, świętokrzyskim, małopolskim, lubelskim, łódzkim, podkarpackim i mazowieckim). Akcja przeprowadzona została wcześnie rano. Policjanci w jednym czasie sprawdzili łącznie 25 wytypowanych wcześniej miejsc, skąd logowały się na portalu osoby z różnych regionów kraju, wgrywające tam pliki.

Łącznie zabezpieczono trzy komputery stacjonarne, siedem komputerów przenośnych typu laptop, 32 dyski twarde oraz około 1000 płyt. Już wstępna analiza zabezpieczonych nośników potwierdziła nielegalny proceder. Zostaną one jeszcze dokładnie zbadane przez biegłego. W tej sprawie przesłuchano łącznie około 30 osób.

Przypomnijmy, że w listopadzie 2009 roku policjanci Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu zatrzymali dwóch administratorów OdSiebie.com. Mężczyźni swoją działalność rozpoczęli w zeszłym roku. Otworzyli serwis, poprzez który użytkownicy uzyskiwali dostęp do różnego rodzaju plików, w tym również nielegalnie udostępnianych. Były to pliki zawierające muzykę, filmy, programy komputerowe oraz gry. Wszystkie dane znajdowały się na serwerach zagranicznych, natomiast ruchem plików na tych serwerach zarządzała strona zarejestrowana w Polsce. Każda z osób mogła pobrać utwór bez żadnych ograniczeń i bez wnoszenia opłat.

Źródło: KWP we Wrocławiu

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
54 skomentuj »

Polecamy

Reklama

Komentarze

  • ktos

    #1 ktos 2010-05-15 13:43:46 0

    Patologia...

    IP: 83.7.8.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.1.8) Gecko/20100204 SUSE/3.5.8-0.1.1 Firefox/3.5.8

  • antypobierak

    #2 antypobierak 2010-05-15 13:58:58 0

    Czemu się nie zajmą jawnym nielegalnym procederem jakim zajmuje sie pobieraczek.pl ?? 

    Przecież to chore - chory ten kraj, chorzy rządzący i chore sztuczne problemy :/:/

    IP: 94.101.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • eimi

    #3 eimi® 2010-05-15 16:39:39 0

    Ci którym "zabezpieczono" komputery, powinni chyba się cieszyć, że nie połamano im przy tym kręgosłupów. W końcu mogli się okazać grożnymi przestępcami. 

    Mam do Was pytanie: czy Waszym zdaniem, jeżeli w przeprowadzonym (hipotetycznym) referendum 66,7% Polaków zażądało legalizacji piractwa, to piractwo powinno stać się legalne?

    Innymi słowy, czy lud powinien decydować o tym, co jest legalne, czy też mędrcy w Warszawie?

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • mag8ball

    #4 mag8ball 2010-05-15 16:48:56 0

    => eimi

    Czy w referendum można czegokolwiek żądać ?

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.405.0 Safari/534.0

  • eimi

    #5 eimi® 2010-05-15 16:53:52 0

    Można wyrazić zdanie. Czy takie zdanie jest moralnie uzasadnionym żądaniem? To znaczy - czy rządzący w imię swoich partykularnych interesów, mogą zignorować dane żądanie, uznając, że wiedzą lepiej?

    To bardzo podobna kwestia do innych drażliwych problemów, takich jak np. aborcja, w której niektóre autorytety moralne uznały, że pytanie ludu o zdanie jest wręcz nie do przyjęcia, ponieważ prawo do życia jest "prawem naturalnym". 

    Czy "własność intelektualna" jest też "prawem naturalnym"?

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • slawek22

    #6 slawek22 2010-05-15 18:18:09 0

    Własność intelektualna nie dość, że nie jest żadnym prawem to tak na prawdę nie istnieje.

    Taki "wynalazek" korporacji, żeby tłamsić wolność słowa i konkurencję.

    IP: 83.5.69.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • ikkiz

    #7 ikkiz® 2010-05-15 18:46:58 0

    @ eimi® bardzo ciekawe pytanie.

    Ale nie wyjeżdżajmy tutaj z aborcją - weźmy lżejszy przykład. Zdrada żony/męża jest raczej uznawana za moralnie nieteges, a jednak nie ma prawa i na razie nikt nie proponuje w Polsce kamienowania ani innych sankcji za to) Nie zabrania tego żaden paragraf.

    Z kopiowaniem i rozpowszechnianiem jest znów zupełnie odwrotnie - jest nielegalne, ale czy moralnie jest złe jednoznacznie? Czy jakaś religia tego zabrania, bo raczej pod kradzież to trudniej podciągnąć niż pod cudowne rozmnożenie chleba i ryb.

    Chyba demokracja zawodzi w takim układzie, bo jakoś większość ludzi firmując swoją wypowiedz swoim nazwiskiem i twarzą jest przeciw "piractwu", ale w anonimowym głosowaniu chętnie by zalegalizował zwoje prywatne nielegalne kopie.

    IP: 82.160.108.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • mag8ball

    #8 mag8ball 2010-05-15 20:15:19 0

    http://www.youtube.com/watch?v=IeTybKL1pM4&feature=player_embedded

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.406.0 Safari/534.0

  • JarekG

    #9 JarekG® 2010-05-15 20:38:03 0

    Dlaczego gdy usłyszymy lub przeczytamy, że policja dorwała ludzi zajmujących się rozpowszechnianiem rzeczy nie należących do nich tak nas (niektórych) to rajcuje? Obserwuję dokładnie komentarze związane z prawem autorskim na webhosting i stwierdzam, że znaczna większość ludzi, prawa autorskie ma w .. w dupie! Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że te osoby są "odbiorcami" a nie "twórcami". Odbiorca chciałby mieć wszystko za darmo i już! Mam nadzieję, że kiedyś każdy z tych odbiorców, choć na chwilę stanie się "twórcą" rzeczy niematerialnej (z której podobno nie można człowieka okraść) i ktoś mu ją świśnie spod ryja (przepraszam za wyrażenie). Na przykład kumpel z pracy podpieprzy mu pomysł i wykorzysta. Wtedy to niech sobie przypomni słowa .. WSZYSTKO POWINNO BYĆ ZA DARMO I DLA WSZYSTKICH ... hehe

    IP: 83.23.255.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • ikkiz

    #10 ikkiz® 2010-05-15 23:08:21 0

    @JarekG® wiesz, jeśli kumpel z pracy świśnie mi pomysł i pierwszy go wykorzysta, ale w związku z tym nie będzie już dla mnie użyteczny, to to będzie kradzież (gdy tylko jedna osoba może zgarnąć za niego nagrodę, to ja już nie zyskam. Miałem, ale mi odebrano)

    Ale jeśli będę miał pomysł jak ułatwić sobie pracę, to sam podzielę się z kolegą, żeby i on skorzystał.

    Ale zdziwił byś się, bo nie jestem całkowitym przeciwnikiem własności intelektualnej, a jedynie brzydzą mnie pewne jej formy (patenty na oczywiste oczywistości w informatyce i tym podobne) 

    Zdaję sobie sprawę, że jak by było wszystko za darmo i dla wszystkich, to nikt by nie maił funduszy na kręcenie filmów, produkcję oprogramowania - może ktoś by robił jakąś muzykę i odbijał sobie na koncertach, ale generalnie kultura by straciła źródło finansowania.

     Ale też lobbing na rzecz ograniczania mojej wolności osobistej też by tego finansowania nie miał, tak że wiesz - tematy te budzą słuszne kontrowersje.

    IP: 82.160.108.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • ikkiz

    #11 ikkiz® 2010-05-15 23:12:57 0

    btw - dziś byłem w kinie, film mi się nie podobał choć zapłaciłem  2x10 ZŁ i w sumie stracone 90 minut czasu.

    IP: 82.160.108.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • spktrm

    #12 spktrm® 2010-05-15 23:36:41 0

    Ponieważ piractwa nie da rady zlikwidować. należy je zalegalizować i nałożyć tym samym na nie podatek. Innego rozsądnego wyjścia nie ma. Liczmy 3PLN miesięcznie od osoby korzystającej z internetu i człowieku niejeden produkt w tym kraju zarobiłby miliony. Oczywiście gdyby system naliczania pieniędzy opierał na się na ilości pobrań. W skrócie chodzi o taki system w którym czym twój produkt jest popularniejszy w internecie tym więcej zarabia tzn zgarnia większy % z puli miesięcznego podatku. Wydaje mi się że taki system mógłby spokojnie sprawnie funkcjonować :)

    IP: 83.21.249.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • JarekG

    #13 JarekG® 2010-05-15 23:37:05 0

    Czyli tak. Chciałbyś, żeby można było np. ściągnąć film z sieci i obejrzeć, czyli jak gdyby wypróbować czy przypadnie ci do gustu, czy będzie się podobał?

    A gdyby ci się spodobał to mógłbyś wtedy pójść do kina i obejrzeć tak na serio?

    W restauracji to pewnie niektórzy chcieliby, żeby przed właściwym zamówieniem można było "wypróbować" danie które chcieliby zamówić.

    Nie powinniśmy przesadzać z tym "próbowaniem" towarów, oprogramowanie owszem ale muzyka czy film lub książka? To byłoby zbyt duże nadużycie "próbowania".

    IP: 79.184.93.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • JarekG

    #14 JarekG® 2010-05-15 23:44:32 0

    YYYYYY®

    Czyli taki jak gdyby "abonament"?

    Ludziom się to nie spodoba. Powiedzą, że to kolejny podatek. Jak znam życie pewnie stworzyliby prawo które miałoby jakieś "wyjątki", że niektórzy nie muszą płacić i cała sprawa się posypie.

    Abonamenty to śliska rzecz.

    IP: 79.184.93.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • spktrm

    #15 spktrm® 2010-05-16 00:09:38 0

    Jarek

    No w sumie tak, taki jak gdyby "abonament" Ale myślę jednak, że większości spodobałaby się taka legalizacja piractwa. Takie trzy złote miesięcznie to żadne pieniądze, można by go ukryć spokojnie w cenie internetu. Nikt by nie odczuł. No tak masz rację z tym, że znalezliby się ludzie ktorzy nie chcieliby zaplacic tych 3PLN i z racji tego domagaliby się jakiegoś paragrafu który by im to umozliwiał. Ale myślę, że takie "nowe prawo internetowe" obejmowałoby zarówno pliki chronione prawami autorskimi jak i nie. Czyli np najpopularniejsze autorskie filmiki na YT, czy tam oprogramowanie freeware tez by zgarniały % z tego abonamentu. Po prostu każdy popularny plik by zarabiał. Wtedy siłą rzeczy każdy musiałby płacić.

    IP: 83.21.249.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • JarekG

    #16 JarekG® 2010-05-16 00:17:58 0

    YYYYYY®

    A w jaki sposób obliczać popularność pliku? Jak obliczać i kontrolować ilość pobrań w całej sieci? A gdybyś Ty pobrał z mojego serwera (prywatnego) to jak to obliczyć, skontrolować? Przecież wiadomo, że ludzie nie pobierają z jednego, centralnego serwera tylko dzielą się plikami na różne sposoby .. jak to obliczać, aby było sprawiedliwie?

    IP: 79.184.93.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • spktrm

    #17 spktrm® 2010-05-16 00:58:06 0

    JarekG®

    Nie wiem, zagiąłeś mnie stary ;p Na pewno są jakieś proste sposoby. Może np wprowadzając nowe standardy w oznaczeniach plików? Dałoby rady? może jakiś lepszy sposób?

    IP: 83.21.249.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • JarekG

    #18 JarekG® 2010-05-16 01:21:53 0

    Może rządy wszystkich państw na świecie powinny rzucić na szalę .. z jednej strony LEGALIZACJA PIRACTWA z drugiej PEŁNA KONTROLA SIECI. Coś w stylu .. "zalegalizujemy wam piractwo" ale w zamian chcemy zgody na "pełną kontrolę sieci". Każdy użytkownik, serwer, plik, program pod pełną kontrolą.

    Kto się zgadza? .. już widzę ten las rąk ;-)

    IP: 79.184.93.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • eimi

    #19 eimi® 2010-05-16 07:51:53 0

    Współczesna mainstreamowa kultura jest tak mierna, że wcale bym nie płakał, gdyby straciła źródło finansowania. Sugestie obrońców "własności intelektualnej" można złośliwie odczytać tak, że sugerują jakoby przez XVIII wiekiem nie było kultury!

    A jednak była. I to na całkiem imponującym poziomie. JarkuG - jeśli musisz tworzyć, to musisz tworzyć, nie masz wyjścia, to przekleństwo i dar od bogów. Nawet jak zdychasz z głodu. 

    Kinu zaś obcięcie budżetów może tylko pomóc - filmy da się robić znacznie taniej, jeśli postawi się na kreatywność obetnie szalone gaże "gwiazd", wydawane następnie na godne imperatorów życie.

    Czemu teatr nie jest tak kosztowny? Odpowie dź: kiedyś był. Kiedyś gwiazdy teatru były opłacane jak współczesne gwiazdy kina, a miejsce w loży warte było miesięczną płacę robotnika. Skończyło się - z korzyścią dla kreatywności w teatrze.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • eimi

    #20 eimi® 2010-05-16 08:30:28 0

    @ikkiz: z tego co nauczyłem się na swojej skórze w życiu, ludzie oficjalnie są też przeciwko "zdradom" małżeńskim, ale w praktyce życia prywatnego, to raczej stoją na stanowisku "D nie mydło i się nie wymydli". Stąd przykład Twój jest adekwatny na większej liczbie poziomów, niż chyba myślałeś.

    Właśnie dlatego głosowania muszą być tajne i wolne od presji. Nie każdy może sobie pozwolić na głoszenie niepopularnych poglądów - może mieć np. rodzinę, która ucierpi, gdy on będzie ścigany, może stracić pozycję w nasyconym hipokryzją świecie...

    Referendum w sprawie legalizacji piractwa to dobry pomysł. "Czy jesteś za zalegalizowaniem swobodnego, niekomercyjnego wymieniania się wszelkiego rodzaju plikami przez sieci komputerowe?" Odpowiedź TAK przez większość ludu stanowiłaby jawne żądanie wobec stojących u władzy.

    A rządzący, przynajmniej w teorii, nie mogą stawiać ludowi żadnych alternatyw w rodzaju tej zaproponowanej przez JarkaG - chyba że jawnie przyznają, że nie są żadnymi "ministrami" - służącymi ludu, lecz członkami oligarchii, która musi coś czasem tylko temu ludowi na pożarcie rzucić.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • ikkiz

    #21 ikkiz® 2010-05-16 09:38:18 0

    Jarku - byłem sobie w pizzerni, w której na szczęście nie płaci się z góry, bo to nie budka z hod-dogami, ale mimo to, że wydawało by się, że standard wyższy od budki, znalazłem w pizzy filtr od papierosa. Oczywiście NIE ZAPŁACIŁEM, bo mi filtr NIE SMAKOWAŁ.

    Bywa tak z wieloma filmami, że mam ochotę wyjść w połowie, ale bilet kupuje się wcześniej.

    Podobnie z muzyką, jeśli zainteresuje mnie jakaś płyta, to staram się gdzieś ją przesłuchać (grooveshark, YouTube coś innego online). To już nie jest jak z restauracją, nie zjadam jej za pierwszym razem, ale zostaje ze mną na dłuższy czas i dopiero wtedy kupuję płytę (której nigdy nie wsadzam do żadnego czytnika) Podobnie z filmami. Kupuję klasyki do swojej kolekcji, na przykład gwiezdne wojny, Łowcę Androidów i takie filmy. Jeszcze dyszkę mogę wydać i jej potem żałować, ale kupienie dvd za 50 złotych z czymś, co się okaże potworną kichą, to za dużo.

    IP: 82.160.108.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • Peter Riley

    #22 Peter Riley 2010-05-16 10:40:41 0

    @YYYYYY: Nie ma żadnego sposobu pomiaru popularności ściąganych plików.

    Po drugie - załóżmy że przeciętny internauta ściągnie miesięcznie 5 filmów, 30 piosenek i 2 gry / programy. Jak 3 zł miałoby to pokryć? A jeszcze mówisz, że zostałoby na filmiki z youtube.

    IP: 89.78.247.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.38 Safari/533.4

  • wroc

    #23 wroc 2010-05-16 10:57:52 0

    A pobieraczkiem, czy chomukujem się nie zajmą. A to przecież oni najwięcej zarabiają na piractwie. A odsiebie zarabiało jedynie na reklamach. Bo tu Polska właśnie.

    P.S. Ciekawe czy należy się odszkodowanie dla kogoś, kto przechowywał tam jedynie legalne, ale bardzo wazne dane?

    IP: 188.33.180.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • spktrm

    #24 spktrm® 2010-05-16 13:22:41 0

    JarekG a czy siec nie jest już pod pełną kontrolą? Jak wszystko inne zresztą?.. Dla zwykłego Kowalskiego śmiganie po sieci nie różni się niczym od spacerowania po ulicy wypełnionej kamerami. Więc co za różnica?

    Peter Riley, znalazlyby sie sposoby. To pomnóż sobie te trzy złote razy kilkanaście milionów co miesiąc. Po za tym ta kwota nie miałaby pokrywac rzekomych "strat" z racji pojawienia się pliku w internecie, tylko byc pewnego rodzaju rekompensatą. Po za tym to jest tylko taki luzny pomysl, jak masz lepszy to sie z niego wychyl.

    wroc, pewnie moga liczyc na kwote ok 1000zl po siedmiu latach sądzenia.

    IP: 83.9.177.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • JarekG

    #25 JarekG® 2010-05-16 16:43:31 0

    eimi®

    Tu muszę Ci przyznać rację .. dobrze napisane. Jest jednak jeden problem .. jak odciągnąć "świnie" od koryta? W końcu w jaki sposób wytłumaczyć "świni", że od dziś żarcie w korycie nie będzie się już wylewało, że koryto będzie mniejsze?

    ikkiz®

    Z pizzerią to coś nie tak. Przecież wszyscy wiemy, że pizzę podaje się z różnymi dodatkami ale nie z filtrami od papierosów! Taki "dodatek" nie ma prawa się tam znaleźć. Zatem w Twoim wypadku była to uzasadniona reklamacja i konieczność zapłacenia za coś takiego nie mogła mieć miejsca. Gdybyś zamówił pizzę z krewetkami i one by Ci nie smakowały to miałbyś pecha, bo co obchodzi restauratora, że klientowi nie smakują krewetki które chciał.

    Czy to, że film nie podoba się widzowi, może być winą reżysera/producenta? I czy fakt, że on Ci się nie podoba powinien być wystarczającym powodem aby żadać zwrotu pieniędzy za jego obejrzenie? Gdyby na przykład w kinie z powodów technicznych połowa filmu była bez dźwięku to jest oczywiście powód aby reklamować sprawę i żądać zwrotu pieniędzy ale jeśli muzyka w filmie Ci się nie spodoba to co? .. zażądasz zwrotu za bilet? .. hehe

    wroc

    Czy winą za śmierć Kennedy'ego lub Lennona należy obarczać producentów broni? Czy producentów noży należy winić za fakt, że za ich pomocą popełniono na świecie wiele morderstw? Czy oddając komuś w najem mieszkanie będziesz winien jeśli policja w tym mieszkaniu znajdzie trzy trupy, 5kg plastiku, kałasznikowa i wiadro amunicji? Czy dostawcy usług internetowych, serwerów, platform do wymiany plików są winni temu, że użytkownicy ich usług umieszczają tam niedozwolone treści? Przecież są regulaminy i jeśli ktoś potrafi czytać i rozumie to co czyta to powinien wiedzieć co robi. Za głupotę "Kowalskiego" nie można winić "Wiśniewskiego".

    IP: 83.27.167.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • JarekG

    #26 JarekG® 2010-05-16 16:51:45 0

    YYYYYY®

    Prawdziwa kontrola ruchu sieciowego to jest w Chinach. Zresztą oni kontrolują sieć w innych celach.

    IP: 83.27.167.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • dziobas

    #27 dziobas® 2010-05-16 20:17:38 0

    Te proponowane trzy złote to jest jakaś kpina. W Polsce mamy jakieś 20 mln internautów (licząc tych co korzystają z internetu przynajmniej raz w miesiącu). Razy 3 zł to daje 60 mln zł. Sam budżet filmu Katyń wynosił 15 mln zł.

    Po podzieleniu tych 60 mln na wszystkie filmy w tym amerykańskie pozostaną groszowe sprawy, a amerykańskie firmy wyśmieją nas twierdząc że jałmużny nie potrzebują. Legalizacja piractwa spowoduje właściwie całkowite zaprzestanie sprzedaży filmów na płytkach i VODach. Bo nie będzie można grać na uczuciach piracących że robią coś nieuczciwego, bo przecież zapłacili 3 zł i im się należy. Do tego przy każdej recenzji filmu w internecie pojawi się link do pobrania go przez torrent. Filmweb tego nie robi bo to nielegalne i niemoralne, po legalizacji co go powstrzyma? Szczególnie, że konkurencja to zrobi i będzie musiał nadgonić.

    I nie opowiadajcie, że ludzie kupują filmy dla opakowań. Bo jak ktoś chce to se na drukarce takie wydrukuje i postawi na półce i nikt się nie zorientuje.

    Z opodatkowaniem internetu tez jest problem, z internetu korzysta duża ilość firm i będą się burzyły że muszą płacić filmowcom mimo, że internet służy pracownikom do pracy. Do tego z jednej neostrady korzysta cała rodzina, więc podatek od dostawcy internetu da mniej. Do tego dochodzi kwestia internautów na wioskach którzy korzystają

    z blueconnecta i innych badziew o prędkości tak małej, że nie pozwala na piracenie nawet jeśli by chcieli. Jak już chcesz legalizować piractwo to pozwól sprzedawać płytki na bazarach i allegro. Oczywiście pod warunkiem, że taki handlarz umieści informację 'Nie musisz tego kupować, jeśli chcesz to pobierz za darmo z piratebay.org'.

    Oczywiście taki system, że ludzie głosują(lub ocenia się przez liczbę pobrań) kto ma dostać forsę z budżetu za tworzone filmy nie jest zły i po obaleniu kapitalizmu będzie trzeba go wprowadzić, ale nie wcześniej. Będzie on mniej wydajny, ale podtrzyma jakoś kulturę masową.

    Co do naliczania popularności plików to można to zrobić bardzo łatwo. Zakładamy rządowy tracker torrent (taki piratebay.org). Trackery naliczają bez problemu ilość ściągnięć tego pliku. Oczywiście pewnie część plików będzie rozpowszechniana inaczej, ale najprawdopodobniej procent pobrań z innych źródeł będzie taki sam. Więc wystarczy podzielić to 60 mln złoty według niego. Wystarczy jeszcze dystrybutorów filmów zobowiązać ustawowo, że maja na ten tracker wrzucić swoje filmy 3 godzin po rozpowszechnieniu. To spowoduje, że na tym trakerze najszybciej pojawią się nowości i będzie najpopularniejszy. Torrenty z niego będą kopiowane na stronki torrentowe bez zmiany rządowego trackera (dzięki czemu statystyki pobrań będą naliczane). Podejrzewam że prywatne trackery szybko odpadną bo będą miały mniej peerów, nowości się będą tam z opóźnieniem ukazywać no i ich miejsce zajmą blogi i strony jednotematyczne które będą przy okazji linkować do trackera rządowego, tak, że użytkownik nawet się nie zorientuje, że pobiera z trackera rządowego (np filmweb linki do filmów, dobreprogramy link do pełnych wersji programów).

    Oczywiście problemem jest, że Wajda może fałszować ściągnięcia pliku by dostać za to więcej forsy.

    Eimi® co do decydowania ludu w plebiscytach to to się nazywa demokracja bezpośrednia i jest dość starym pomysłem. Są tego pewni przeciwnicy dlatego że ludzie lubią głosować na złość rządzącym (co widać dobrze w wyborach na prezydenta, głosują na złoć na przeciwnika dla tego kogo bardziej nie lubią). Nie chcą płacić podatków i zusu, a jednocześnie chcą mieć wysokie emerytury i niedziurawe drogi. Oczywiście demokracja bezpośrednia może się sprawdzić, ale nie w tym systemie.

    Jak demokracja parlamentalna drwi sobie z woli ludu pokazuje przykład kary śmierci, 80% polaków jest za karą śmierci, podobno teraz odsetek się zmniejszył. No ale jej wprowadzenie naruszyło by konwencje praw człowieka którą Polska podpisała. Wydaje mi się, że do ochrony prawa autorskich zobowiązuje nas dyrektywy Unii Europejskiej oraz podpisane wcześniej międzynarodowe porozumienia handlowe. Zresztą ewidentne kpienie sobie z praw autorskich doprowadzi nas do wpisania na wotch list (z której ostatnio Polska została skreślona) i być może embargiem ze strony USA na nowe technologie (nie będzie szybszych ruterów i innych technologi internetowych). Unia po naszej stronie nie stanie i zostaniemy sami z piratami, negatywnie to wpłynie na rozwój twórczości niematerialnej w Polsce, zmniejszy wpływy do budżetu, wyeliminuje filmy z lektorem i tłumaczenia książek, negatywnie odbije się na konsumentach, zniknie webhosting bo wszyscy będą kradli jego artykuły, same straty żadnych zalet. No, może trochę przesadziłem z tym embargiem.

    Dlatego jest jak jest. Państwo udaje że zwalcza piractwo, dzięki czemu piraci nie mają nic do władzy. Policja działa tylko przy wielkich przegięciach. Sądownictwo dzięki złemu prawu działa tak, że poszkodowanym nie opłaca się sądzić. Wystarczyło by zmienić prawo tak by sprawy o piractwo podlegały sądom 24 godzinnym.

    Dziobas

    IP: 80.239.242.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.00

  • ikkiz

    #28 ikkiz® 2010-05-16 20:24:18 0

    Swoją drogą ciekawe, jak by to było, gdyby kiedyś, komuś nie udało się "przepchnąć" praw autorskich.

    Był czas, gdy informacja była ściśle związana z nośnikiem jak płyta winylowa. Wszystko było proste, bo jak ktoś ukradł materialny egzemplarz płyty, to wiadomo było pod jaki paragraf czyn podchodzi, ale jak się zaczęły kasety magnetyczne, to już można było przegrać, zrobić kopie nikomu nie odbierając jego egzemplarza. Jak by się kultura rozwijała, jakie filmy by powstały i jakie płyty by nagrano, gdyby wtedy cały świat jednomyślnie podjął decyzję, że kopiowanie jest ok.

    czy wtedy w latach osiemdziesiątych, a może trochę wcześniej ktokolwiek z nas zastanawiał się nad tym, czy moralne jest przegranie sobie kasety od kolegi?

    Uwierzcie mi, że je się jedynie zastanawiałem, o ile będzie gorsza jakość. Co by było, gdyby tak zostało w erze cyfrowej ?

    IP: 82.160.108.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • D3vill

    #29 D3vill® 2010-05-16 20:46:22 0

    Boże święty ty to widzisz i nie grzmisz ....

    Złodzieje biegają po wolności ( pobieraczek.pl ) a ci debile psują życie kilku gościom którym udało sie zrobić fajny serwis z hostingiem plików ..

    Katastrofa ....

    IP: 83.13.46.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.3) Gecko/20100423 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.3

  • matrixik

    #30 matrixik® 2010-05-16 23:45:21 0

    Polecam przeczytać artykuł Zapowiedź świata post-copyright na Wikiźródła

    http://pl.wikisource.org/wiki/Zapowied%C5%BA_%C5%9Bwiata_post-copyright

    Za Karol „Zal” Zalewski:

    Esej ten jest o tyle interesujący, iż w bardzo przystępny sposób ukazuje to, kto obecnie jest prawdziwym beneficjentem praw autorskich oraz jak ten stan rzeczy może być i jest zmieniany za sprawą Internetu. Tłumaczy również, dlaczego istnienie wolnej kultury, tak samo jak i wolnego/otwartego oprogramowania, nie oznacza wcale tego, iż twórca musi przymierać głodem. Nie tylko jest ona zgodna jest z ideą wolnego rynku oraz efektami postępu technologicznego, ale również stoi w opozycji do monopolu, jak i pojmowaniu twórczości, jako własności intelektualnej będącej tożsamą własności materialnej.

    IP: 217.76.119.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • slou

    #31 slou 2010-05-17 00:30:42 0

    Mam wrażenie, że niewiele jest tutaj osób, które żyją np. z pisania programów.

    IP: 82.210.142.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; en-GB) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • ma5t4h

    #32 ma5t4h 2010-05-17 01:12:06 0

    => JarekG

    Z Tobą trzeba jak z dzieckiem

    Julian Tuwim

    Wszyscy dla wszystkich 

    Murarz domy buduje,

    Krawiec szyje ubrania,

    Ale gdzieżby co uszył,

    Gdyby nie miał mieszkania?

    A i murarz by przecie

    Na robotę nie ruszył,

    Gdyby krawiec mu spodni

    I fartucha nie uszył.

    Piekarz musi mieć buty,

    Więc do szewca iść trzeba,

    No, a gdyby nie piekarz,

    Toby szewc nie miał chleba.

    Tak dla wspólnej korzyści

    I dla dobra wspólnego

    Wszyscy muszą pracować,

    Mój maleńki kolego.

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.407.0 Safari/534.0

  • goggoo

    #33 goggoo 2010-05-17 10:04:34 0

    3zł/ mc  to trochę za mało ale np 10zł /mc dla każdego użtywkonika to daje :

    10 * 20mln *12 miesięcy = 2,4 mld PLN  rocznie dodatkowego wpływu nie licząć normalnej sprzedaży biletów do kina, płyt, koncertów...

    trudna sprawa to redystrubuja tego do twórców i artystów bo pewnei i tak koncerny chciały by 99% tej kwoty.

    na pewno podniosło by to koszt internetu ale przecież każdy mógłby mieć wybór - albo płaci abonament i może sciągać (filmy, muzykę, książki czyli dobra kultury ale nie oprogramowanie) albo nie płaci  i nie może ściągać i jest ścigany jak złodziej.

    odnośnie tej pizzerni - a ja chodzę do dobrej piwiarni gdzie mogę przed kupieneniem piwa spróbować jego za darmo (bo tu każde piwo jest inne), kupuję też wędliny w takim małym sklepiku gdzie też mogę spróbować i to kilka razy a jeśli coś jest nie tak z prouktem to mogę go oddać i dostanę zwrot kasy.

    a czy za beznadziejny ilm w kinie obowiązuje możliwośc zwrotu kasy jeśli okazał sie ten film bublem?

    IP: 217.173.178.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • zastary

    #34 zastary 2010-05-17 15:41:57 0

    Co mnie obchodzi tworca?Niech sie wezmie za robote a nie tworzenie!Jak sie wyprozniam to tez jestem tworca a nikt mi za to nie placi!Kase dostaje za to co ludzie chca ode mnie kupic!Sory ale niektorym tak juz wyprano mozgi ze az zal ich czytac.Nie odrozniaja tworczosci od prostytucji.Alfonsa od pracodawcy.A matematyka w stopniu podstawowym jest im zupelnie obca.

    To ja jestem tworca i szczyce sie tym ze moja tworczosc jest kopiowana!I ja na tym zarabiam!Sam nie wiem skad to gowniarstwo sie bierze?Mamusia nauczyla ze dziecku sie nalezy?Pokolenie ADHD?Na to wyglada.

    IP: 77.255.157.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.0; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • BOM

    #35 BOM 2010-05-17 19:21:49 0

    JarekG® - piszesz, że większość osób jest odbiorcami, a nie twórcami, dlatego nie rozumieją twórców. Nie zgodzę się, moja praca polega między innymi na projektowaniu użyteczności stron WWW, pisaniu kodu CSS, HTML, JS. To wszystko jest w sieci, całkowicie dostępne, możesz sobie wejść i skopiować mój kod, moją pracę, nie mam nic przeciwko, ale jak postawisz stronę WWW, która będzie wyglądała identycznie jak strona mojego klienta, to on cię pozwie za plagiat.

    Zapominasz o tym, że w dzisiejszym świecie wielu ludzi jest twórcami, wielu z nas coś wytwarza z czego korzystają inni, mimo iż nie jesteśmy artystami. Nie jest to w żadnym razie usprawiedliwienie piractwa, ale proszę miej to na uwadze kiedy stawiasz nas po drugiej stronie barykady.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • komuszki

    #36 komuszki 2010-05-18 08:13:55 0

    sema komuszki! co tam? wszystko za free? ja proponję specjalne państwo dla Was, gdzie:

    - samochody są za free (no przecież tylu ludzi je kradnie i na pewno każdy z nich chciałby, żeby były za free...)

    - chleb za free (kto powiedział, że za chleb mamy płacić??? nam się należy!! od co!)

    - wspólne kobitki (no bo przecież i tak każdy z każdym... tylko nieoficjalnie, prawda?)

    - pieniądze są regularnie dodrukowywane i każdemu przysługuje po 10 tysięcy PLN miesięcznie z dodrukowanej partii

    - pracujemy max 2 godziny dziennie, później każdy siada do kompa i ściąga tyle muzyki i tyle filmów ile dusza zapragnie...

    ale zaraz....

    - kto będzie produkował samochody i po co jak na nich nie zarobi....?

    - kto będzie robił chleb jak na nim nie zarobi? może eimi®?

    - która kobitka oficjalnie zgodzi się z wszystkimi...? (przepraszam wszystkie Panie - wiadomo, że wszyscy panowie zgodziliby się oficjalnie - dla zobrazowania problemu przykład)

    - hmm... jak każdy w kraju dostanie 10 koła to czy wszystkie ceny nie wzrosną o 10 koła?

    - jak już pościągamy tą całą muzykę i filmy... kto zrobi kolejne filmy i piosenki?? bo przecież nie Wy spasione przed kompami komuchy co im się wszystko należy!!

    IP: 78.8.14.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • BOM

    #37 BOM 2010-05-18 11:07:35 0

    @komuszki - to spieprzaj na serwis, który jest płatny.

    IP: 78.131.153.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • ma5t4h

    #38 ma5t4h 2010-05-18 13:06:00 0

    samochody są za free

    Wolę bezpłatne teleportery

    chleb za free

    Wolę strawę duchową

    wspólne kobitki

    Masz z tym jakiś problem ?

    pieniądze są ..

    .. zbędne

    pracujemy max 2 godziny dziennie, później każdy siada do kompa i ściąga tyle muzyki i tyle filmów ile dusza zapragnie...

    Masz czas żeby to wszystko obejrzeć/przesłuchać ?

    w00t!

    ale zaraz....

    - kto będzie (..) jak na nich nie zarobi....?

    Dorośnij

    Zarabianie pieniędzy nie jest i nigdy nie będzie sensem życia

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.408.0 Safari/534.0

  • eimi

    #39 eimi® 2010-05-18 14:40:32 0

    @komuszki: piszesz o ekonomii post-scarcity. Jeśli kiedyś nasza cywilizacja dorobi się mocnego nanotechu a la Eric Drexler, to przykro mi, ale Twój ukochany kapitalizm, a i deklaratywna monogamia pójdą na śmietnik historii. Poczytaj sobie książki z cyklu "Kultura" Iaina M. Banksa. 

    Takie są ustroje, jakie narzędzia produkcji. Lenin do końca Marksa nie zrozumiał, chciał przyspieszyć historię, a tak się nie da. Kapitalizm zrodził gospodarkę wiedzy, a ona już nie rządzi się tymi samymi prawami co gospodarka kopalń i hut. Ona zakończy też kapitalizm.

    A co do kobitek, to zapominasz o co chodzi w wolnej miłości. Chodzi o to, by nie każdy z każdym, ale podobający się sobie nie mieli przeszkód w spełnieniu swojej namiętności. Sztucznych, bezsensownych dzisiaj w erze testów DNA przeszkód, które wypływają ze starego męskiego strachu przed chowaniem bękarta. 

    Poza tym, jak już mówiłem, potrzeba twórczości nie ma nic wspólnego z zarabianiem pieniędzy. Tworzysz bo musisz, bo jeśli tego nie zrobisz, to zginiesz.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • dziobas

    #40 dziobas® 2010-05-18 15:09:24 0

    Drogi komuszki. Omawiając twoje fantazje najpierw pozwolę sobie poruszyć kwestię wspólnych kobiet. Jest to niehigieniczne i powinieneś wyzbyć się takich fantazji! Aktualnie teraz zamiera instytucja małżeństwo, ludzie kopulują z kim chcą i nawet jeśli jest to jedna osoba z którą mają dziecko nie biorą z nią ślubu (wystarczy zobaczyć ile w przedszkolach jest dzieci od 'samotnych' matek; ich dzieci mają pierwszeństwo przed rodzin mających ślub). Kobiety są niczyje (to właściwie już komunistyczny synonim 'wspólne'). Oczywiście jestem jak najbardziej za małżeństwem i rodzinom i ten proces erozji nabawia mnie obrzydzeniem, ale przecież niemożna dorosłym ludziom zabronić się puszczać.

    Wiem o co Ci chodzi, po prostu boisz się, że po zlikwidowaniu pieniądza znikną prostytutki i stręczyciele. Pewnie tak będzie. Takich ludzi jak ty jest mało, ale mam na to rozwiązanie. Wspólnych kobiet nie będzie (jak już wspomniałem z uwagi na niehigieniczność) ale państwo zapewni każdemu niezaradnemu, który nie będzie mógł się odnaleźć w nowym systemie, własną kobietę, co prawda gumową, ale jednak. Wiem co powiesz, że państwo ma ci sklonować najładniejsze modelki i wyhodować je bez mózgu, tak by nie mogły protestować gdy je będziesz gwałcił. To jest nieludzkie!

    Co do samochody są za free. Oczywiście, ale nie warto dawać każdemu samochodu na własność bo będzie się marnował stojąc w garażu. Najlepszy będzie system zautomatyzowanych taksówek krążących po mieście i jak ktoś będzie chciał to skorzysta z niej i od razu wróci do użytku przez inne osoby. Chociaż bardziej ekonomiczny będzie system jednoosobowych podwieszanych kolejek MISTer. Zresztą nie będą potrzebne dojazdy do pracy, bo pracy nie będzie, albo będzie zdalna. Wszyscy będą siedzieć przed netem to i zapotrzebowanie na transport indywidualny się zmniejszy.

    Samochody i domy będą drukowały drukarki 3d, a surowców do tego będzie dostarczać zautomatyzowane wydobycie. Więc produkcja nie będzie mecząca i szybko będzie można wykonać pojedynczą kopię. Produkcją zajmą się automaty, a nie ludzie, wiec pytanie 'kto?' jest nie na miejscu. Jak coś to mogę doglądać tego zdalnie od czasu do czasu, zresztą zostawia się ksera samoobsługowe i nic się złego nie dziej. Już wydrukowano jakiś budynek. Produkcja chleba jest już właściwie zautomatyzowana, równie dobrze z kombajnu mógłby wyskoczyć bochenek chleba. W okresie przejściowym ludzie będą musieli w dużej mierze zamiast chleba przejść na jedzenie pizzy z mikrofalówki. Kolesie na razie się bawią w

    drukowanie smaku potraw.

    >- hmm... jak każdy w kraju dostanie 10 koła to czy wszystkie ceny nie wzrosną o 10 koła?

    Jeśli jednocześnie nie wzrośnie produkcja to ceny wzrosną. Pieniędzy nie warto do dodrukowywać bo to strata papieru. Lepiej założyć każdemu konto i na nie przelewać, i wszystkie transakcje robić bezgotówkowo. I jak chcesz robić eksperyment z komunizmem to lepiej zacząć od kilku krajów, a nie wszystkich. Dzięki czemu można liczyć na pomoc jeśli eksperyment się nie powiedzie.

    >- jak już pościągamy tą całą muzykę i filmy... kto zrobi kolejne filmy i piosenki??

    Piosenki będą tworzyć Ci kolesie z jamendo, skoro teraz tworzą za darmo to pewnie większość z nich będzie dalej tworzyć. Oni będą to robić by wyrywać panienki na to że są rockmenami (to dlatego że sztuczne im nie wystarczą). Jeżeli forsa nie będzie ważna to będzie ważny status społeczny. Filmiki amatorskie będą ludzie tworzyć (teraz trochę tego wrzucają na youtube). Pewnie z nudów kilku aktorów zacznie tworzyć filmy niskonakładowe, które będą raczej przypominać teatry. Kultura masowa bardzo podupadnie, ale ludzie mogą się okazać bardzo kreatywni jeśli będą mieć dużo czasu dla siebie (niewymagana praca na chleb).

    Dziobas

    IP: 80.239.242.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.00

  • dziobas

    #41 dziobas® 2010-05-18 16:33:44 0

    Eimi, czemu uważasz, że monogamia miała by odejść w post-scarcity? Ludzie są zwierzętami monogamicznymi z tendencją do zdrady (takich ich Bóg stworzył). Młodzi się poszczają bo eksperymentują lecz później wchodzą w stabilne związki.

    Testy DNA też tego nie zmienią, bo przecież antykoncepcja też nie wyeliminowała monogamii (no, ale rzeczywiście zwiększyła puszczalstwo).

    dziobas

    IP: 80.239.242.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.00

  • BOM

    #42 BOM 2010-05-18 19:48:32 0

    dziobas® - skąd te dane, że puszczalstwo się zwiększyło? Z moich obserwacji wynika, że według każdego nowego pokolenia, puszczalstwo się zwiększa w stosunku do poprzedniego o co najmniej jeden rząd wielkości. Gdyby dawać temu wiarę, to  powinniśmy już dawno żyć w społeczeństwach hedonistycznych, ale jakoś od kilku tysięcy lat się trzymamy. Podobnie jest z upadkiem kultury, moralności, itd. no i każde pokolenie głosi swój własny koniec świata, oczywiście w wyniku ogólnego zepsucia lub - dla odmiany - kataklizmów, ile już tych końców było?

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • eimi

    #43 eimi® 2010-05-18 20:31:08 0

    @dziobas: z prostej przyczyny. Monogamia jest seksualnie na dłuższą metę nudna. 2!=2. 3!=6. Mężczyźni, gdy tylko mogą, tworzą poligamiczne układy, bawią się w sponsoring i szukają kochanek. W końcu jest jakieś uzasadnienie, dlaczego silniejsza płeć generuje miliony komórek rozrodczych dziennie, a płeć piękniejsza ma ich raptem kilkaset na całe życie. Zresztą nawet kobiety nie są tak monogamiczne jak oficjalna propaganda twierdzi. 

    Poza tym miałem okazję widzieć seks-kluby na Zachodzie. Gwarantuję Ci, że nie młodzi tam zwykle chodzą - najczęściej pary 35-50-latków, które mają ochotę na wielokąciki i swing. 

    Niemniej dziękuję za super-odpowiedź komuszkom o gumowych lalach dla niezaradnych :>. Chcę tylko zauważyć, że w nanotechowym społeczeństwie post-scarcity raczej rzeżączka czy chlamydia nie powinna stanowić problemu, podobnie jak i fajne modyfikacje ciała :). Wtedy zastrzeżenie o higienie może naprawdę zostać unieważnione.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • dziobas

    #44 dziobas® 2010-05-20 01:33:50 0

    Seks jest dość nudny, ciągle te same ruchy. Futurystycznie rzecz biorąc zapewne w niedługim czasie zostanie zastąpiony elektrostymulacją rdzenia kręgowego w celu wywołania orgazmów (oczywiście znając życie to wszystko przy pornusach 3D).

    Ty i ja powołując się na naturę człowieka dochodzimy do rożnych wniosków. Ludzi na dłużej łączy mechanizm psychologiczny zwany miłością. Dlatego monogamia przetrwa i będzie dominująca, no i jeszcze dlatego, że kobiety tego dopilnują. Świat (nawet post-scarcity) powinien być oparty na moralności, a nie spełnianiu fanaberii. Nie będę Cie umoralniał bo byłeś w seks-klubie w Niemczech i Ci to psychikę, seksualność i moralność zniszczyło nieodwracalnie, wiec me starania byłyby bezcelowe i mogły wywołać tylko niepotrzebne kłótnie.

    Jaką książkę w temacie post-scarcity polecisz? Bo chyba Wspomnij Phlebasa nie za bardzo o tym mówi.

    Dziobas

    IP: 80.239.242.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.00

  • eimi

    #45 eimi® 2010-05-20 07:47:04 0

    @dziobas: Seks jest dość nudny, ciągle te same ruchy.

    i

    Nie będę Cie umoralniał bo byłeś w seks-klubie w Niemczech i Ci to psychikę, seksualność i moralność zniszczyło nieodwracalnie

    W sumie sprawa jest jasna. Zatem specyficznie rozumiana moralność i umiarkowana nuda - albo fanaberie, zniszczona psychika i dużo radości. Wybór należy do was. Ja się nie lubię nudzić. Poza tym nie każdy mężczyzna chce tańczyć, jak mu kobiety zagrają ;) - więc kobiety też dopilnują tylko tych, którzy dadzą się dopilnować. 

    Poza tym: niespodzianka: kobiety są drogi Dziobasie, różne. I one też nie są takie święte, jak sobie myślisz. Nie będę Cię pouczał, bo wybrałeś swoją drogę i Twoja seksualność jest już bezpowrotnie zanudzona, byłoby to bezcelowe. Ale życie ma dla każdego z nas mnóstwo niespodzianek.

    Co do książek: oprócz Kultury (której podejście do seksu nieźle wychodzi w Graczu), to oczywiście Aristoi Waltera J. Williamsa. Aristos Gabriel, główny bohater książki, ten to dopiero ma psychikę, seksualność i moralność zniszczoną nieodwracalnie :-).

    Tematy post-scarcity znajdziesz też w Diamentowym wieku Neala Stephensona (przynajmniej próby budowania takiego świata) i Trylogii Marsjańskiej Kima Stanleya Robinsona. Oraz oczywiście Star Trekowej franczyzie :D,

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.29 Safari/533.4

  • komuszki

    #46 komuszki 2010-05-22 18:58:39 0

    witam wszystkich ponownie!

    niestety byłem ostatnimi dni w wirze tak znienawidzonego przez Was kapitalizmu i tak znienawidzonego przez Was świata, gdzie trzeba działać, żeby mieć np. na płytę (jak się nie działa, to się nie ma i się ściąga ze free z neta i później biadoli pod takimi newsami, że to nielegalne)

    widzę, że nie wszyscy wiedzą co to ironia - no trudno... jak się spędza całe dnie na n-k to później brakuje kompetencji nawet do prowadzenia prostej dyskusji...

    śledząc te Wasz komentarze jedno mi się tylko nasuwa - banda biadolących leni z Was!! chcesz słuchać muzyki, którą ktoś robi dla pieniędzy (każdy ma takie prawo - jak nie chce robić dla pieniędzy - robi za free) TO PŁAĆ!! nie chcesz płacić - to NIE KRADNIJ czyjegoś dorobku

    pozdro!

    PS. eimi® tu już nawet nie chodzi o ekonomię - tylko o prostą zasadę - tworzę - zarabiam - tworzę - żyję nie ważne czy jestem twórcą chleba, piosenki, samochodu czy czegokolwiek innego (książki, które wspominasz też są na sprzedaż, prawda? jak Ci się tak podobają i popierasz ich autorów to zastanów się - czy jeżeli nikt by nie kupił ani jednej książki bo wszyscy by je skopiowali - to czy jakiekolwiek książki by powstały?)

    PS2. jak jakakolwiek kultura ma się czegokolwiek dorobić jak k**** wszędzie takie złodzieje jak Wy?!?

    PS3. "Poza tym, jak już mówiłem, potrzeba twórczości nie ma nic wspólnego z

    zarabianiem pieniędzy. Tworzysz bo musisz, bo jeśli tego nie zrobisz, to

    zginiesz"

    hahahahaha pozdro!! nie tworzysz = nie zarabiasz = nie jesz = nie żyjesz

    ale owszem - niektórzy tworzą bo muszą i nie liczą na pieniądze... ale nie oszukujmy się - to nie ich twórczość ludzie ściągają w sieci - więc mieszasz fakty

    PS4. te książki, które przytaczasz... wiesz jaka jest główna cecha science fiction? to SCIENCE FICTION!! hehe

    PS5. wiedziałem, że ten tekst z kobitkami wywoła najwięcej emocji... ale żeby aż tak? Dziobas - szkoda słów... ja wiem, że w gimnazjum teraz niski poziom - ale Ty to już go dołujesz tak, że to jest niepojęte... no chyba, że się pomyliłem i jesteś jeszcze w podstawówce - to sorry - masz prawo nie mieć rozwiniętego jeszcze mózgu

    IP: 194.146.217.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • ma5t4h

    #47 ma5t4h 2010-05-22 20:51:22 0

    Znasz Republikę i kawałek Mamona ?

    Słucham Cię i jakbym Pawła Wimmera słyszał

    for(;;)

    {

    cout"Wrzuć monetę\n";

    }

    *****

    CAPTCHA == hitched of

    Ktoś tu ma raczej skrępowany umysł ;)

    IP: 95.178.16.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.414.0 Safari/534.0

  • BaGRoS

    #48 BaGRoS 2010-05-23 16:50:27 0

    JarekG® oczywiście, że w dobrych sklepach czy restauracjach możesz spróbować danie zanim je kupisz. Być może nie chodzisz do takich gdzie kelner nalewa odrobinę wina i decydujesz czy to wino akurat Tobie podpasuje. To jest normalne. Z filmem jest tak, że trailer nie mówi wszystkiego na jego temat... Z wina nie wybiera się najlepszej części, a trailer tak właśnie jest robiony.

    Oglądam w domu film i jeśli jest fajny to idę do niego do kina raz albo dwa razy, jaki w tym problem? Paliwo na drogę do kina to kwota 50zł, bilety na 4 osobową rodzinę 100zł, extra cola, kukurydza, naczosy to kolejne 80zł. Jeśli mam wydać 230zł to chcę wiedzieć, że warto. Prosta logika? Nikt mnie nie przekona, że mam wydać dwie stówki i sprawdzić czy film mi się spodoba czy nie. W razie czego mogę wyjść w trakcie i kupić kolejne bilety? Widziałem filmy (zacząłem oglądać), które miały przecudowne trailery, aż nie można było usiedzieć na miejscu. Oglądałem ten film i w połowie byłem po 3 kawach, mimo tego, że kino domowe było dość głośno nawet zapałki podtrzymujące powieki nic nie dawały. Nie wiem co było od połowy filmu, wyłączyłem. Dla mnie ten film nie musiałby powstać. Gdybym był na nim w kinie, była by niezła burda... Innym razem zostałem zaproszony na film po śmierci Michaela do multikina, to był pierwszy raz gdy zasnąłem w kinie... Uwielbiam filmy, niestety jakość dźwięku i obrazu puszczanego z jakiejś płyty dvd (wcześniej było menu odtwarzacza!!) była nie do zniesienia. Strasznie przesterowany i zniekształcony. Gdybym zapłacił chociaż 1zł za to przedstawienie, poszedł bym po zwrot pieniędzy za paliwo, kino i poniesione koszty związane z moim czasem. Niestety żona chciała oglądać więc ja w połowie odpłynąłem, mimo głośności powodującej przesterowanie głośników!!

    Może trzeba płacić po filmie? Tyle ile uważamy, że warty był dla nas film? Na pewno nieraz kwoty byłyby mniejsze, jednak ludzie chodziliby na większą ilość filmów. Może się mylę, nie wiem... Czas pokaże, zmiany muszą być.

    IP: 83.29.88.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/534.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.408.1 Safari/534.0

  • spktrm

    #49 spktrm® 2010-05-23 18:21:08 0

    @komuszki, znajac zycie to ty jestes tym ktory najwiecej sciaga plikow z internetu a kłócisz się bo jesteś hejterem. A twój ukochany kapitalizm umrze prędzej, czy pozniej. Ponieważ stworzył on największe nierówności społeczne w historii tej planety. T.R.I.C.

    IP: 83.31.124.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1064 Safari/532.5

  • komuszki

    #50 komuszki 2010-05-25 07:53:46 0

    @spktrm

    nie ściągam nielegalnie plików z sieci - chyba, że ktoś (autor) je udostępnia

    kapitalizm stworzył nierówności?? nieudolni ludzie je stworzyli

    a kapitalizm nie jest dla mnie "ukochany" - po prostu opiera się o kilka zasad, które wg mnie są słuszne (ale ma też kilka poważnych luk. owszem - kiedyż się skończy, ale te kilka zasad się nie zmieni. i tu Cię zasmucę - nie będzie się zmieniać w kierunku wyrównywania nierówności społecznych tylko wyrównywania szans na zdobycie pozycji - czyli - co pewnie bardzo Cię boli - trzeba będzie coś ROBIĆ i nie chodzi tu o leżenie, ani o spanie - chodzi o pracę)

    @ma5t4h

    dzięki :) po części...

    - robię to co robię - dla pieniędzy... obudź się - pracuje się dla pieniędzy

    - robię to co robię - żeby się rozwijać - dlatego "po części" bo główny motywator dla mnie budowanie zaplecza wiedzy

    pozdro!

    IP: 78.8.15.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • BOM

    #51 BOM 2010-05-26 21:27:26 0

    @ komuszki - już nie idzie słuchać tego twojego chrzanienia. Pani która pracuje w Tesco i zarabia 1200 PLN na rękę, ma na wychowaniu dzieci, według ciebie nie pracuje, leży? Czy może jej się kultura nie należy, bo jest niewykształcona?

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • komuszki

    #52 komuszki 2010-05-28 14:23:17 0

    @BOM

    Pani, która pracuje w Tesco jak najbardziej ma prawo do kultury - nikt jej tego nie zabrania

    ale to, że pracuje w Tesco nie daje jej prawa do ściągania z sieci... po co mieszasz fakty?

    tym tokiem rozumowania można powiedzieć:

    "pracuję w zakładzie mechanicznym, nie stać mnie na mercedesa, ale mi się należy - ukradnę go! należy mi się za darmo bo mnie nie stać"

    ale ok - faktycznie moje wypowiedzi są "przesycone" uwielbieniem dla kapitalizmu (aż tak mi się on nie podoba) - istotnie wielu ludzi nie ma możliwości do zbudowania sobie w życiu pozycji... i to niewątpliwie jest wada tego systemu, niestety idealnego rozwiązania nie ma.

    ALE - to wcale nie daje nam prawa do kradzieży!

    IP: 89.171.198.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • Maco

    #53 Maco 2010-09-15 13:38:44 0

    Osoby broniące praw dystrybutorów (nie mylić z autorami) mówią w skrócie: "kopiowanie jest MORALNIE ZŁE".

    Zapytam tak: Załóżmy, że nakłady poniesione w celu stworzenia dzieła (programu/gry/filmu etc) już się zwróciły - dystrybutor sprzedał dostatecznie dużo kopii po ustalonej przez siebie cenie. Biorąc to założenie pod uwagę to czy utrzymywanie w dalszym ciągu cen kopii na poziomie wielokrotnie wyższym niż koszt jej wyprodukowania nie jest przypadkiem również MORALNIE ZŁE??

    Może takie postawy również należy piętnować?

    IP: 192.100.112.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • komuszki

    #54 komuszki 2010-11-09 13:23:03 0

    @Maco

    hmm... chcesz piętnować narzucanie marży w biznesie? hoho :)

    napiętnować zbyt wysoką marżę może rynek - spadkiem popytu - piętnowanie kogoś kto "kupuje taniej i sprzedaje drożej" jest delikatnie mówiąc absurdalne.

    IP: 89.171.198.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł