publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
40 skomentuj »

TAGI: ekran wyboru , microsoft , przeglądarka , opera , komisja europejska

2010-04-03 12:08  |  Adam Golański

Ekran wyboru przeglądarki: Opera znów widzi problemy

Ekran wyboru przeglądarki: Opera znów widzi problemy

Norwegowie nie pozwolą spokojnie spać menedżerom z Redmond. Nie wystarczył Operze jej triumf przed Komisją Europejską i zmuszenie Microsoftu do wprowadzenia ekranu wyboru przeglądarki w systemach z rodziny Windows – teraz ostrzega Unię, że ekran wyboru jest zasłaniany (celowo?) przez kreatora konfiguracji Internet Explorera 8.

Zdaniem Opery Software, ekran wyboru przeglądarki został w Windows niemal całkowicie zasłonięty przez 10 kolejno wyświetlanych okien konfiguracyjnych Internet Explorera. Może to według Norwegów doprowadzić do sytuacji, w której użytkownicy „przeklikają” się przez poszczególne okienka w pośpiechu, zamykając je i nie wybierając przez to domyślnej przeglądarki spośród alternatyw uzgodnionych w porozumieniu z Komisją Europejską.

Microsoft odrzuca oskarżenia Opery, określając je jako „nierealistyczne”. Rzecznik Redmond przyznał, że scenariusz norweskiego producenta da się łatwo odtworzyć w warunkach laboratoryjnych, ale jego zajście w rzeczywistości jest niemal nieprawdopodobne – wymaga on, aby użytkownik ustawił IE jako domyślną przeglądarkę, a potem nigdy jej nie używał i nie konfigurował. Przedstawiony przez Operę przykład z IE8 w systemie Windows XP SP2, wymaga, aby użytkownik przez rok dostępności tej przeglądarki odrzucał propozycje jej zainstalowania, po czym nagle na to się zdecydował.

Gdzie się podział ekran wyboru? Jedno z dziesięciu okien kreatora konfiguracji IE8.

Tymczasem Håkon Wium Lie, dyrektor techniczny Opera Software stwierdził, że problem pojawia się, gdy użytkownik pobierze w ramach tej samej aktualizacji Windows zarówno ekran wyboru, jak i IE8. Może to nastąpić w wypadku świeżej instalacji Windows XP na komputerze. Jako że ekran wyboru korzysta z engine'u Internet Explorera, przeglądarka ta musi zostać skonfigurowana przed jego uruchomieniem. „Kiedy już przebiłeś się przez 10 okien konfiguracji, trudno zawrócić ci głowę kolejnym ekranem” – dodał Lie.

Lie przyznał jednocześnie, że „Opera ma lepsze rzeczy do roboty, niż ścigać Microsoft o ekran wyboru”, ale on sam jest trochę uparty i chce „by ta rzecz działała”.

Źródło: TheRegister.co.uk

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
40 skomentuj »

Polecamy

Reklama

Komentarze

  • kallosz

    #1 kallosz® 2010-04-03 12:27:59 0

    i tak nikt tego badziewia nie będzie instalować.

    IP: 87.205.94.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US) AppleWebKit/533.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.342.7 Safari/533.2

  • problem

    #2 problem 2010-04-03 12:34:19 0

    jest coś już głupawego w postępowaniu Opery, coś dziecinnego, coś niebiznesowego, takie tupanie nóżkami...

    odstręcza mnie od tego programu

    IP: 188.121.11.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1045 Safari/532.5

  • piszczyk4U43

    #3 piszczyk4U43 2010-04-03 12:49:05 0

    Zgadzam się z opinią @kallosz nt. IE8.

    Szanuję kryteria oceny aplikacji @problem.

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • chrome

    #4 chrome 2010-04-03 13:58:32 0

    Opera wychodzi z założenia że dzięki temu ma darmową reklamę. Za tydzień stwierdzą że jeżeli komuś się aktualizacja ściągnie podczas oglądania filmu to okno wyboru zostanie zasłonięte przez media playera. 

    Nic jednak z tego szumu dla nich nie wynika. Jak mieli 2% rynku tak mają 2% rynku. Zero wzrostu.

    http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=1&qpcustom=Opera

    Przeglądarka nie jest zła, ale ich polityka promocji pozostawia sporo do życzenia.

    IP: 90.156.104.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1045 Safari/532.5

  • Bobo

    #5 Bobo 2010-04-03 14:24:01 0

    A ja co prawda za Operą nie przepadam, lecz się muszę z nia zgodzić. Ponieważ pracuję w serwisie komputerowym i kilka razy widziałem już topisany problem. Wystarczy zrobić tak:

    Zainstalować Windows 7, nawet próbke na 30 dni, niewpisując klucza. Połączyć się z netem. Następnie nie robić nić w necie - np. konfigurując sobie inne rzeczy w systemie, instalować swoje programy, w pewnym momencie zobaczymy, że komputer pobrał aktualizacje i chce się zrestartować.

    Teraz restart i wystarczy otworzyć przeglądarke. IE8 nigdy niekonfigurowany, pokaże się świeżo zainstalowany ekran wyboru przeglądarki oraz okna konfiguracji IE8, gdzie konfiguracja IE8 jest jak wyżej pokazano, użytkownik faktycznie zamyka ze zdenerwowaniem nieczytając często jeśli coś się otwiera z nienacka.

    Jeśli już to ekran wyboru powinien się pokazać po automatycznie po starcie systemu z opcją niepokazuj więcej - Skoro w Krajach UE ma być wybór, to ja rozwiązał bym to tak... Natomiast sama konfiguracja powinna na ten czas przyjąć wartości domyślne i pozwolić je skonfigurować jeśli użytkownik wybierze IE8.

    Pozdro.

    IP: 92.55.230.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)

  • Treo

    #6 Treo 2010-04-03 14:32:45 0

    Jako klienci powinniśmy być zadowoleni, że nareszcie doszło do sytuacji, gdy istnieje realna konkurencja między przeglądarkami i ich twórcy walczą ze sobą o przewagę na rynku. Same korzyści dla nas. Do tej pory byliśmy skazani na dyktat Microsoftu i Internet Explorera, albo dyktat alternatywy w postaci Firefoxa. Teraz to się zmienia i całkiem dobrze się dzieje.

    Także ja jestem zadowolony, że twórcy Opery mają jaja, żeby domagać się swoich praw. Jakoś Mozilla ani Google aż takie odważne nie są, raczej były pewne, że stworzą w trójkę z MS 3częściowy monopol. Nie dziwi więc nagonka przedstawicieli tych środowisk na Operę.

    IP: 87.207.113.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315 Firefox/3.5.9

  • lukas

    #7 lukas® 2010-04-03 14:39:26 0

    Widać, że Opera chce wywołać jak najwięcej szumu wokół swojego produktu. Osiągneli już dużo(imho ekrany do wyboru przeglądarki nie powinno być) i ciągle im mało. Cała ta sytuacja jest żenująca.

    IP: 82.177.186.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • Treo

    #8 Treo 2010-04-03 14:50:29 0

    @lukas

    Wszystkie firmy robią szum wokół swoich produktów. Czy uważasz, że jak Opera to robi to źle?

    Myślisz, że jak jedna firma pilnuje drugą, aby dotrzymywała stawianych wymagań to źle?

    Myślisz, że to, że użytkownicy mają ułatwioną możliwość wyboru jest złe?

    Dla mnie jest żenujące, że taka wielka korporacja z setkami utalentowanych pracowników jak Microsoft kompromituje się nie znając się na statystyce albo nie umiejąc przygotować dobrze jednego głupiego ekranu.

    Można tutaj albo przyjąć, że jest to tak wielki olbrzym nie liczący się z nikim, że jak poprosi się go o wstawienie jednego okna to przy okazji na złość zrobi wszystko, aby nie działało dobrze.

    IP: 87.207.113.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315 Firefox/3.5.9

  • Weto

    #9 Weto 2010-04-03 14:53:04 0

    Każdy, dobry produkt nie potrzebuje reklamy... A Opera to produkt na miarę rynku Biedronki albo Lidla z napisem "Wyprodukowano dla dyskontu Internet"

    IP: 85.221.160.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3 (.NET CLR 3.5.30729)

  • piszczyk4U43

    #10 piszczyk4U43 2010-04-03 15:36:37 0

    Weto
    Każdy, dobry produkt nie potrzebuje reklamy
    Fałsz. Podaj przykład.

    Weto
    Opera to produkt na miarę rynku Biedronki albo Lidla
    Obawiam się, że nie potrafisz uzasadnić.

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • piszczyk4U43

    #11 piszczyk4U43 2010-04-03 15:41:22 0

    Treo
    Można tutaj (...) przyjąć, że (...) na złość zrobi wszystko, aby nie działało dobrze.
     

    Nie jestem w stanie udowodnić ani wykluczyć rozmyślnego działania.

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • hfgh

    #12 hfgh 2010-04-03 17:15:07 0

    Na szczęście Pan który napisał "odstręcza mnie od tego programu" ... to Pan techniczny i opinia takich Panów się nie liczy się tylko to czy użytkownicy zobaczą możliwość wyboru bez narzucania się IE, bo tylko wtedy mogą podjąć normalną decyzję. I popieram Operę ... M$ niech nie cwaniakuje ...

    IP: 83.23.78.[...] Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; pl) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • user

    #13 user 2010-04-03 18:29:05 0

    Opera Software co raz bardziej swoim zachowaniem przypomina mi pewną polską partię z kaczkami.

    IP: 212.122.207.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Win64; x64; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; SLCC2; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E)

  • Ja2

    #14 Ja2 2010-04-03 22:35:56 0

    Używam tej przeglądarki od wieelu lat, ale jak tak dalej pójdzie to serio nazwę ją przeglądarką troli i opuszczę mimo przywiązania - przesadzają, jak te dzieci obrońcy przeglądarki w internecie. 

    Dla mnei jest dobra, ale ludzie... żeanada.

    IP: 213.25.86.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.5.22 Version/10.50

  • rzs

    #15 rzs 2010-04-03 23:49:24 1

    Czytam komentarze i jestem przerażony. Poziom ludzi którzy się wypowiadają jest ... bez komentarza. Opera to program napisany przez grupe developerską marzącą o zasobach microsoftu, a mimo wszytko bijąca ich flagowy produkt pod względem szybkości, zarówno silnika js jak i silnika renderującego. Ich produkt jest liderem jeśli chodzi o wykorzystanie pamięci systemowej oraz wprowadzanie dodatkowych funkconalności ( w tej konkretnej dziedzinie to już od lat ). NIe oparli się o żaden istniejący silnik (chrome) - mają własny. Jeśli ktoś mówi że ten produkt to coś niepoważnego to sam się kompromituje.

    To że nie używam nie oznacza, że nie doceniam. A jest co doceniać.

    IP: 87.206.107.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.2) Gecko/20100316 Firefox/3.6.2 (.NET CLR 3.5.30729)

  • Cleanse

    #16 Cleanse 2010-04-04 07:28:44 0

    @Treo, Można tutaj albo przyjąć, że jest to tak wielki olbrzym nie liczący się z nikim, że jak poprosi się go o wstawienie jednego okna to „Poprosi”? Przystawiając do skroni wielomilionowy pistolet? Cóż za niezwykła kurtuazja. Rodem prosto z opery.

    @piszczyk4U43, był przez jakiś czas spokój, ale twoje komentatorskie ADHD ponownie daje o sobie znać. Może weźmiesz coś na wstrzymanie?

    IP: 217.98.20.[...] Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; x64; Trident/4.0)

  • lck

    #17 lck 2010-04-04 13:00:41 0

    Drogi @Cleanse, każdy dobrze wie, że M$ wykorzystuje swoją pozycję na rynku, przez co inni nie zarabiają, a mają do tego takie same prawo. Koniec, kropka. 

    Co za piękna ironia losu. M$ zmusza się do czegoś, a w tym przypadku jest to dołączenie okna wyboru przeglądarek. Dla wyznawców Billa problem istnieje. Gdy wciska się do każdego notebooka Windowsa, to wtedy jest OK, a dla wyznawców Billa, problem nie istnieje.

    IP: 83.18.90.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.2) Gecko/20100401 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.2

  • is_me

    #18 is_me 2010-04-04 19:45:10 0

    @lck: jaka ironia losu - MS jest monopolistą (celem każdej firmy jest zysk - monopol to gwarantuje), niestety nie wspomina się jak doszedł do tego monopolu w latach '80 nie był najsilniejszą firmą softIT mimo wszystko się przebił - bo trafi w czas, miejsce, w potrzeby - chcąc niechcąc trzeba przyznać (pomijając, tutaj sympatie), że MS uzyskał to swoją pracą, wkładem itd. Nie jest to jak nasz rodzimy monopolista utrzymywany przez dekady z naszych podatków, a po przemianach to wielka firma z naszych (nie wiem czy z Twoich) podatków, nie pracy, ale to _oni_mają_ infrastukturę itd. Ok, rozgraniczyliśmy.

    A w tej chwili Windows traktuje się jak dobro społeczne, przecież to jest produkt MS, firmy, która chce zarabiać. Czekać na okna wyboru programu pocztowego, notatnika, shella (domyślnie jest explorer.exe) itd.

    Czy google jako _monopolista_ nie powinien dodać okien wyboru systemu video, poczty elektronicznej - bo mam tylko linki do youtube, gmail, gdocs itd.?

    Co do pre-instalowanych OS - na miejscu producentów, też bym wybierał to co "prostsze", na co jest więcej aplikacji i gier, to co się _łatwiej_sprzeda_.

    Chcecie wolnego rynku czy nie? coś za coś, bo brakuje, jeszcze, żeby ktoś mi mówi przy dobrach typu IT mówił za ile i z czym moge sprzedać - co do kupowanie, nie chce ide gdzie indziej, a nie walcze o oferte ze sklepem/producentem/dytrybutorem.

    Co do twórców Opery to niestety budzi już tylko politowanie, a taki fajny produkt.

    IP: 89.75.2.[...] Links (2.1pre37; FreeBSD 7.2-RELEASE i386; 196x84)

  • Cleanse

    #19 Cleanse 2010-04-04 19:55:20 0

    @lck: Koniec, kropka? Nie tak szybko. Wytłumacz proszę, w jaki wg ciebie sposób Microsoft utrudnia Operze zarabianie na darmowej przeglądarce? To raz. A dwa: Jak to możliwe, że Mozilli jakoś nie utrudnia? (patrząc na udział Firefoksa). Czyżby MS uwziął się akurat na Operę? A może to ta biedna grupka Norwegów nie potrafi wypromować swojego produktu? Dlaczego Mozilla mogła się przebić przez "monopol" MS, zaś Opera jakoś nie może?

    IP: 217.98.20.[...] Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; x64; Trident/4.0)

  • dziobas

    #20 dziobas® 2010-04-05 07:40:09 0

    FF przebił się dzięki pomocy innego monopolisty czyli Google (reklamy zachęcające do pobrania). Pomogli też fanboje opensource. No i FF był przed Operą.

    Co do promowania Opery to akcja o której jest artykuł jest tylko by zareklamować Opera Software, jest to tani sposób żeby się pokazać.

    IP: 80.239.242.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.00

  • piszczyk4U43

    #21 piszczyk4U43 2010-04-05 10:26:21 0

    @Cleanse 2010-04-04 07:28:44

    Diagnozujesz na odległość ? Muszę Cię zmartwić: beznadziejnie :(

    Odradzam zmianę wykonywanej profesji. To niebezpieczne dla zdrowia (owszem, nie tylko Twojego).

    *

    Opera nie straszy MS karami.

    Nie marnuj mojego cennego czasu swoją "twórczością" i wróć do dyskusji ze mną, kiedy popracujesz na klarownym przelewaniem myśli na (symboliczny) papier. Albo nad  czytaniem ze zrozumieniem. A najlepiej: nad jednym i drugim.

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • piszczyk4U43

    #22 piszczyk4U43 2010-04-05 10:46:02 0

    is_me
    A w tej chwili Windows traktuje się jak dobro społeczne, przecież to jest produkt MS
     

    Przecież MS miał możliwość wydania Windows 7 E !

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • is_me

    #23 is_me 2010-04-05 14:01:24 0

    @piszczyk4u43: Maił możliwość wydania, nie do końca - został zmuszony do wydania z "E", choć IE jest darmowy i był cześcią systemu za czasów IE4 IE5.5(nie wiem jak obecnie), czekam dalej na pełny quiz (ze wszystkim możliwymi aplikacjami) w czasie instalacji systemu to na pewno zwiększy świadomość - raczej do zmiany systemu tylko, a to już nie fair zagrywki. To mimo wszystko poszło trochę za daleko, za oceanem są absurdalne patenty MS, Apple,.. i innych a na naszym kontynecie KE - jak zwykle w obu przypadkach traci tylko end-user.

    IP: 89.75.2.[...] Links (2.1pre37; FreeBSD 7.2-RELEASE i386; 196x84)

  • analityk

    #24 analityk 2010-04-05 21:44:16 0

    Opera to taki gniot, którego mimo wszystko czasem używam - i to od czasu kiedy był płatną przeglądarką (chyba że ktoś lubił reklamy).

    A używam go, bo żeby coś oceniać to trzeba dobrze znać.

    Gwoli jakości tej przeglądarki, to podaję poniżej cytat jaki widać po próbie zalogowania się na konto Adwords, używając Opery:

    We're sorry, the AdWords interface does not work with Opera. We recommend using Firefox 3, Internet Explorer 8, Safari, or Chrome to manage your AdWords campaigns. Learn more.

    Co to za przeglądarka, że strony pod nią nie działają???

    Najgorsze jest to że próbują psuć najlepszy system operacyjny jaki obecnie mamy - czyli Windowsa.

    IP: 90.156.6.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; en-GB)

  • Cleanse

    #25 Cleanse 2010-04-05 23:51:45 0

    @piszczyk4U43 Odradzam zmianę wykonywanej profesji.

    Ach, tak: wiesz, jaka to profesja i odradzasz. Typowe piszczykowe piskanie...

    Wracając do newsa: na temat płaczliwej "strategii marketingowej" firmy Opera, przysparzającej jej coraz to nowych niechętnych, masz coś do powiedzenia? (pytanie retoryczne, nie trudź się).

    IP: 217.98.20.[...] Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; x64; Trident/4.0)

  • piszczyk4U43

    #26 piszczyk4U43 2010-04-06 07:56:02 0

    @Cleanse 2010-04-05 23:51:45

    Powtarzam: czytaj ze zrozumieniem. Mam gdzieś to, co faktycznie robisz. Nie chcę jedynie, abyś został telemedykiem.

    ---

    Cleanse
    Wytłumacz proszę, w jaki wg ciebie sposób Microsoft utrudnia Operze zarabianie na darmowej przeglądarce?
    Opera regularnie zwycięża w testach zgodności ze specyfikacjami W3C czy ECMA. Niepoprawnie (bądź wcale) nie działają w niej aplikacje MS Silverlight, fundamentu UX Design by Microsoft. Np. VOD Onetu.

    Cleanse
    Jak to możliwe, że Mozilli jakoś nie utrudnia?
    Mozilla ma swą siedzibę w Stanach - to raz. Firefox jest spadkobiercą browsera Netscape Navigator - to dwa.

    *

    Nie będę rozwijał ww. tez. Z uwagi na szacunek dla Twoich mentorów i nauczycieli.

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • Cleanse

    #27 Cleanse 2010-04-06 09:54:04 0

    @piszczyk4U43 Opera regularnie zwycięża w testach zgodności ze specyfikacjami W3C czy ECMA. Wstrząsające. Jak powszechnie wiadomo, użytkowników przeglądarek najbardziej interesuje zgodność tych programów ze specyfikacjami.

    Mozilla ma swą siedzibę w Stanach - to raz. Firefox jest spadkobiercą browsera Netscape Navigator - to dwa. No i? Czyżbyś chciał zasugerować, że z tych dwóch względów Mozilla może liczyć na specjalne traktowanie ze strony MS? Lub, że MS „nie lubi” Europy czy też europejskich firm?

    Może czasami, zamiast nieudolnie silić się na zwięzłość, wyjaśniłbyś rzeszy czytelników WH meandry swoich myśli w nieco szerszej formie? :)

    IP: 89.174.38.[...] Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; x64; Trident/4.0)

  • Vit

    #28 Vit 2010-04-06 10:02:14 0

    @dziobas®

    FF 2004

    Opera 1996

    Firefox był przed operą? Śmiech na sali.

    IP: 217.67.201.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.2) Gecko/20100316 Firefox/3.6.2 (.NET CLR 3.5.30729)

  • piszczyk4U43

    #29 piszczyk4U43 2010-04-06 11:08:54 0

    @Cleanse 2010-04-06 09:54:04

    Opera: zacytowałeś ozdobnik z mojej wypowiedzi totalnie ignorując meritum. Zręczny zabieg godny ... politowania.

    Zacytuję: Nie będę rozwijał ww. tez. Z uwagi na szacunek dla Twoich mentorów i nauczycieli.

    Co do rzeszy Czytelników WH: nie mierz wszystkich Twoją miarą ;)

    Pozdrawiam

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • Cleanse

    #30 Cleanse 2010-04-06 11:43:42 0

    @piszczyk4U43

    Ach tak. Czyli zdania: Opera regularnie zwycięża w testach zgodności ze specyfikacjami W3C czy (...) oraz: Mozilla ma swą siedzibę w Stanach - to raz. Firefox jest spadkobiercą browsera Netscape Navigator - to dwa. to tylko ozdobniki. Lepiej zatem nie wiedzieć, jak brzmi piszczykowe meritum. CBDU.

    IP: 89.174.38.[...] Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; x64; Trident/4.0)

  • lck

    #31 lck 2010-04-06 12:16:11 0

    "Wytłumacz proszę, w jaki wg ciebie sposób Microsoft utrudnia Operze

    zarabianie na darmowej przeglądarce? To raz. A dwa: Jak to możliwe, że

    Mozilli jakoś nie utrudnia? (patrząc na udział Firefoksa)"

    Odpowiem cytując wcześniejszą, własną wypowiedź.

    "M$ wykorzystuje swoją pozycję na rynku, przez co inni nie (...)"

    i tu można przypiąć wszystko, ale chyba najlepszym przykładem będą standardy i interoperacyjność. 

    Żrecie się z @piszczyk4U43, a on podał dobry przykład tj. VOD Onet. Dlaczego to gówno wymaga Silverlight? Bo to wytwór M$. Ma działać na Windowsie i IE- koniec kropka.

    Dla mnie to jest niezrozumiałe bo jakoś konkurencyjne przeglądarki (jest ich kilkanaście jak nie więcej nie licząc IE), które wykorzystują szeroko dostępne technologie np. flash lub przyszłościowy HTML5, nie sprawiają problemów i działają.

    Jak to jest, że zawsze IE jest wyjątkiem? Bo tak właśnie mają działać technologie M$. W skrócie "trzeba zrobić tak, że tylko my mamy zarabiać, a FF, Opera i inni niech się dymają"

    Jeśli komuś trzeba tłumaczyć, że to tak działa od lat i że nie jest to dla nas korzystne- no ja się poddaje.

    IP: 83.18.90.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.3) Gecko/20100404 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.3

  • Cleanse

    #32 Cleanse 2010-04-06 13:01:39 0

    Ick, konkretnie: dlaczego Mozilli udało się przełamać "monopol" MS, a Norwegowie nie potrafią?

    IP: 89.174.38.[...] Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; x64; Trident/4.0)

  • BOM

    #33 BOM 2010-04-06 17:54:24 0

    @Cleanse - to się zaczęło od wojny przeglądarek, użytkownicy Netscape Navigation i Internet Explorer nienawidzili się wzajemnie. Wygrał Internet Explorer ale nie była to czysta walka, wręcz przeciwnie, to było zwycięstwo po trupach, do którego przyczyniła się taktyka trwająca do dziś - wyeliminowanie konkurencji poprzez zdominowanie rynku własnymi technologiami i rozwiązaniami, pseudo standardami. Symbolem buntu przeciwko monopolistycznym praktyką była przeglądarka Mozilla, która odrodziła się ze zgliszcz  Netscape Navigation. Mozilla była nie tylko przeglądarką, ale ideą wolnego oprogramowania i otwartych standardów, to był manifest. Używać Mozilli znaczyło nie zgadzać się z tyranią MS. 

    Z Mozilli wyrósł Firefox, przeglądarka na miarę swoich czasów, idee pozostały, a ludzie którzy cenili wolność Internetu mogli nadal wyrażać swój bunt poprzez używanie Firefoksa.

    Gdzie była wtedy Opera? Opera nigdy nie wpisywała się w ten bunt, w ideę wolnego oprogramowania, miała zamknięty kod, a co najgorsze, była komercyjnym tworem, do roku 2005 posiadała reklamy.

    Do dziś, Firefox walczy o wolność, chociaż w niektórych krajach zwyciężył jako przeglądarka internetowa, to nadal jest dużo do zrobienia. Chociażby ostatni spór o wolne kodeki w HTML5.

    Więc odpowiadając konkretnie na twoje pytanie - Mozilli udało się osiągnąć sukces, ponieważ ludzie ukochali sobie wolność za wszelką cenę.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • darekp

    #34 darekp 2010-04-06 20:32:09 0

    "Używać Mozilli znaczyło nie zgadzać się z tyranią MS."

    Ja przestawiłem się na Mozillę, gdy zobaczyłem ją u kilku kolegów w pracy i zaraz potem musiałem jej do czegoś użyć. Jakiejś naprawdę drobnej pracy. Ale gdy ją zainstalowałem i uruchomiłem nie miałem już ochoty wracać do IE. Wcześniej w czasach tzw. "wojny" Netscape i IE jakoś nigdy NN nie trafł mi do przekonania. Potem pojawił się Chrome i było to samo, od razu przy nim zostałem (chociaż nadal bardzo lubię i cenię Liska). Operę kilka razy instalowałem i... nic - od razu zastanawiam się po co mi właściwie ta Opera.

    Więc nie zgadzam się z niektórymi przedmowcami którzy np. mówią, że Opera to bardzo dobry produkt, tylko nie wypromowany. Moim zdaniem Operze brakuje tego czegoś, co sprawia, że ludzie chcą jej używać. Nawet sama jej ikonka mnie zniechęca - puste O (czy też lustro) kojarzy się z wielkim zerem.

    IE ma wielu użytkowników ponieważ jest wielu użytkowników którym on odpowiada (pomimo jego rozlicznych znanych wad). Podobnie Mozilla. Obie te przeglądarki w wysokim stopniu zaspokajają potrzeby wielu użytkowników. Podbnie zresztą Windows - lepiej zaspokaja potrzeby większosci zwykłych userów niż chociażby Linux. I momim zdaniem nie pozostaje nam nic innego niż przyjąć ten fakt do wiadomości. Pomimo tego, że my - specjaliści - mamy w tej sprawie inne zdanie i upodobania.

    IP: 109.199.4.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1045 Safari/532.5

  • darekp

    #35 darekp 2010-04-06 20:48:09 0

    Małe sprostowanie do poprzedniego wpisu. Napisałem:

    "Operze brakuje tego czegoś, co sprawia, że ludzie chcą jej używać"

    Powinno być raczej:

    "Operze brakuje tego czegoś, co sprawia, że większość ludzi chce jej używać"

    Oczywiście jest jakaś (stosunkowo mała) grupa wiernych jej użytkowników. i nie uważam, że jest coś złego w byciu "mniejszością", która ma własne upodobania. Sam używam Chroma, chociaż wątpię, czy zdobędzie on kiedykolwiek więcej niż kilka procent popularności. Ale nie wierzę w teorie o tym, że "Opera jest dobra" dla wszystkich  "to skutek tyranii Microsoftu", "trzeba walczyć z  monopolem MS", "zmieniać ludziom świadomość" itd.

    IP: 109.199.4.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5 (KHTML, like Gecko) Chrome/4.1.249.1045 Safari/532.5

  • Rename

    #36 Rename 2010-04-06 21:38:35 0

    darekp: Coraz rzadszy w Internecie głos rozsądku. Podpisuję się obiema rękami.

    IP: 217.98.20.[...] Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 1.5; en-pl; T-Mobile_G2_Touch Build/CUPCAKE) AppleWebKit/528.5+ (KHTML, like Gecko) Version/3.1.2 Mobile Safari/525.20.1

  • BOM

    #37 BOM 2010-04-07 00:56:49 0

    @darekp - absolutnie się nie zgodzę z - "IE ma wielu użytkowników ponieważ jest wielu użytkowników którym on

    odpowiada".

    Po pierwsze, inne przeglądarki takie jak chociażby Firefox są równie odpowiednie dla większości osób używających IE. Bo niby co daje im takiego IE, czego nie ma Firefox? Dla większości osób IE, Firefox, czy nawet  Chrome, będą tak samo odpowiednimi przeglądarkami.

    Więc dlaczego wybierają IE? To jest oczywiste i było wałkowane wielokrotnie i dziwi mnie, że ktoś kto interesuje się temat, tego nie wie. IE jest domyślną przeglądarką Windows, dlatego i tylko dlatego jest najczęściej wybierany, a raczej używany, bo z wyborem to ma niewiele wspólnego. Gdyby w Windows był zamiast IE, np. Matrox, to większość 'lubiłaby' Matrox.

    IP: 82.160.211.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401 Firefox/3.6.3

  • piszczyk4U43

    #38 piszczyk4U43 2010-04-07 09:05:44 0

    @darekp 2010-04-06 20:48:09

    A raczej:

    Operze brakuje tego czegoś, co przyciągałoby do niej Zwykłych Użytkowników

    *

    Sam używam Chroma, chociaż wątpię, czy zdobędzie on kiedykolwiek więcej niż kilka procent popularności.
    Gdybym dysponował wolnymi środkami, postawiłbym u buka na przełamanie bariery 10% (ChromeOS) :)

    IP: 95.178.16.[...] Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.5.24 Version/10.52

  • Lamson

    #39 Lamson 2010-04-11 20:00:09 0

    Nie mogę czytać tych żałosnych komentarzy :( Co wy mysleliscie , ze zainstalujecie Operę i przeniesiecie się w inny wymiar czy co ? Żeby pokochać Operę ,trzeba poświęcic troche czasu na jej poznanie (conajmniej 2-3 dni). Powiedzcie mi co taki "czysty" firefox ma? ... Nic ! U mnie na roku też mało kto korzystał z Opery ,ale jak pokazałem im jakie ma możliwości ,których inne przegladarki długo nie będą miały, to od razu się przestawili. Poczytajcie może o Opera Link, Opera Unite najpierw a potem się wypowiadajcie. 

    Mógłbym długo wymieniać zalety opery jednak często innowacje wymyślone przez tą przeglądarke są szybko kopiowane w tych bardziej popularnych (np SpeedDial, gesty myszy). Może brzmie jak szalony Fan Boy Opery ( i dobrze), ale jak czytam porównania Opery do biedronki to się gotuje we mnie.

    Pozdrawiam.

    IP: 195.234.40.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.0; U; pl) Presto/2.2.15 Version/10.10

  • Christian Louboutin

    #40 Christian Louboutin 2010-08-26 02:32:52 0

    where can we buy the brands some people want to buy brand clothes ,but where can we get them?usually they all have their own brand store, like louboutin shoes,louboutin pumps sale.they have unified store image, unified brand advertisement, if you want to buy a louboutin sale handbag,you don't need go to every store to compare the price, because it also has the unified price.meanwhile ,if you don't like buy brand clothes by foot,you can buy them on net.louboutin boots,christian louboutin pumpsand discount christian louboutin christian louboutin shoes discountall have their online store, very convenient.besides, if you buy a discounted christian louboutin dress in it's one store far away from your home, and you want to exchange it,you can do it in it's store which is beside your home.

    Christian Louboutin

    IP: 123.11.251.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; zh-CN; rv:1.9.2.4) Gecko/20100611 Firefox/3.6.4 GTB7.1

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł