publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
53 skomentuj »

TAGI: gdziesabliscy.pl , polska , lokalizator , geolokalizacja , prywatność , dzieci

2010-06-09 16:15  |  dodał Paweł Gazda

Gdziesabliscy.pl: sprawdź gdzie są obecnie członkowie twojej rodziny

Gdziesabliscy.pl: sprawdź gdzie są obecnie członkowie twojej rodziny

Serwis gdziesabliscy.pl to usługa geolokalizacyjna, przeznaczona przede wszystkim dla rodziców, którzy chcą ustalić aktualne położenie swoich dzieci. Dane o lokalizacji członków rodziny są wyświetlane na mapie. Informacje o położeniu są odczytywane przez specjalny program zainstalowany w smartfonie z wbudowanym odbiornikiem GPS lub urządzenie monitorujące, a następnie przesyłane do serwisu. Poprzez jego interfejs rodzic może sprawdzić, gdzie w ciągu dnia przebywała jego pociecha lub też gdzie znajduje się w chwili ostatniego namierzania.

Dzięki oprogramowaniu na najpopularniejsze platformy mobilne oraz wykorzystanie specjalizowanych urządzeń monitorujących, rodzice mogą monitować swoje dzieci niezależnie od ich wieku. Dla przedszkolaka adresowane jest urządzenie monitorujące Tracker TK 102 lub TK201 firmy Xenxun. Dla starszych dzieci dostępne jest oprogramowanie na popularne telefony Nokia z platrormą Symbian. Dla nastolatków, którzy lubią elektroniczne gadżety, dostępne jest oprogramowanie na platformę Windows Phone a w przyszłości Android. Oprogramowanie działa na telefonach w sposób ciągły, według harmonogramu zaplanowanego przez rodzica.

Zastosowanie usługi

Celem uslugi jest ułatwienie rodzicom uzyskania informacji na temat lokalizacji ich potomstwa. Zamiast dzwonić lub wysyłać SMS-y oczekując na odpowiedź dziecka, rodzic może w sposób ciągły monitorować jego lokalizację. Instalacja i konfiguracja systemu nadzoru sprowadza się do założenia konta na stronie WWW i instalacji oprogramowania na telefonie. Zdaniem twórców oprogramowania, aplikacja śledząca jest zainstalowana w sposób "niewidoczny". Na pewno docenią to rodzice, którzy posiadają dzieci w nastoletnim wieku.

 

Usługę można wykorzystać także do monitorowania osób starszych, które mają problemy z pamięcią i wymagają nadzoru.

Przyszłość

Twórcy serwis planują przygotowanie oprogramowania dla Androida oraz nowej wersji iPhona. Opracowywana jest też mobilna wersja serwisu, dzięki której będzie można wyświetlać lokalizację dzieci na smartfonach.

Planowane jest także rozbudowanie funkcji pozwalających na definiowanie stref bezpieczeństwa, stref nadzoru oraz dodanie obsługi nowych urządzeń monitorujących.

źródło: informacja prasowa

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
53 skomentuj »

Komentarze

  • aaa

    #1 aaa 2010-06-09 17:37:11 0

    w GTA4 leciały reklamy żeby wszczepiać dzieciom chipy aby zawsze było wiadomo gdzie są.

    Jakiś gimnazjalista pewnie zhakuje soft aby wysyłał wcześniej zarejestrowane współrzędne i rodzice się nie połapią.

    Pozatym nastolatce da się zabrać komórkę tylko z jej martwej dłoni więc ciekawe jak to chcą rodzice potajemnie zainstalować :).

    IP: 78.9.1.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • eimi

    #2 eimi® 2010-06-09 18:06:43 0

    @aaa: Amputują jej dłoń?

    Myślę, że należy donieść o sprawie Jakubowi Śpiewakowi z Fundacji Kidprotect. Przecież co to będzie, jak do systemu włamią się hakerzy-pedofile? 

    Żarty żartami ale to jest odrażające. Ciekawe czy autor tego pomysłu klaskał uszami, gdy rodzice kontrolowali każdy jego krok. Zapomniał wół, jak cielęciem był?

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • ikkiz

    #3 ikkiz® 2010-06-09 19:36:09 0

    Zgadzam się, że to odrażające, tym bardziej, że słyszałem o wersji usługi to śledzenia zwierząt domowych (chip w obroży), ale jest też druga strona medalu: "mamo, kup mi smartfona, to będziecie sobie mogli mnie śledzić "

    IP: 82.160.108.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; U; pl; rv:1.9.1.6) Gecko/20091201 Firefox/3.5.6

  • dan

    #4 dan 2010-06-09 19:45:48 0

    Niedługo będziemy mogli śledzić którędy płynie zrobiona właśnie przez nas kupa.

    IP: 213.241.28.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • Brii

    #5 Brii 2010-06-09 21:07:15 0

    Konieczność używania takich wynalazków oznacza klęskę wychowawczą osoby się na nie zdecydowała. Skorzystają z tego pewnie Ci sami ludzie którzy dają dzieciom psychotropy jak są niegrzeczne...

    IP: 87.205.94.[...] Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; pl) Presto/2.5.27 Version/10.60

  • dan

    #6 dan 2010-06-09 21:29:54 0

    Albo inaczej. Jak za młodu nauczą śledzić przez rodziców, to jak będą dorośli bez problemu przyjma śledzenie przez państwo - znowu dla ich dobra.

    IP: 178.37.64.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • wojtekm

    #7 wojtekm® 2010-06-10 08:47:40 0

    abstrahując od Waszych teorii spiskowych.

    IMHO sama technologia jest ok, jakby to mądrze opakować to można by sprzedać np jako lokalizatory skradzionych pojazdów czy innych rzeczy

    Ale na tym rynku jest duża konkurencja, działają firmy specjalizujące się w monitoringu pojazdów pracowników.

    Pozatym niejasne jest dla mnie ile miałbym za to zapłacić. Przechodząc do ich "sklepu" widzę, że mogę zapłacić 600pln z góry na rok. We wszelkich FAQ tam umieszczonych nie ma odpowiedzi na pytanie "za ile mogę to wypróbować". Przydała by się jakaś promocja-pierwszy miesiąc gratis czy coś, oraz jasno podany abonament miesięczny.

    IP: 85.219.135.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.2; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • eimi

    #8 eimi® 2010-06-10 09:02:09 0

    Czy instalowanie rootkitowego klienta usługi internetowej na cudzym telefonie bez informowania o tym jego użytkownika jest w świetle polskiego prawa legalne?

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • Andrzej P

    #9 Andrzej P 2010-06-10 09:35:23 0

    Obstawiam, iż 100% autorów powyższych komentarzy po prostu nie ma potomstwa, co zapewne nie pozwala im znalezc sensownego zastosowania dla urzadzenia, tudziez potrafia jedynie kreslic nihilistyczne wizje, siedzac w koszulce z Che

    IP: 83.142.62.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • ikkiz

    #10 ikkiz® 2010-06-10 09:59:48 0

    po aktualizacji mapy w firmowej nawigacji jeszcze jeden problem techniczny mi przyszedł do głowy. GPRS słabo działa w pomieszczeniach, a u mnie w biurze nie ma bata, żeby się "znalazł" - więc jeśli synek leży zaćpany w klubie house, tekno czy jak się to tam nazywa, albo jak córuś bierze udział w orgii gimnazjalistek, to przecież będą nie do namierzenia - dobrze mi się wydaje?

    gdziesabliscy.pl będzie pewnie głównie służyć do śledzenia niewiernych kochanek - więc cały pomysł jest równie moralny co podsłuch, czy ukryte kamery i powinien być prawnie zabroniony.

    Ja wiem, że każde ograniczenie prywatności najłatwiej wytłumaczyć ochroną dzieciątek, a to przed pedofilami, a to przed samymi sobą, można wtedy przeforsować najgorsze świństwa i największe ograniczenia swobód obywatelskich.

    IP: 83.17.120.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • ma5t4h_101010
  • ikkiz

    #12 ikkiz® 2010-06-10 10:16:47 0

    @Andrzej P i jeszcze zapomniałem

    Faktycznie nie mam dzieci, ale nie siedzę w koszulce z Che i to nie są wizje. Sam kiedyś odmówiłem zainstalowania "podsłuchu na gadu gadu" na laptopie żony pewnego Pana, który podejrzewał małżowinkę, że mu się puszcza wirtualnie. Możemy udawać, że takie rzeczy się nie zdarzają, że to tylko dla dobra dzieciątek, ale przecież wiemy, że się zdarzają.

    Mam po prostu pewne zasady, więc pluskwa bez zgody sądu jest zawsze przestępstwem.

    IP: 83.17.120.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • ikkiz

    #13 ikkiz® 2010-06-10 10:30:43 0

    TOS:



    1. Każdorazowe uruchomienie usługi lokalizacyjnej dla danego Obiektu wymaga wyrażenia przez Użytkownika zgody na ww. czynność. Wyrażenie zgody jest możliwe poprzez zaznaczenie wariantu odpowiedzi w oknie zapytania. 

    czyli, jak uruchamiam usługę na komórce niewiernej zony, to muszę kliknąć OK. potem odaje tą komórkę żonie

    2. Użytkownik, wyrażając zgodę na uruchomienie usługi, oświadcza, że uzyskał zgodę innych osób (Użytkowników Mobilnych), którym zamierza powierzyć Obiekt, na to, że posiadany przez nich Obiekt będzie przedmiotem Usługi.

    oczywiście, oczywiście, uzyskałem zgodę zgodę ;-)

    3. W razie ewentualnego braku uzyskania takiej zgody od Użytkownika Mobilnego przez Użytkownika, Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną oraz karną związaną z nieuprawnionym czerpaniem informacji o położeniu Użytkowników Mobilnych bez ich wiedzy.

    Czyli beknie se ten mąż, co żonie włączył, sprzedawca usługi jest czyściutki.

    Jeśli by trzeba było śledzić dziecko (które się zamierza zerwać ze smyczy) to jedyna możliwość, to zrobić tak, żeby nie wiedziało o usłudze, bo w przeciwnym razie, na czas zerwania się, "akurat pechowo rozładuje się bateria" 

    IP: 83.17.120.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • eimi

    #14 eimi® 2010-06-10 10:46:16 0

    Takie "Terms of Service" świadczą o tym tylko, że producent usługi nie ma sumienia - szczególnie że sam zachwala swój towar jako "niewidoczny" dla systemu smartfonu. Pytam więc ponownie - wpychamy rootkity? 

    Co do koszulek z Che, to chciałbym przypomnieć, że to właśnie lewactwo lubuje się w kontroli wszystkiego i wszystkich. Powszechny nadzór? Obozy młodzieżowe? Moralność socjalistyczna? 

    Ikkiz ma rację. Stosowanie pluskiew jest usprawiedliwione być może tylko w poważnych śledztwach, sprawach kryminalnych. Ale AndrzejuP, dzieci nie są Twoją własnością. To ludzie, którzy mogą nawet kiedyś nie chcieć Cię znać. Dzieci nie są tak głupie, jak próbuje się to pokazać w mediach. Pewnie, brakuje im życiowego doświadczenia, ale jak je zdobędą, jeśli będzie się im instalowało elektroniczny nadzór od dzieciństwa?

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • Andrzej P

    #15 Andrzej P 2010-06-10 11:51:14 0

    Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

    Od razu zakładacie niedozwolone użycie, podrzucanie pluskiew itd itp. A tak wcale być nie musi, wystarczy przemyśleć odpowiednie scenariusze.

    Scenariusz, gdzie rodzic _szpieguje_ dziecko, to zupełnie inna sytuacja.

    Ja jednak widzę zastosowanie urzadzenia dla 8mio latka który czasem sam musi wrócić ze szkoły, lub idzie się pobawić do kolegi dwa podwórza dalej. I zapewniam, że sytuacje są realne.

    Imputowanie mi podejścia, że uważam dziecko za swoją własność  - w ten sposób ciężko dyskutować. Nie oczekuje jednak że częśc komentujących zrozumie, bo ja operuję na życiu poza komputerem, zaś wy próbujecie traktować dziecko jako rozbudowany system operacyjny. Tym niemniej - pozostaje mi szanować wasz punkt widzenia.

    IP: 83.142.62.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • ikkiz

    #16 ikkiz® 2010-06-10 14:37:15 0

    żeby sprawdzić, gdzie akurat jest dziecko, można zadzwonić i spytać (przy okazji dowiemy się, czy pociecha nie leży zakneblowana w vanie seryjnego mordercy - jak odbierze, zakładamy, że nie)

    A serwis Serwis gdziesabliscy.pl działa w systemie 24/7 czyli nieprzerwanie przez 24 godziny na dobę co daje unikalną możliwość całodobowego monitoringu.

    W serwisie gdziesabliscy.pl rodzice mogą odtwarzać cała trase, po której poruszały się ich dzieci. Szczegółowośc trasy zależy od częstotliwości pomiaru lokalizacji.

    abonament Diamentowy umożliwiający odczyt sygnału GPS z częstotliwością 1 minuta oraz przechowywanie odczytanych danych przez 90 dni. (umowa na rok, 598.78 miesięcznie z najtańszym urządzeniem)

    cytaty ze strony - wybacz, że stają mi przed oczami inne scenariusze, niż te, które ty dostrzegasz.

    24-godzinny monitoring z możliwością odtworzenia trasy, ciężko sie nie domyśleć, kto będzie chciał zapłacić za taką usługę, która się przecież nie nazywa, gdziesamojedzieci

    abonament Diamentowy umożliwiający odczyt sygnału GPS z częstotliwością 1 minuta oraz przechowywanie odczytanych danych przez 90 dni.

    Poza tym, czy trzeba mieć zgodę ośmioletniego dziecka, na zainstalowanie czegoś w jego (prawnie naszym urządzeniu?) Może pisemną? Pytał byś Andrzeju swojego syna/córkę w takim wieku, czy możesz włączyć mu rootkita?

    No ok, a jeśli dziecko ma 17 lat, wobec prawa wiele te 9 lat różnicy nie zmienia, prawda?

    IP: 83.17.120.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • wielkiemu bratu mówię "nie"

    #17 wielkiemu bratu mówię "nie" 2010-06-10 16:56:16 0

    "Ja jednak widzę zastosowanie urzadzenia dla 8mio latka który czasem sam musi wrócić ze szkoły, lub idzie się pobawić do kolegi dwa podwórza dalej. I zapewniam, że sytuacje są realne."

    Naprawdę potrzeba GPSa do pójścia "dwa podwórka dalej"? Jak byłam młoooda, to wracało się ze szkoły samodzielnie i samodzielnie odgrzewało sobie obiad (na gazie!!! o Boże!!!), zanim rodzice wrócili z roboty. Jakoś przeżyłam, nie wysadzając chaty w powietrze, nie wpadając pod samochody, nie gubiąc się w wielkim mieście itd.

    W ogóle nie widzę, jak miałoby to działać - jeśli dzieciak nie wie, że ma śledzenie, to po pierwszej wsypie się dowie. A jak wie, to jest milion sposobów na to, żeby GPS był gdzie indziej niż jego właściciel.

    IP: 213.192.88.[...] Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • Łukaszzzzz

    #18 Łukaszzzzz 2010-06-10 17:28:08 0

    jak ja byłem

    mały to nie było takich urządzeń a żyje" Jak ja byłem mały to nie

    było samochodzików sterowanych, komputerów ani kakao czy to oznacza, że moje

    dzieci nie mogą tego mieć?

    IP: 77.253.207.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.70 Safari/533.4

  • realvistas

    #19 realvistas 2010-06-10 18:04:14 0

    Dlatego właśnie nienawidzę tej mody na społeczności - chory odrzut web2.0. Niedługo zrobią serwis pokazkupe.pl, w którym za sms-a za 9zł będzie można wrzucić zdjęcia swojej kupy. Masakra. Ludzie naprawdę nie używają mózgów i nie chcą kompletnie mieć prywatności. Takie kur.. nie się dla popularności.. marnej popularności, bo wśród znajomych + napalonych schizolców.

    IP: 89.79.77.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • Andrzej P

    #20 Andrzej P 2010-06-10 18:06:01 0

    Widze ze jednak nie wyjdziemy poza schemat tego ze dziecko ma 'podrzucone' urzadzenie :)

    Swoja droga, skad u was takiego myslenie - czyzby projekcja wlasnych zapedow?

    IP: 77.46.35.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • Andrzej P

    #21 Andrzej P 2010-06-10 18:08:21 0

    Naprawdę potrzeba GPSa do pójścia "dwa podwórka dalej"?

    Dwa podwórka dalej - nie.

    Ale jak ci latorośl postanowi wybrać się na wędrówkę 8 podwórek dalej, to inaczej będziesz śpiewać.

    A teraz czekam na ripostę, że dobrze wychowane dzieci nie oddalają się samowolnie :)

    IP: 77.46.35.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • ikkiz

    #22 ikkiz® 2010-06-11 07:05:49 0

    Riposta: Jak ucieknie 8 podwórek dalej, i nie będzie go ponad miesiąc, to spoko, nie musimy się martwić, bo z diamentowym abonamentem mamy go na oku przez 90 dni z dokładnością do minuty.

    IP: 83.17.120.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • yahuto

    #23 yahuto 2010-06-11 08:58:46 0

    zarejestrowalem sie zeby spr na jakie tel (systemy) sa app:

    HD mini

    HD2

    seria Touch

    ugggh, juz kupuje HD2, Diamond2 mojej corce ?!?! Niech sobie lata ...

    IP: 217.113.233.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl-PL) AppleWebKit/533.16 (KHTML, like Gecko) Version/5.0 Safari/533.16

  • wielkiemu bratu mówię "nie"

    #24 wielkiemu bratu mówię "nie" 2010-06-11 09:12:57 0

    "Naprawdę potrzeba GPSa do pójścia "dwa podwórka dalej"?

    Dwa podwórka dalej - nie.

    Ale jak ci latorośl postanowi wybrać się na wędrówkę 8 podwórek dalej, to inaczej będziesz śpiewać.

    A teraz czekam na ripostę, że dobrze wychowane dzieci nie oddalają się samowolnie :)"


    I będzie to słuszna riposta. Naprawdę sądzisz, że tego rodzaju nadzór: 

    a) nauczy dzieci czegokolwiek, w tym odpowiedzialności za własne działania? Im mniej zaufania komuś dasz, tym bardziej dziecinnie i głupio będzie się zachowywał - jako że przecież on za siebie nie odpowiada, to po co ma myśleć - Ty myślisz za niego! Nie ja to wymyśliłam, tried&tested przez pokolenia - jeśli spodziewasz się od kogoś nieopowiedzialności, to z pewnością się doczekasz.

    b) poprawi relacje rodzinne? Tak jakby mało było problemów w komunikacji z młodzieżą.

    c) zapewni bezpieczeństwo? W jaki niby sposób? Albo zakaz oddalania się jest przez dziecko rozumiany i przyjęty za słuszny (a wtedy smyczy nie potrzeba), albo i tak zostanie odrzucony i dzieciak zrobi, co zechce. Mamy też zakaz aborcji, jarania blantów, palenia w miejscach publicznych oraz przekraczania prędkości. Głównym efektem jest utrata autorytetu państwa (które nie potrafi tychże wyegzekwować) oraz brak szacunku do prawa (które - niejednokrotnie słusznie - uznawane jest za bezsensowne). Tu byłoby nie inaczej. Nie zbudujesz na tym swojego autorytetu jako rodzic.

    Dlatego też mam wrażenie, że to Ty właśnie nie masz dzieci.

    IP: 213.192.88.[...] Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • JarekG

    #25 JarekG® 2010-06-11 09:30:06 0

    Ludziska dzielą się na dwie główne grupy.

    Pierwsza grupa jest przeciwko wszelkiego rodzaju kontroli. Lamentują nad kamerami w sklepach, stacjach, parkingach, wietrzą wszędzie podsłuchy i "podglądy" .. wszystko wymierzone przeciwko nim! GPS-y, podsłuch telefonu, internetu, kontrola maili itp .. itd. Właśnie ta grupa ludzi krzyczy najgłośniej .. widzi wszędzie "wielkiego brata" .. i wszelkiego rodzaju projekty które mogą służyć bezpieczeństwu z góry neguje.

    Druga grupa ludzi podchodzi do tego tematu zupełnie odmiennie. W skrócie można powiedzieć, że mają to wszystko w głębokim poważaniu. Nie kradną, nie mordują, nie demolują, nie kupują prochów, broni itp. Uważają, że pewna kontrola nie dość, że nie szkodzi to jeszcze działa na plus i podwyższa bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo i pewna kontrola jest dla nich najważniejsze.

    W komentarzach pod tym artykułem ścierają się te dwie grupy ludzi ;)

    A jeszcze takie pytanie na marginesie. Dlaczego niby ukrywać przed dzieckiem, że ma zainstalowane oprogramowanie lokalizujące? W dzisiejszych czasach najważniejsza jest rozmowa z dzieckiem a nie walka z nim!

    IP: 83.27.43.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • eimi

    #26 eimi® 2010-06-11 09:53:07 0

    @JarekG: nie wiem dlaczego do jednej grupy wrzuciłeś ludzi, którzy nie mordują i nie kupują broni/prochów. Są ludzie którzy lubią broń i prochy, a nie mordują. 

    Jest też grupa ludzi, która po prostu uwielbia wtrącać się w sprawy innych. Mam w kamienicy naprzeciwko sąsiadkę starą, która spędza dobre 10h dziennie w oknie, patrząc co się dzieje na podwórku. Czasem wykrzykuje jakieś hasła do tych, którzy jej zdaniem zachowują się niewłaściwie. 

    Myślę, że gdyby ta stara kobieta wiedziała/mogła, to każdemu lokatorowi by wszczepiła lokalizatory GPS.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • ikkiz

    #27 ikkiz® 2010-06-11 10:23:27 1

    Jak grochem o ścianę.

    Ja piszę, że system jest zaprojektowany idealnie do śledzenia żony/męża przyjaciółki/przyjaciela tak by o tym się nie dowiedział i dostarcza informacje o tym, gdzie śledzona/śledzony się znajduje i to bez jego wiedzy.

    Program jest tak napisany, abonamenty oferują pełny raport o każdym kroku do 90 dni! i za cenę, którą jest chyba w stanie zapłacić tylko zazdrosny psychopata.

    zwróćcie uwagę, że to nie służy do lokalizacji osoby gdzie jest teraz, tylko do śledzenia jej przez dłuższy czas. 

    Jeśli coś ma gąsienice, pancerz i wieżyczkę z działem, to jest czołgiem, nawet jeśli jest reklamowane przez producenta jako bezpieczny rodzinny samochód, więc nie opowiadajcie tutaj o tym, że wozilibyście M1 Abramsem dzieci do szkoły, żeby były bezpieczne, bo nie ucierpią przy zderzeniu nawet z ciężarówką.

    IP: 83.17.120.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • JarekG

    #28 JarekG® 2010-06-11 10:31:26 0

    eimi®

    "Broń i prochy" użyłem w sensie negatywnym, co logicznie myślący człowiek z łatwością wywnioskuje czytając całą moją wypowiedź.

    Pewnie kobieta nie ma co robić .. jest wiele takich osób. W młodości nie interesowała się niczym szczególnym, nie miała hobby, być może pracowała i zajmowała się dziećmi, mężem i domem. Nigdy nie zadbała o swoje zainteresowania i teraz już tego nie nadrobi.

    IP: 83.27.43.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • eimi

    #29 eimi® 2010-06-11 10:42:53 0

    JarekG: wierzę, ale dlaczego akurat broń i prochy? Jesteś lewicowcem? :) Broń i prochy brzmią całkiem sympatycznie, szczególnie w kraju, w którym mordy są dokonywane za pomocą pałki, noża lub lub siekierki, przez ludzi rozmiłowanych w ukochanym przez władzę alkoholu.

    Świat się dzieje fajniej bez ciągłego nadzoru. W skrytych miejscach ryby czują się najlepiej. Najgorsze jest to, że do władzy na świecie pchają się zawsze ludzie o mentalności kontrolerów, tacy, którzy lepiej wiedzą, co dla nas dobre, i jak nas należy chronić przed nami samymi. 

    Liberałów, libertynów... do władzy po prostu nie ciągnie, bo nie czują potrzeby serca, by mówić innym, co mają robić.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • wielkiemu bratu mówię "nie"

    #30 wielkiemu bratu mówię "nie" 2010-06-11 11:14:21 1

    "wszelkiego rodzaju projekty które mogą służyć bezpieczeństwu z góry neguje"

    Nadal chciałabym się dowiedzieć, w jaki sposób GPS będzie temu bezpieczeństwu służył. Czy dziecko (załóżmy) będzie lepiej chronione przed:

    - urazami mechanicznymi, typu wbiegnięcie pod auto, spadnięcie z drzewa, rozoranie sobie nogi na płocie?

    - kontaktem z niewłaściwym towarzystwem? Dilerzy są w szkołach, o ile wiem, nie trzeba iść nawet dwa podwórka dalej.

    - zaciągnięciem w krzaki przez psychopatę? Telefon się na niego rzuci czy jak?

    Przed czym jeszcze miałoby to chronić, bo nic mi nie przychodzi do głowy? 

    Ten projekt nie zwiększa bezpieczeństwa, tylko stopień kontroli, i to raczej post factum, a wedle takiej filozofii raczkujące niemowlęta należałoby obwiązać kołdrą i wypuszczać tylko w pokoju bez mebli wyłożonym gąbką. To na pewno zwiększyłoby bezpieczeństwo...

    IP: 213.192.88.[...] Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • JarekG

    #31 JarekG® 2010-06-11 12:21:28 0

    eimi®

    Napisałem broń i prochy ponieważ tak napisałem, oczywiście mogłem napisać pistolet i narkotyki lub rewolwer i środku odużające .. jeśli komuś się to źle kojarzy to może sobie wstawić jeden z powyższych "zamienników" ;) .. lub nawet wymyślić swój.

    IP: 83.27.43.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • darekp

    #32 darekp 2010-06-11 12:28:15 0

    @ikkiz

    Zgadzam się z Tobą, że system został "zaprojektowany idealnie do śledzenia żony/męża". I myślę, że twórcy na czymś takim właśnie zamierzają zarabiać.

    Ale jeśli uważasz, że takie systemy powinny być zakazane, to chyba nie do końca się zgadzam. Urządzenia do podsłuchu można kupić np. na Allegro - legalnie chyba?

    Powinno być karane użycie takich narzędzi do szpiegowania kogoś. Ale same wytwarzanie jakichś narzędzi nie jest przestępstwem. Narzędzie nie jest ani dobre, ani złe, to od człowieka zależy jak je wykorzysta. Nikt nie będzie karał producenta np. noży czy broni za to, że przy ich pomocy kogoś zabito.

    - Baco idziecie z nami, znaleźliśny u was w stodole sprzęt do produkcji bimbru.

    - Ale ja nie pędziłem bimbru.

    - Nie skodzi, macie sprzęt.

    - No to aresztujcie mnie za gwałt.

    - A kogo zgwałciliście?

    - Nikogo. Ale sprzęt mam.

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.70 Safari/533.4

  • zuza

    #33 zuza 2010-06-11 14:33:53 0

    A co powiecie na tragedie zamordowanej dziewczyny i jej rodziny kiedy nie wróciła do domu z egzaminu(mieszkała w innej miejscowości i jechała na egzamin pociagiem)? W pociągu dorwali ją psychopaci którzy chcieli się zabawić- bo jeden z nich mniał urodziny... i przez kilkanascie godzin ją dreczyli zamnim wyrzucili z pociągu...Dodam że,zmieniali pociagi , kilka gdzin spedzili z ną na dworcu... i nikt tego nie zauważył i nie zareagował...A Ciało jej znależli po długim czasie. Przecież miała komórkę... nie mogła zadzwonić...

    Ja bym chciała wiedzieć gdzie jest moje dziecko, kiedy samo wraca ze szkoły, czy kiedy idzie na dodatkowe zajecia. To dla jego bezpieczeństwa! PODOBA MI SIĘ TEN POMYSŁ i z pewnością go przetestuję:) A z dziecimi trzeba rozmawiać a nie zakładać od razu, że będą kombinować.

    IP: 193.218.148.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.2)

  • eimi

    #34 eimi® 2010-06-11 14:41:36 0

    I niby jak rootkit do śledzenia ludzi miał powstrzymać "psychopatów" (tego nie wiemy, czy byli psychopatami), przed dręczeniem tej dziewczyny? W końcu pokazywałby, że jest w pociągu. 

    Gdy byłem dzieckiem, nie chciałem by moja matka wiedziała gdzie chodzę i jak to robię. To dla spokoju jej nerwów :D.

    Może Twoje dziecko też nie chce twoich standardów bezpieczeństwa? Dzieci nie są Twoją własnością, to po prostu młodzi ludzie, jakoś życiowe doświadczenia muszą zdobywać. 

    Jak będą takie grzeczne i ułożone, to wyrośnie z nich pokolenie grzecznych i ułożonych ludzi, którzy będą pilnie pracować, podatki płacić, cieszyć się z inwigilacji, na PO głosować, wiedzę o świecie z oficjalnych mediów czerpać i po bożemu wszystko robić. 

    Wtedy tylko napalm nas uratuje.

    PS. wysoki poziom bezpieczeństwa jest w Korei Północnej. Tam byś na pewno wiedziała, gdzie są Twoje dzieci.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • darekp

    #35 darekp 2010-06-11 15:02:55 0

    @eimi "I niby jak rootkit do śledzenia ludzi miał powstrzymać "psychopatów" (...)? W końcu pokazywałby, że jest w pociągu"

    Rootkit pokazywałby, że dziewczyna pojechałaby gdzieś, gdzie nie planowała. nie odpowiadałaby na telefony. To byłaby informacja, że dzieje się coś złego.

    Czyli rzeczywiście w pewnych sytuacjach ten system może mieć "legalne" i "etyczne" zastosowanie. Pod warunkiem, że taka dziewczyna zgodziłaby się być monitorowana przez rodziców.

    Ale ogólnie wydaje mi się, że te zastosowania są b. rzadkie, niszowe. Jednakże jeśli ktoś chce... Cóż, może korzystać.

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.70 Safari/533.4

  • flux

    #36 flux 2010-06-11 15:58:57 0

    "(...) Wtedy tylko napalm nas uratuje".

    Niezłe. :) Wygląda na to, że eimi albo nieustająco robi sobie w komentarzach jaja, albo jest socjopatą. Zaproponuje ktoś inną hipotezę, wyjaśniającą powyższy cytat?

    IP: 89.174.38.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)

  • darekp

    #37 darekp 2010-06-11 16:11:28 0

    @flux

    Wyjaśnienie masz w poprzednim zdaniu:

    "Jak będą takie grzeczne i ułożone, to (..) będą pilnie pracować, (...), na PO głosować, wiedzę o świecie z oficjalnych mediów czerpać i po bożemu wszystko robić."

    Eimiemu chodzi o to, że obraz świata którymi karmią nas media, szkoła itp. jest tendencyjny. I żeby zdobyć się na obiektywne spojrzenie, trzeba być chociaż trochę "niepokornym" czy też "niegrzecznym".

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.70 Safari/533.4

  • Andrzej P

    #38 Andrzej P 2010-06-11 16:12:29 0

    Redaktor Golański w dalszym ciągu nie potrafi wyjść poza świat rootkitów :)

    IP: 77.46.35.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • flux

    #39 flux 2010-06-11 16:37:26 0

    Eimiemu chodzi o to, że obraz świata którymi karmią nas media, szkoła

    itp. jest tendencyjny. I żeby zdobyć się na obiektywne spojrzenie,

    trzeba być chociaż trochę "niepokornym" czy też "niegrzecznym".



    Bo jak nie, to przyjdzie eimi i potraktuje nas napalmem - czy tak? ;) A skąd eimi wie, że akurat ten obraz jest tendencyjny? A może inny? Co to jest "obiektywne spojrzenie"? Istnieje coś takiego?

    IP: 89.174.38.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)

  • darekp

    #40 darekp 2010-06-11 16:48:14 0

    @flux

    > Bo jak nie, to przyjdzie eimi i potraktuje nas napalmem

    Niech się sam red. Golański wypowie, kogo on widział w roli bombardującego napalmem;)

    > A skąd eimi wie, że akurat ten obraz jest tendencyjny?

    Moim zdaniem, żadne medium nie jest obiektywne.

    >  Co to jest "obiektywne spojrzenie"? Istnieje coś takiego?

    Moim zdaniem to samo, co samodzielne;)

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.70 Safari/533.4

  • zuza

    #41 zuza 2010-06-11 18:28:16 0

    do eimi

    Widocznie Ty już wiesz wszystko o świecie, być może z doświadczenia albo z książek??? i nic już więcej nie jesteś w stanie ogarnąć swoją wyobrażnią, ale Twoja wiedza jest dla mnie nieprzydatna ani tym bardziej nieprzydatne są twoje "rady". Mam przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie wiesz co moje dziecko CHCE!!!.Przyzwoitość podpowiada,że trzeba mieć minimum wiedzy aby wypowiadąc sie na "jakiś" temat. Tak czy owak, większość rodziców troszczy sie o swoje dzieci i chce aby BYŁY BEZPIECZNE, nie ograniczając im sposobności na to aby "jakoś życiowe doświadczenia muszą zdobywać"-cytat za twojej wypowiedzi.

    Każdy odpowiada za swoje dzieci, nawet jak mają 17 lat i większość nie chce aby były na utrzymaniu państwa.

    Nie ma nic złego w młodych ludziach jeśli są dobrze wychowani, symapyczni, bez kompleksów i nie rzucaja butelkami w przechodniów... Na kogo bedą głosować- też tego nie wiesz,

    a ostatnio inwigilacja była za rzadów Pis, choć ta wiedza pochodzi z oficjalnych mediów.

    IP: 193.218.148.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; InfoPath.2)

  • Andrzej P

    #42 Andrzej P 2010-06-11 19:20:42 0

    Tak na zupełbym marginesie - rozumiem że obecni tu rodzicie 8-miesiecznemu dziecku nie ograniczali zasiegu (zamkniete szafki, odcieta droga na schody, odciete drogi na inny poziom mieszkania) tak zeby bylo zgodne z (L)GPL.

    Wtedy napewno dziecko bedzie pelne zaufania, poprawi to relacje miedzy rodzicem a dzieckiem. Szczegolnie ze szramą od ucha do ucha. W imie Wolności. Przypominam - dziecko to nie system na danej licencji. Troche więcej logiki zalecam

    IP: 77.46.35.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • ikkiz

    #43 ikkiz® 2010-06-11 21:37:46 0

    eimi jest radykalny, ale podzielam jego obawę o dobrze pojętą wolność. Tak, racja, ktoś podał przykład sytuacji (zabitej Ani) w której był by cień szansy na to, że w jakiś sposób, ktoś mógł by ją uratować, gdyby wtedy miała taki monitoring, ale powinniśmy uważać z tym bezpieczeństwem.

    Pamiętacie szczepionkę na świńską grypę? U nas w Polsce nie było szczepień i kilkadziesiąt osób zmarło. Zawsze to welka strata, gdy ktoś umiera, ale jeśli by zaszczepić wszystkich wszystkich polaków, to być może setki tysięcy mogło by mieć pewne problemy ze zdrowiem. Uważam, że dobrze się stało, że w ramach ratowania kilkudziesięciu, nie zniszczono zdrowia niewiadomo ilu.

    Może takie pytanie (wiem, że przesadzam, ale tylko interpoluje ten trend, który się rozpoczął) - czy wszczepilibyście swojemu dziecku nadajnik, gdzieś głęboko w ciele, żeby w przypadku ewentualnego porwania było je łatwo odszukać? To by dopiero było skuteczne rozwiązanie, bo myślę, że teraz, ktoś, kto porywa dziecko niszczy/wyłącza jego telefon, żeby nie mogło zadzwonić po pomoc i żeby uniemożliwić namierzenie numeru przez samą sieć komórkową

    IP: 82.160.108.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; U; pl; rv:1.9.1.6) Gecko/20091201 Firefox/3.5.6

  • wielkiemu bratu mówię "nie"

    #44 wielkiemu bratu mówię "nie" 2010-06-11 21:47:44 0

    @ Andrzej P

    Jeśli chcesz się powoływać na logikę, to może sam z niej korzystaj? O jakim zaufaniu i relacji z rodzicami mówisz w odniesieniu do dziecka w wieku, w którym nie ma ono żadnej samoświadomości?

    @zuza

    Nadal nikt nie napisał, jak ów GPS ma zapewnić bezpieczeństwo. A jeśli chodzi o przypadek dziewczyny, który przytoczyłaś - nie sądzisz, że pierwszą czynnością napastnika po obezwładnieniu ofiary jest zabranie jej telefonu i jego unieczynnienie? Choćby po to, żeby przypadkiem z niego nie zadzwoniłą nigdzie? Jak GPS miałby tu pomóc?

    IP: 89.77.7.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.53

  • Prezes

    #45 Prezes 2010-06-11 22:16:38 0

    Pytanie zasadnicze, czy bylibyście w stanie zapłacic 600 zł panom z Torunia za to, że możecie zlokalizować telefon? Sieci GSM też to oferują, za "chyba" trochę mniej.

    http://jade.pl/ONas/Lists/Wiadomoci/DispFormCustom.aspx?List=6bf1cb02-93a3-4346-b914-48209ce30903&ID=17&Source=/ONas/Strony/Aktualnosci.aspx

    IP: 89.229.22.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.70 Safari/533.4

  • eimi

    #46 eimi® 2010-06-11 22:19:52 0

    @Zuza

    Nie ma nic złego w młodych ludziach jeśli są dobrze wychowani, symapyczni, bez kompleksów i nie rzucaja butelkami w przechodniów... Na kogo bedą głosować- też tego nie wiesz.

    Nie ma nic złego. Nie ma nic dobrego. Nie ma nic wielkiego, nic zachwycającego i przerażającego. Nie ma żadnej rzeczy, która sprawia, że ludzka egzystencja choć na chwilę wznosi się ponad błogą drzemkę codzienności.

    To są ostatni ludzie, o których pisał wujek Fryderyk. Mili, grzeczni, ułożeni, płacący podatki, u których design zastąpił sztukę, marudzenie gniew, tolerancja przekonania, kopulacja seks, a największą obawą jest obawa, że tąpnie giełda lub w górę pójdą odsetki kredytu.

    Sorry, jednak chyba wolę rzucających butelkami. Cenię ludzi, w których coś płonie. Nawet jeśli jest to tylko wściekłość. 

    @AndrzejP: przez reductio ad absurdum da się wszystko wyśmiać. Ośmiomiesięczne niemowlęta nie są ludźmi. Nawet 14-miesięczne nie są. Małe zwierzątka, o które dbasz. Ale już dzieci w szkole podstawowej to młodzi ludzie. I szpiegowanie ich rootkitem jest mierne. 

    Mną wstrząsnęła tylko ta rootkitowa funkcja, którą zachwala producent. Skoro piszą, że należy uzyskać zgodę użytkownika smartfonu na instalację tej zarazy, to jak można puszczać oko i zachwalać, że soft jest niewidoczny dla użytkownika? Gdzie honor?

    Pomyślcie jak pluliśmy na Google, że Chrome telefonowało do domu. Ale Chrome nie instalowało się po kryjomu, tak że użytkownik nie wiedział, co się dzieje. W każdej chwili można je było prosto usunąć.

    IP: 79.184.173.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.55 Safari/533.4

  • etyl

    #47 etyl 2010-06-13 16:48:43 0

    Mówicie tylko i wyłącznie o dzieciach - a może pracodawca chce wiedzieć, gdzie faktycznie w godzinach pracy jest jego handlowiec i czy faktycznie jest on tam, gdzie raportuje, że jest?

    Profil telefonów (HD, Touch Pro) zdecydowanie bardziej pasuje do telefonu służbowego niż do telefonu dla ośmiolatka lub gimnazjalistki.

    IP: 85.89.189.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • kama

    #48 kama 2010-06-14 15:51:11 0

    Usługa nazywa się "gdzie jest dziecko", ale to jak ją wykorzystamy to już kwestia indywidulana, jeśli ktoś będzie chciał to może równiez wykorzystać ją do takich celów jak opisał etyl. Są , więc jakieś pozytywne aspekty tej możliwości.

    jesli chodzi o dzieci to często mamy mylne wyobrażenie o naszych pociechach i nie dopuszczamy myśli o pewnych zachowaniach, więc czasem może okazać się to przydatne, hm?

    IP: 83.24.161.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202 Firefox/3.5.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • Pretorian

    #49 Pretorian 2010-08-29 15:17:06 0

    Wczoraj w mieście była impreza masowa, mój syn 17 latek poszedł na nią ze znajomyni. Zwykle kiedy nie zamierza wrócić do domu dzwoni lub pisze gdzie będzie przebywał. Nosi ze sobą dwa telefony ( nie wiem po co, ma rozległe kontakty ) i co następuje:

    - 3 w nocy

    - jeden telefon wyłaczony, bateria padłą

    - drugi dzwoni ale go nie odbiera i tak do switu

    - zona odchodzi od zmysłów, mówie jej ( wiem co robiłem za młodu)że pewno zapił i śpi u kuzyna. Rano zadzwonie do brata i bedzie wszystko jasne, ale ona swoje, już snuje najgorsze scenariusze. Uwierzcie, że gdybym ten serwis znalazł wcześniej to pokazałbym jej na mapie gdzie on jest i pewno miałbym noc spokojną bez jej domysłów.

    Szkoda tylko że nie ma opcji lokalizacji jednorazowej, ciągły monitoring nie jest mi potrzebny.

    Druga sprawa, to można również zastosować to rozwiązanie w swoim samochodzie :-) a to już pewno znajdzie sporo zwolenników.

    IP: 87.206.33.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

  • Pretorian

    #50 Pretorian 2010-08-29 15:36:13 0

    Dodam jeszcze, że po jego powrocie do domu żona zrobiła mu scenę, chłopak ma szlaban na tydzień i przypuszczam, że gdyby wiedział o tym serwisie, to sam zainstalował by tą aplikację w swoich telefonach.

    Nie wiem czy ten srwis bardziej ingeruje teraz w jego wolność, czy 7 dni aresztu domowego.

    Co do śledzenia położenia współmałzonka, syna, córki to załózcie że ma wypadek samochodowy na jakimś zadupiu, gdzie mało co jezdzi, ma na tyle świadomości, że dzwoni i mówi o zaistniałej sytuacji ale nie do końca wie gdzie jest, czy ten sewwis nie okazałby się praydatny w takich sytuacjach? Pozostawiam pod rozważania.

    Do wszystkich snujących teorie spiskowe, wrzuccie ludzie czasem na luz.

    IP: 87.206.33.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8

  • eimi

    #51 eimi® 2010-08-29 17:48:53 0

    Pretorian: może Twoja żona wrzuci na luz i zajmie się swoimi sprawami, a nie lokalizacją 17-letniego mężczyzny? :)

    Areszt domowy? LOL. Dla kogoś, kto może legalnie do wojska pójść? Choć może faktycznie, syn taka oferma, że dostaje "areszt domowy". 

    Inna sprawa, że taki areszt w świetle polskiego prawa nie jest legalny.

    IP: 90.156.42.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • FRSAGFRG

    #52 FRSAGFRG 2011-04-29 05:08:55 0

    Tiffany . We strive to bring the customer a fabulous product that will make their Tiffany and co We provide dresses that are perfect for any formal event or prom. The collections offer a sweet, girl next door Tiffany Bangles

    IP: 112.111.51.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0) Gecko/20100101 Firefox/4.0

  • mens gucci shoes

    #53 mens gucci shoes 2012-01-13 09:55:28 0

    This is a very unique article, have their own

    style and characteristics of a good article

    and have their own style and their own characteristics,

    the article's quality is the vitality of the article,

    an article will give you a good quality attraction,

    a high-quality new article, this is a contribution to

    help others is, of course, will be appreciated by

    others. This is a good article.

    gucci sandals

    gucci shoes wholesale

    mens gucci shoes

    gucci slipper

    Gucci men shirts

    Gucci cap

    Gucci Jeans

    IP: 119.134.247.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.04506; 360SE)

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł