publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
33 skomentuj »

TAGI: przeglądarka , ekran wyboru , microsoft , komisja europejska , test , opera

2010-02-19 14:52  |  Adam Golański

Testy ekranu wyboru przeglądarki w europejskich Windows już za kilka dni

Testy ekranu wyboru przeglądarki w europejskich Windows już za kilka dni

Jak naszym Czytelnikom zapewne wiadomo, skarga, którą Opera wniosła na Microsoft do Komisji Europejskiej w kwestii monopolistycznych praktyk giganta z Redmond, zakończyła się ugodą, na mocy której system Windows ma przedstawiać użytkownikom ekran wyboru, poprzez który będą oni mogli zainstalować konkurencyjne wobec Internet Explorera przeglądarki. Jak poinformował dzisiaj główny doradca Microsoftu Dave Heiner, testy ekranu wyboru rozpoczną się od przyszłego tygodnia.

Mechanizm wyboru przeglądarki zostanie dostarczony do Windows XP, Vista i 7 poprzez kanał Windows Update. W przyszłym tygodniu rozpoczną się jego testy w Wielkiej Brytanii, Francji i Belgii. Zainteresowani użytkownicy będą mogli pobrać systemową aktualizację, która wyświetli im przeglądarkowe alternatywy w okienku wyświetlonym na pulpicie.

Kształt tego okienka, jak i sposób wyświetlania konkurencyjnych przeglądarek, były przez wiele miesięcy kwestią wysoce sporną. Ostateczne decyzje Komisji Europejskiej zmusiły Microsoft do przystania na propozycje Opery. Użytkownicy, którzy korzystają z Internet Explorera jako domyślnej przeglądarki, zobaczą systemowe okienko, w którym wyświetlone zostanie pięć najpopularniejszych programów z tej kategorii w losowej kolejności.

Microsoft postarał się maksymalnie ułatwić użytkownikom Windows proces wyboru przeglądarki.

Będą to (alfabetycznie): Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Użytkownicy żądni przygód będą mogli przejść do drugiego ekranu, na którym znajdzie się dwanaście przeglądarek, w tym programy znacznie mniej popularne.

Tak będzie wyglądał ekran wyboru przeglądarki w Windows.

Pod ikonami znajdą się przyciski, pozwalające na pobranie i instalację danej przeglądarki, uzyskanie większej ilości informacji o niej oraz rezygnację z wyboru do następnego uruchomienia komputera.

Uruchomienie całego systemu we wszystkich krajach Unii Europejskiej jest zapowiadane na początek marca br.

Źródło: Microsoftontheissues.com

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
33 skomentuj »

Komentarze

  • eimi

    #1 eimi® 2010-02-19 20:46:06 0

    Ciekawy jestem, jak wpłynie to na statystyki popularności przeglądarek w naszym kraju. Coś mi się wydaje, że wielkich zmian nie będzie. Na własne oczy widzę, że ludzie, inspirowani pocztą pantoflową, swoje przeglądarki już wybrali. Nawet ludzie mało co z komputerami mający wspólnego.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • lck

    #2 lck 2010-02-19 22:04:22 0



    Mylisz się i to bardzo ;)

    w Polsce 99% PC pracuje pod

    kontrolą Windows'a. Gdy to sie zmieni (wybór browsera), to M$ może

    zapomnieć o ekspansji IE.





    patrząc dziś na nieustannie

    spadający udział IE w rynku i miażdżącą pozycje Windows'a,,

    który dostarczany jest właśnie z IE- nie wróży to dobrze tej

    przeglądarce!



    dodać do tego jeszcze

    konkurencyjne przeglądarki, którym nic nie brakuje, a tak naprawdę

    każda inna , z tych najbardziej popularnych, jest lepszym wyborem

    niż IE o czym też głośno się mówi (czyt. promocja

    użytkowników).





    w polskich szkołach nie uczy się

    obsługi PC, oprogramowania. W Polsce wychowuje się przyszłych

    klientów M$. Jednak i to (ostatnio) nie ma większego znaczenia bo

    IE systematycznie leci w dół.

    IE umiera i nic tego nie zmieni.. No

    może gdyby nie Google, ale Google ich wykończy.

    IP: 83.18.90.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100124 Firefox/3.6 (Swiftfox) GTB7.0

  • lck

    #3 lck 2010-02-19 22:06:06 0

    Sorka za format. Poleciało z OpenOffice, ech ;/

    IP: 83.18.90.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100124 Firefox/3.6 (Swiftfox) GTB7.0

  • anty

    #4 anty 2010-02-19 22:10:13 0

    Raczej KE wykończy Google to nie europejska firma. Czyli kolejna firma do dojenia kasy …

    IP: 87.207.205.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0)

  • lck

    #5 lck 2010-02-20 07:21:18 0

    Gogle pochodzi z kraju gdzie ostatnio był wielki kryzys, a jak to wpłynęło na ich wyniki każdy wie. Jako jedna z nielicznych (chyba tylko obok Apple) odnotowała rekordowe zyski. Więc o Google ja bym się nie martwił. Z KE Google się dogada tak jak zrobił to ostatnio M$. Nie można od tak sobie doić firmy, a KE to nie bóstwo, któremu wszystko można. KE też zapewne podlega prawu i można było by je pozwać za kopertową politykę ;) Google jest cwane i chyba tylko nieliczni to widzą. W Google geniusze podejmują decyzje. Polityka Google, to: oddajmy za darmo świetne i co ważne innowacyjne oprogramowanie, otwórzmy kod i to na GPL, gdy ludziom nie spodoba się nasz ruch- szybko się wycofajmy. Google wie, że to w ludziach drzemie siła no i "Don't be evil" ;) Google jest przeciwieństwem M$ i Apple, dlatego jest dziś tak potężne.

    IP: 83.18.90.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/532.9 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.307.9 Safari/532.9

  • steve

    #6 steve® 2010-02-20 12:19:38 0

    @eimi: napewno jakies przesuniecia z IE na reszte browserow z racji tego ekranu beda. Pytanie tylko ile i w czym rownej proporcji dla kazdej z przegladarek?

    Patrzac na screen nie ciezko nie zauwazyc ze jedynymi "markami" ktore beda "masowo" kojarzone przez przecietnego zjadacza chleba ktory dotad mial IE bedzie: Internet Explorer (bo z tego dotad korzystal) i Google Chrome (bo to Google i w logo slowo Google jest tu najwieksze, Chrome jest tylko dodatkiem :)).

    Dziwie sie ze Safari w swoim logo nie ma wielkiego Apple, Opera normalnym ludziom wogole nic nie mowi, co najwyzej jeszcze moga kojarzyc Firefoxa z racji ze jest to (szczegolnie u nas) bardzo popularna przegladarka.

    IP: 83.9.1.[...] Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_6_2; en-us) AppleWebKit/531.21.8 (KHTML, like Gecko) Version/4.0.4 Safari/531.21.10

  • jan

    #7 jan 2010-02-20 12:49:53 0

    Ciekawe kiedy w linuxie będzie ekran wyboru z możliwością instalacji internet explorera. Jak ostatnio instalowałem to nie było - skandal.

    Natomiast jak instalowałem opere to nie miałem ekranu wyboru, który pozwalałby mi wybrać czy wraz z operą mam mieć zainstalowany Windows 7 czy Windows XP lub Debian. Skandal.

    Takie uroki socjalizmu. Łatwiej marudzić niż napisać własny system operacyjny.

    IP: 90.156.6.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.8 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.302.3 Safari/532.8

  • mic

    #8 mic 2010-02-20 16:58:59 0

    Jakoś nie wydaje mi się żeby to wiele zmieniło. Ci co trochę się znają już wybrali "swoją" przeglądarkę, a laicy wybiorą IE bo tylko to znają.

    IP: 80.48.186.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 siakieś nowe? (.NET CLR 3.5.30729)

  • slawek22

    #9 slawek22 2010-02-20 17:30:20 0

    >Ciekawe kiedy w linuxie będzie ekran wyboru z możliwością

    >instalacji internet explorera. 

    Wtedy kiedy społeczność uzna, że to porządana funkcja i ktoś ją zaimplementuje.

    Jak masz chwilę możesz nawet zrobić to sam.

    IP: 83.4.54.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • eimi

    #10 eimi® 2010-02-20 18:20:14 0

    @jan:

    Oj - chyba jesteś użytkownikiem Windows. Ja gdy coś instaluję, widzę ekran, pozwalający mi łatwo zainstalować konkurencyjne wobec Firefoksa przeglądarki (np. Operę czy Chrome). Wystarczy jedno kliknięcie i z repozytoriów płynie świeża Opera.

    W sumie to nawet jest możliwość IE zainstalowania. IEs4Linux - tylko że to chyba z punktu widzenia Microsoftu nie do końca legalne :).

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • Artur

    #11 Artur 2010-02-20 18:38:16 0

    Mnie dziwi jedno dlaczego MS ma promować przeglądarki innych firm. To jest nie w porządku. Ich system to mogą robić co chcą, dlaczego ktoś ma im narzucać że użytkownika ma wybierać przeglądarkę podczas instalacji systemu.

    Jeśli ktoś wybierze że chce mieć Firefoxa, a poźniej będzie chciał także IE, to nie lepiej zrobić że IE jest domyślnie zainstalowane jak zwykle. To jest utrudnianie zycia użytkownikom.

    Niech jeszcze zrobią aby podczas instalacji systemu wybierało się czy chce się korzystać z MS Office(30dni) czy z OpenOffice.

    Nie jestem zwolennikiem MS ale na ich miejscu czułbym się wydymany przez konkurencję. To tak jakby mi ktoś zabronił w moim sofcie zamieszczać domyślnie jakiejś funkcji bo istnieją alternatywy innych firm.

    IP: 213.134.160.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)

  • krecik

    #12 krecik 2010-02-20 23:07:50 0

    @Artur

    Bo Windows to system operacyjny a SO to nie przeglądarka wg organów sprawiedliwości, które nad tą definicją dyskutowały. Próby Microsoftu by IE było podstawową i domyślną przeglądarką można porównać do rynku nieruchomości, na którym wszystkie mieszkania mają ściany w kolorze różowym - skoro nie odpowiada to sobie przemaluj.

    IP: 83.142.180.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.10

  • vojski

    #13 vojski® 2010-02-20 23:30:25 0

    @Ick: imho Google jest potężne bo trzepie miliardy na reklamach, "don't be evil" to tylko chwytliwy slogan. Chociaż rzeczywiście ich podejście badziej mi pasuje niż Microsoftu, o Apple nie wspominając. BTW, pomimo kryzysu zyski MS ostatnio wzrosły.

    KE traktuje ludzi jak ciemną masę, która nie wie że istnieją inne niż IE przeglądarki. Statystyki pokazują że Europejczycy wiedzą o tym lepiej niż Amerykanie. Ci co nie wiedzą - jakby chcieli wiedzieć, to sami by się zorientowali. Zmuszanie MS do reklamowania programów konkurencyjnych wobec ich produktu nie jest potrzebne - a na pewno nie jest fair.

    Domagam się podobnego ekranu w Chrome OS ;)

    IP: 77.65.37.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202 Firefox/3.5.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • Blench

    #14 Blench 2010-02-21 09:27:52 0

    Próby Microsoftu by IE było podstawową i domyślną przeglądarką można porównać do rynku nieruchomości, na którym wszystkie mieszkania mają ściany w kolorze różowym - skoro nie odpowiada to sobie przemaluj.

    Bzdura. Po pierwsze: zmiana przeglądarki w systemie jest banalnie łatwa w porównaniu ze zmianą koloru ścian w mieszkaniu. Po drugie: jest ich mniej, ale są na rynku mieszkania w innych kolorach.

    IP: 217.98.20.[...] Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_0 like Mac OS X; en-us) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7A341 Safari/528.16

  • wujekbogdan

    #15 wujekbogdan 2010-02-21 12:28:19 0

    ciekawe co się stanie jak użytkownik zignoruje ten ekran (bo tak właśnie większość robi z "dziwnymi wyskakującymi okienkami"). czy pojawi się przy kolejnym uruchomieniu komputera, a do tego czasu użytkownik nie będzie miał żadnej przeglądarki? czy może automatycznie domyślną stanie się IE8?

    IP: 89.78.123.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.322.2 Safari/533.1

  • majster79

    #16 majster79 2010-02-21 12:56:38 0

    @wujekbogdan

    To jest bardzo dobre pytanie, ja bym tak właśnie zrobił, kliknąłbym "anuluj" a przeglądarkę zainstalował później.

    :)

    IP: 80.51.121.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • darekp

    #17 darekp 2010-02-21 13:42:14 0

    @steve: "Patrząc na screen nie ciezko nie zauwazyc ze jedynymi markami które będą masowo kojarzone przez przeciętnego zjadacza chleba który dotąd miał IE będzie: (...)"

    A ja nie jestem przekonany. Bo jeżeli to okno pojawi się tylko raz np. zaraz po instalacji systemu, to "przeciętny zjadacz chleba" prawdopodobnie nawet nie zapamięta co miał do wyboru, albo spróbuje zignorować jakoś ten ekran (vide uwagi wujkabogdana).

    A jeżeli MS został zmuszony, żeby to okno pojawiało się więcej niż raz (czyli kiedy? zawsze gdy jest uruchamiany IE jako domyślna przeglądarka??), to chyba nawet zwolennicy tej (absurdalnej) polityki KE zgodzą się, że coś jest nie tak...

    IP: 109.199.4.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • wujekbogdan

    #18 wujekbogdan 2010-02-21 14:17:03 0

    @darekp

    też nie jestem wielkim fanem MS, ani ich systemów operacyjnych, a przeglądarek przede wszystkim, ale uważam, że ekran wyboru przeglądarki to lekkie przegięcie. w końcu nikt nie zmusza użytkownika do zakupu systemu windows. MS powinna mieć dowolność w wyborze preinstalowanego oprogramowania. 

    mimo wszystko żałuję że taki ekran nie pojawił się za czasów IE6. to jest przeglądarka, której większość webdeveloperów z chęcią pozbyła się z rynku. IE8 mimo wszystko nie jest taki zły.

    btw, ciekawe jak ta decyzja ma się do oprogramowania sprzedawanego przez apple. tam też safari jest domyślną przeglądarką.

    IP: 89.78.123.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.322.2 Safari/533.1

  • darekp

    #19 darekp 2010-02-21 14:36:41 0

    Moim zdaniem możliwości są dwie

    1. Albo zgadzamy się, że producent może produkować co chce i różnorakie komisje, urzędy, etc. nie mogą w to ingerować.

    2. Albo zgadzamy się, że komisje etc. mogą ingerować, żeby osiągnąć "porządany rezultat" (cokolwiek by to nie znaczyło - ten porządany rezultat jest przecież czysto uznaniowy).

    Jeżeli wybieramy opcję 2, to mamy sytuację jak z oknem wyboru, czyli:

    Najpierw KE ustaliła, że należy wprowadzić okno wyboru (co już jest absurdem, bo w Windows od zawsze było okno wyboru o nazwie IE;))

    Potem okazało się, że samo okno wyboru nie wystarcza, trzeba jeszcze określić, w jakiej kolejności mają w nim być wymienione przeglądarki.

    Wprowadzono kolejność losową i okazuje się, że to nie wystarcza, bo trzeba rozstrzygnąć

    - czy okno wyboru pojawia się jeden raz czy więcej razy

    - czy użytkownik ma możliwość klinięcia "anuluj" i co wtedy 

    - czy okno wyboru powinno być również w innych systemach operacyjnych.

    Wniosek: wybierając opcję 2. wcale nie rozwiązujemy problemu, tylko tworzymy nowe. Gdy rozwiążemy nowe, pojawiają się następne i tak w kółko. Jeżeli chcemy być konsekwentni to pewnie w końcu dojdziemy do wniosku, że KE powinna każdemu użytkownikowi wyznaczyć "jedynie słuszną" przeglądarkę (niekoniecznie tę samą dla każdego użytkownika, ale być może tak), którą on powinien używać, żeby "było dobrze" (cokolwiek to nie znaczy).

    Dlatego wolę 1.

    IP: 109.199.4.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • Adam-pl

    #20 Adam-pl 2010-02-21 14:44:35 0

    Ja żądam by apple w całej unii europejskiej też dało taki ekran wyboru. Koniec monopolu safari !

    /Są równi i równiejsi

    IP: 193.34.52.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.1.8) Gecko/20100214 Ubuntu/9.10 (karmic) Firefox/3.5.8

  • BOM

    #21 BOM 2010-02-21 21:08:13 0

    @ darekp - twoje rozważania są bez sensu. To co chciano osiągną poprzez okno wyboru przeglądarki jest proste - dać wybór przeglądarki, to wszystko. Jeśli ktoś uważa, że wcześniej ten wybór był równie oczywisty, to nie ma pojęcia o temacie w którym się wypowiada. Całe szczęście są ludzie którzy mają pojęcie i oni podejmują takie akcje jak ta z propozycją wprowadzenia ekranu wyboru. Oczywiście można to krytykować i się z tym nie zgadzać, ale jeśli się tego ni w ząb nie pojmuje, to lepiej nie pisać głupstw.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • lolek

    #22 lolek 2010-02-22 10:02:22 0

    "KE traktuje ludzi jak ciemną masę, która nie wie że istnieją inne niż IE przeglądarki."

    Ludzie nie wiedzą co to przeglądarka internetowa, dla nich IE = internet. Nie popieram tych wszystkich bojów KE z MS ale to co zacytowałem to akurat bardzo kiepski argument.

    IP: 80.51.167.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202 Firefox/3.5.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • vojski

    #23 vojski® 2010-02-22 10:35:19 0

    @lolek: Nie bardzo rozumiem o których ludzi Ci chodzi. Np. w Polsce 50% rynku przeglądarek ma Firefox, a 10% Opera, tak więc twierdzenie że dla ludzi IE = internet to bardzo kiepskie twierdzenie ;)

    Żeby było śmieszniej - wiele osób spośród tej większości nie musi wcale wiedzieć co to przeglądarka. Po cóż, ach po cóż brać sobie na barki brzemię takiej wiedzy? Wystarczy wiedzieć, że jak się kliknie liska albo czerwone O to się "wchodzi do internetu" i wszystko gra; a jak się kliknie niebieskie E - to albo trzeba czekać 3 sekundy na otwarcie pustej karty, albo się dowiadujemy że niedługo Youtube przestanie działać ;P

    IP: 150.254.240.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)

  • wojtekm

    #24 wojtekm® 2010-02-22 12:30:12 0

    heh, czasem rozmawiam ze zwyklymi użytkownikami:

    -"z jakiej przeglądarki Pani korzysta?"

    -"z Google"

    Ludzie nie wiedzą co to internet explorer, wiedzą co to google i mylą wyszukiwarkę z przeglądarką.

    Wróże gigantyczny sukces Google Chrome wśród użytkowników kupujących preinstalowany system z takim okienkiem. I ogromną porażkę IE, FF, Opery i całej reszty

    IP: 85.219.135.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100202 Firefox/3.5.8 (.NET CLR 3.5.30729)

  • BOM

    #25 BOM 2010-02-22 13:35:53 0

    vojski® - ale Polska to nie jedyny kraj w UE. Przykładowo strona w Polsce w listopadzie 2009 roku, miała 51% udziału IE, z kolei ta sama strona ale przeznaczona na rynek Holenderski miała aż 79% udziału IE. Spora różnica prawda?

    IP: 78.131.153.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • darekp

    #26 darekp 2010-02-22 14:28:38 0

    @BOM

    Nie

    Tu chodzi o wolność. Zgadzając się na pomysły urzędów w rodzaju okna wyboru czy tp. (równie dobrze może być cenzura internetu - pamiętny indeks stron zakazanych) zgadzasz się, żeby one miały coraz większe prawa ingerencji w ludzkie życie. Zgadzasz się na wzrost biurokracji.

    Może to i byłoby uzasadnione w pewnych sytuacjach, jeśli pomysły KE rozwiązywały jakiś problem, ale tutaj są rozwiązania połowiczne i pozoranckie (i stwarzające pretekst do następnych ingerencji).

    Co zyskasz na wprowadzeniu tego okna? Nie wyeliminujesz IE bo część uzytkowników będzie w oknie wyboru klikała w IE. 

    Poza tym jestem zdumiony, jak łatwo Ty (i nie tylko Ty) uznajesz innych za ograniczonych i niezdolnych do samodzielnego poprawiania swojej sytuacji. 

    Skoro wg Ciebie szara większość nic nie rozumie, tylko klika na "internet" albo na "Google", to po co wprowadzać te zmiany? Przeciętny użytkownik i tak ich nie odczuje. Chcesz się bawić w inżynierię społeczną?

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • vojski

    #27 vojski® 2010-02-22 14:43:47 0

    @BOM: Pewnie że spora różnica. Ciekaw jestem która wersja IE dominowała w przypadku wersji holenderskiej. Czy czasem większość użytkowników Explorera w NL przesiadła się już na wersję 8? Byłoby to w sumie dobrą wiadomością...

    @wojtekm®: yhm, Gugle to ta strona gdzie wpisuję fotka.pl jak chcę wejść na fotka.pl? =P

    IP: 150.254.240.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)

  • BOM

    #28 BOM 2010-02-22 18:30:31 0

    @vojski® - z tych 79% IE, wersja 8 to aż 55%, tak więc nie jest źle. Za to Opera nie ma nawet 1%.

    @darekp - po pierwsze, to ja nie czuje, aby okno wyboru przeglądarki w jakikolwiek sposób ograniczało moją wolność. Wybacz, ale w żadnej sposób nie mogę się dopatrzyć znamion zniewolenia w możliwości wolnego wyboru. Prędzej korporacje powinny się czuć zniewolone, bo nie będą miały monopolu.

    Czy kiedy wysyłasz koledze/kolerzace link do ciekawej twoim zdaniem strony, to zniewalasz tą osobę i ograniczasz jej wolność? Bo przecież wysyłając ten link, narzucasz komuś co ma oglądać i co ma robić ze swoim wolnym czasem, oraz uznajesz tą osobę za ograniczoną i niezdolną do samodzielnego znajdywania ciekawych linków.

    Widzisz - wszystko można przedstawić w negatywnym świetle.

    Nie chodzi o to, aby wyeliminować IE, tylko o to, aby dać równe szanse na starcie, a potem niech wygra lepszy.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • vojski

    #29 vojski® 2010-02-22 19:29:48 0

    @BOM: A widzisz, Holendrzy upgrade'ują przeglądarki. Jeśli nie Opera, to Firefox, Chrome i Safari trzymają się u nich nieźle - i dzieje się to raczej bez urzędniczego przymusu.

    Lubię dostawać linki od kolegów/koleżanek. Od Steve'a Ballmera też bym chętnie linka otworzył, bo go lubię i podziwiam... Ale linki od Komisji Europejskiej? Blokowałbym jak każdy spam, bo to nie moi koledzy i nie życzę sobie podobnego spoufalania. Gdyby Steve naprawdę chciał mi wysłać linki do pobrania innych przeglądarek - pewnie by to zrobił, a ja z zainteresowaniem przyjrzałbym się sprawie. IMHO zmuszanie faceta do takich "uprzejmości" przez brukselską biurokrację nie ma nic wspólnego z wolnością, z niepotrzebną ingerencją w wolny rynek - owszem.

    To nie wolność użytkowników jest ograniczana, ale wolność firmy do reklamowania i sprzedawania swojego produktu. Nie trzeba lubić Microsoftu by uznać, że zmuszanie ich do reklamowania produktów Apple lub Google jest ździebko nie w porządku - zwłaszcza że przecież na innych polach MS dostaje od tych firm cięgi. Równie bezsensowne byłoby zmuszanie Google Inc. do reklamowania Binga - pomimo że monopol G na rynku wyszukiwarek jest nieporównywalnie większy i groźniejszy niź pozycja IE na rynku przeglądarek.

    IP: 150.254.240.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6 (.NET CLR 3.5.30729)

  • BOM

    #30 BOM 2010-02-23 07:30:32 0

    @vojski® - można i tak na to spojrzeć, ale co w takim razie mam powiedzieć, kiedy kupuję Windows, czyli system operacyjny, a Microsoft sprzedaje mi Painta, IE, czy jakieś gry i wiele wiele innych programów, za które nie chcę płacić i nie chcę posiadać na dysku? Więc o co taka afera w przypadku kilku linków do alternatywnych przeglądarek? Przecież jedyna różnica jest taka, że te linki narzuciła UE, a nie korporacja. Ile jest takich rzeczy które narzuca korporacja? Mnóstwo i to jest akceptowane i nikt nie krzyczy, że jest ograniczana jego wolność czy że dostaje spam.

    Pewnie, że to trochę nie w porządku, że Microsoft musi reklamować cudze produkty, ale tak to jest, jak się ma pozycje lidera i monopol na system operacyjny. Uważasz, że dzieje im się krzywda, bo teraz ludzie będą mogli wybrać przeglądarkę? No przepraszam, ale  to tak, jakby na olimpiadzie zawsze startował jeden narciarz, bo inni nie mieli pieniędzy na dojazd, a kiedy w końcu na mecie staje czterech zawodników, to ten pierwszy krzyczy, że to nie w porządku.

    Ja to traktuję trochę jak zadośćuczynienie, za to, że IE6 blokowało rozwój internetu. I to nas nauczyło, że nie można stawiać interesów jednej korporacji, nad interesem ogółu.

    IP: 78.131.153.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

  • eimi

    #31 eimi® 2010-02-23 09:51:12 0

    voyski: pamiętaj o jednej rzeczy: korporacje istnieją tylko dlatego, że współczesne państwa łaskawie im na to pozwalają - nie vice versa. Jeśli żyjesz na czyimś garnuszku, to musisz się nagiąć do jego reguł.

    Miłośnicy wolnego rynku zapominają czasem, że jest on możliwy tylko w warunkach ścisłej regulacji przestrzeni publicznej przez państwo. Gdyby tego nie było, to zyski Microsoftu stopniałyby bardzo szybko - koszt utrzymania własnej dywizji grenadierów pancernych, chroniących bazę w Redmond przed desantem spadochroniarzy z Mountain View, jest potworny.

    Dlatego niech się Microsoft cieszy, że i tak dobrze go traktują. Gdyby mocarstwa zażądały głowy Ballmera na talerzu, to jestem pewien, że udziałowcy Microsoftu szybko by przegłosowali kupienie piły. Niestety - tak to działa. UE może zrobić tu wszystko, a MS musi się do tego nagiąć.

    Jakie to będzie miało konsekwencje dla rynku przeglądarek - czas pokaże. Myślę jednak, że decyzja KE przysłuży się też samemu Windows. Ostatecznie to trochę żenada - system bez żadnego mechanizmu zarządzania instalacją oprogramowania. Ten ekran wyboru mógłby być zaczątkiem takiego interfejsu do repozytorium.

    IP: 95.160.206.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2) Gecko/20100213 Firefox/3.6

  • darekp

    #32 darekp 2010-02-23 10:15:49 0

    @eimi: Zgadza się, firmy i korporacje istnieją dzięki temu, że państwo utrzymuje porządek prawny (po prostu dba, zeby nikt nikogo nie okradał i nie mordował).

    Ale to nie jest powód, żeby rola państwa ograniczała się w sposób nieograniczony. Bo wtedy państwo staje się zagrożeniem.

    Na chwilę obecną ingerencja państwa w gospodarkę jest bardzo duża. Prawie połowa tego co zarabia przeciętny Polak jest zabierana przez państwo w postaci różnych podatków i parapodatków. Do tego dochodzi duża biurokracja, ogrom koncesji i zezwoleń itp.

    W takiej sytuacji raczej należy dążyć do ograniczenia roli państwa a nie jej wzmacniania.

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.89 Safari/532.5

  • BOM

    #33 BOM 2010-02-23 18:29:12 0

    @

    darekp - akurat w tym przypadku UE zrobiła dokładnie to, do czego jest powołana.

    Po to mamy rządy aby działały w naszym imieniu i wypełniały naszą wolę. Wolą internautów jest, aby sieć stawała się coraz nowocześniejsza i bardziej przyjazna. Ludzie którzy rozwijają sieć, tworzą nowe technologie i piszą aplikacje, uważają, że aby sprostać oczekiwaniom rynku, takie kluczowe programy jak przeglądarka internetowa, muszą nadążać za rozwojem technologii. I tutaj jest kilka dróg do realizacji tego celu. Jedną z nich jest uświadamianie ludzi, że czasy przeglądarki internetowej, która nie jest rozwijana, już się skończyły. Ludzie nie rozumieją po co mają aktualizować oprogramowanie, bo przez wiele lat tego nie robili i nic złego się nie działo. Ale kiedy zrozumieją, że mają realny wpływ na rozwój sieci, wtedy dopiero wszystko wróci do normy. I tak powinno być od samego początku.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2) Gecko/20100115 Firefox/3.6

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł