publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
38 skomentuj »

TAGI: donald tusk , cenzura , blokada , internauci , polska , pedofilia

2011-05-19 11:15  |  Tomasz Smykowski

Donald Tusk zrobi wszystko, żeby zaopiekować się Tobą w Internecie

Donald Tusk zrobi wszystko, żeby zaopiekować się Tobą w Internecie

Wczoraj nasz urzędujący Premier po raz kolejny spotkał się z przedstawicielami organizacji zajmujących się problematyką społeczeństwa informacyjnego. W spotkaniu uczestniczyła m.in. Fundacja Panoptykon, Nowoczesna Polska, ISOC, FWiOO, Helsińska Fundacja Praw Człowieka i PTI. Jak myślicie, czy organizacjom tym udało się przekonać Donalda Tuska do większego liberalizmu w Sieci, czy też Donald Tusk przekonał te organizacje do konieczności cenzurowania Internetu?

Podczas spotkania poruszono cztery główne tematy, czyli wykorzystanie informacji publicznych, blokowanie stron internetowych, retencja danych telekomunikacyjnych i regulacje mediów internetowych. Szczególny nacisk położono na jednak na dwa pierwsze zagadnienia.

W kwestii wykorzystania informacji premier powiedział, że „coś, co powstaje za publiczne pieniądze, jest własnością publiczną, a więc także tych, którzy chcą z tego korzystać w sposób wybrany przez siebie”. Komentatorzy uważają, że to najważniejsze słowa, które padły ze strony rządowej. Poglądowi, że informacje publiczne powinny być „łatwo dostępne i łatwe w przetwarzaniu” wtórował przedstawiciel Fundacji Panoptykon, dodając, że powinny być też łatwe w „przetwarzaniu za pomocą systemów technicznych”. Głos w sprawie otwarcia danych publicznych jest ważny. Pierwszym krokiem mogłoby być zrobienie np. CMS-a do zarządzania listą senatorów, którzy obecnie są aktualizowani ręcznie, obrabiając dokument HTML.

W kwestii blokowania stron Donald Tusk zapytał, co jest ważniejszym zagrożeniem: pedofilia czy przesadna ingerencja państwa w Internet. Używając tej retoryki pokazał, że nie ma odwrotu od postawy panującej podczas ostatniego spotkania w sprawie blokowania, które sprowadzono już tylko do wyboru między pedofilią a cenzurą. Stawianie takiego ultimatum jest korzystne dla strony rządowej, ponieważ właściwie wyklucza jakąkolwiek dyskusję i dyskredytuje wszystkich, którzy są przeciwni cenzurze prewencyjnej.

Komentatorzy zwracają uwagę, że realny opór środowisk internetowych dotyczy cenzury prewencyjnej, która narusza prawa obywatelskie, a nie potrzeby walki z pedofilią. Podczas ostatniego spotkania zresztą większość organizacji ochrony praw dzieci też potępiła cenzurę prewencyjną, mimo że to one mają najwięcej do czynienia z kwestiami walki z pedofilią.

Jednak Donald Tusk, niczym rycerz w lśniącej zbroi, jest nieugięty i uważa, że „jeżeli zauważymy zło, to reagujmy”. Niestety w kwestii blokowania dostępu do internetowych zasobów strona rządowa dalej stara się sprowadzić dyskusję na bardzo prymitywny poziom. Pokazuje to szczególnie jedna z końcowych wypowiedzi premiera, w której opisał on jak widzi uczestniczące w spotkaniu organizacje:

„My sobie napisaliśmy swoje role dość właściwie. To znaczy ja i moi współpracownicy z rządu i administracji publicznej będą raczej nastawieni na to, żeby sprostać oczekiwaniom ludzi, którzy chcą od państwa opieki, bezpieczeństwa i egzekwowania prawa. Natomiast wy podejmujecie się roli czasami sprzecznej, nie, nie sprzecznej, tworzącej określony konflikt”.

Nie wydaje się, aby zgromadzone na spotkaniu z rządem organizacje chciały zagrażać bezpieczeństwu, czy egzekwowaniu prawa. Może więc premier uważa, że będą zagrażać idei państwa opiekuńczego? Premier dosyć radykalnie ocenia cele swoich rozmówców. Z drugiej strony zauważa jednak, że: „więcej wolności, więcej swobody musi oznaczać redukcję roli państwa w roli opiekuna, czy egzekutora prawa”.

Mamy więc premiera, który stawia sobie za cel zaopiekować się obywatelami, nawet jeśli ma ich to pozbawić pewnych praw, a z drugiej strony organizacje, które próbują pokazać, że niektóre działania opiekuńcze są szkodliwe, szczególnie w Internecie. Arogancka retoryka strony rządowej nie pozostawia już cienia złudzeń co do opcji politycznej, do której premier Tusk i jego rząd przynależą. Nazwy partii, w których premier swego czasu działał – Kongres Liberalno-Demokratyczny, czy Unia Wolności – brzmią tu teraz jak kpina z obywateli.

Przebieg całej debaty możecie obejrzeć na poniższym wideo:

Kolejne spotkanie odbędzie się w czerwcu.

źródło: media2.pl

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
38 skomentuj »

Komentarze

  • agilob

    #1 agilob® 2011-05-19 12:17:51 2

    nigdy mu się nie znudzi? po ministerstwie kultury może teraz ministerstwo rolnictwa powie, że kontrola Internetu jest potrzebna by roślinki lepiej rosły?

    IP: 79.163.14.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.16) Gecko/20110323 Firefox/3.5.16 (Firefox/3.5.16)

  • darekp

    #2 darekp 2011-05-19 12:20:46 1

    > informacje publiczne powinny być „łatwo dostępne i łatwe w przetwarzaniu”

    Ano powinny być, tylko jak to będzie w praktyce? Bo np. tu: http://wyborcza.pl/1,91446,9354452,NBP__zadluzenie_zagraniczne_wzroslo_w_IV_kw__2010.html ktoś wprowadził tak ciekawie kropki do kwot, że można pomysleć, iż PL ma tylko 233 mln zadłużenia.

    > co jest ważniejszym zagrożeniem: pedofilia czy przesadna ingerencja państwa w Internet.

    Rozumując analogicznie, można zapytać, co jest większym zagrożeniem: pedofilia, czy chwila czasu stracona przez obywatela na udostępnianiu do oglądu swojego mieszkania. I już mamy zgodę, żeby policja przeszukiwała nam mieszkania kiedy chce w poszukiwaniu materiałów pedofilskich.

    IP: 195.245.68.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Chrome/11.0.696.68 Safari/534.24

  • eimi

    #3 eimi® 2011-05-19 12:31:09 0

    Poczekajcie, jak pojawią się skanery umysłów. Wówczas będziemy musieli nosić na głowach takie skanery z nadajnikami, które w razie pojawienia się myśli pedofilskiej zaalarmują odpowiednie służby.

    Ciekawy jestem, jakie będą konsekwencje pęknięcia tej pedofilskiej bańki. Bo w końcu to musi pęknąć.

    IP: 90.156.40.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • bandziorno

    #4 bandziorno 2011-05-19 12:33:24 0

    Internet w domu posiadam juz od parunastu lat i spotkalo mnie to samo co pewnego komika: kumple podsylali mi filmiki z ludzmi jedzacymi swoje fekalia, uprawiajacymi seks z wszelkiej masci zwierzetami itd ale do tej pory filmikow pedofilskich nie widzialem.

    Moze tylko ta pedofilia siedzi na dyskach ksiezy?

    IP: 217.40.161.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)

  • eimi

    #5 eimi® 2011-05-19 12:42:21 0

    Uważaj, w Polsce oglądanie seksu ze zwierzętami jest nielegalne. Lepiej ogranicz się do oglądania filmów, na których zwierzęta są zjadane. D:

    IP: 90.156.40.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • sober

    #6 sober® 2011-05-19 13:22:23 0

    Ależ oni się boją wolności, ależ boją, że obywatele zaczną samodzielnie myśleć, że zaczną zdobywać wiedzę, że nie będzie można odcinać ich od treści niewygodnych dla rządu. Przy okazji wychodzi niewyobrażalna wręcz hipokryzja partii Donalda T. PO przedstawiane było jako partia liberalna, hołdująca wolności. Tymczasem mamy zamykanie stadionów, zamykanie legalnie działających sklepów dzięki nakręceniu jakiejś psychozy (przy czym zachlewanie mordy jest oczywiście OK i dziesiątki tysięcy zgonów rocznie z przepicia też jakoś nikogo nie szokują), mamy narkofobię i odrzucanie zdroworozsądkowych rozwiązań, aby tylko zamordyzm mógł nadal trwać. No i mamy nieustanne próby cenzurowania internetu, bo wciąż pozostaje on areną swobodnej wymiany wymyśli i poglądów. I to właśnie, jak już zauważyłem na początku, jest takie dla władzy naszej bolesne.

    IP: 83.168.111.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • jerzyk

    #7 jerzyk 2011-05-19 13:24:54 0

    co jest ważniejszym zagrożeniem: pedofilia czy przesadna ingerencja państwa w Internet.

    Przesadna ingerencja państwa w Internet.

    1. Mnie pedofilia nie dotyka

    2. Pedofila się powinno zamykać za czynne akty pedofilii i karać a nie za oglądanie zdjęć w sieci.

    A ze względu na to że jestem przedsiębiorcą w internecie to obawiam się że ingerencja w internet będzie dla mnie szkodliwa.

    IP: 217.97.177.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • duck
  • jerzyk

    #9 jerzyk 2011-05-19 13:38:19 1

    Nie popieramy rządu i nie bronimy pedofilii.

    Bronimy wolności internetu.

    Jak dokładnie posłuchasz tego filmiku to się dowiesz że UE też zaczęła od tematu pedofilii a teraz chce blokować inne treści. Jeszcze 2 lata temu kiedy google weszło do Chin tak ostro mówiło się o wszelkiej cenzurze sieci a teraz otwarcie się ją popiera

    IP: 217.97.177.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • sober

    #10 sober® 2011-05-19 13:39:15 0

    Stawianie takiego ultimatum to jest po prostu chamstwo. I typowa zagrywka pod publiczkę: "Zobaczcie go! On popiera pedofilów! Może nawet jest jednym z nich! Bo nie popiera naszej walki o dobro dzieci!". Prosta sprawa. Polityka strachu + troska o dzieci. To samo, co miało miejsce w przypadku dopalaczy, których szkodliwość w porównaniu do wódy i petów jest wręcz znikoma, mimo że to także gówno i lepiej tego nie brać. Ale żeby gówniarze o tym wiedziały, to potrzeba EDUKACJI! a nie zamykania sklepów. I ciągłego zakazywania. Poza tym to dzięki wpisywaniu coraz to nowych związków na listę substancji nielegalnych liczba zatruć zaczęła wzrastać, bo producenci tych specyfików opracowywali kolejne pochodne, które okazywały się mniej bezpieczne od wersji poprzednich, już nielegalnych. Poza tym warto sobie uzmysłowić to, że ani prohibicja ani cenzura nie działa i nigdy nie będzie działać. To są jedynie narzędzia służące do ograniczania wolności obywateli pod fałszywym pretekstem troski o społeczeństwo. Poza tym pedofilów w internecie można ścigać i karać w ramach obecnie obowiązującego prawa i tego jestem gorącym zwolennikiem!

    IP: 83.168.111.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • jerzyk

    #11 jerzyk 2011-05-19 13:40:00 0

    Nie popieramy rządu i nie bronimy pedofilii.

    Bronimy wolności internetu.

    Jak dokładnie posłuchasz tego filmiku to się dowiesz że UE też zaczęła od tematu pedofilii a teraz chce blokować inne treści. Jeszcze 2 lata temu kiedy google weszło do Chin tak ostro mówiło się o wszelkiej cenzurze sieci a teraz otwarcie się ją popiera

    IP: 217.97.177.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • sober

    #12 sober® 2011-05-19 13:40:34 0

    Poza tym jeśli społeczeństwo będzie kupować bezpieczeństwo, płacą wolnością, to straci zarówno jedno jak i drugie.

    IP: 83.168.111.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • jerzyk

    #13 jerzyk 2011-05-19 13:46:26 0

    I pomijam fakt bezpieczeństwa komputerów osobistych i sieci. Można podszyć się pod Ip każdego komputera i wrobić każdego w oglądanie treści pedofilskich.

    IP: 217.97.177.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • jerzyk

    #14 jerzyk 2011-05-19 13:48:23 0

    A w związku z tym że nie ma już prawa domniemania niewinności to trzeba samemu udowodnić że się takich treści nie oglądało. Ciekawe jak

    IP: 217.97.177.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • bandziorno

    #15 bandziorno 2011-05-19 14:06:25 1

    ludzie, jeszcze raz. straszy sie przeciez co chwile pedofilia w internecie, ale jeszcze takowej nie widzialej.

    parafrazujac znowu: jesli pedofilia jest wszechobecna w internecie to w waszym pokoju ma miejsce gang bang i bukake

    IP: 217.40.161.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)

  • eimi

    #16 eimi® 2011-05-19 14:13:53 0

    @sober: szkodliwość "dopalaczy" jest naprawdę spora. Nie może być inaczej, skoro producenci w poszukiwaniu związków, które jeszcze nie były na liście zakazanych chemikaliów, a które miałyby pożądane działanie psychoaktywne, w ogóle ignorowali kwestię chemotoksyczności.

    I tak oto młodzież, zamiast ciągnąć kreski znanej dobrze ludzkości od lat, w zasadzie niegroźnej dla zdrowia (chyba że przy regularnym używaniu - ale to dotyczy praktycznie każdego leku) amfetaminy, ładowała się dziwnymi pochodnymi piperazyny - która jeszcze 10 lat temu na rynku nie istniała, trując się okropnie.

    Ale z innej beczki: jakie są realne możliwości ocenzurowania Internetu v2 - rozumianego jako Internet chmur, IPv6, P2P, silnej kryptografii i VPN-ów? Dziwi mnie to, że podczas rozmów nikt nie porusza niekompetencji rządzącego nami magistra historii do wypowiadania się w kwestiach współczesnej technosfery.

    IP: 90.156.40.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • jerzyk

    #17 jerzyk 2011-05-19 14:14:07 0

    I nie rozumiem dlaczego komenrarze pod filmikiem są zaablokowane. Czyżby bali się debaty zwykłych ludzi

    IP: 217.97.177.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • chrisgl

    #18 chrisgl 2011-05-19 14:50:53 0

    Ciekawe w jaki sposób Pan Arłukowicz w rządzie Tuska zaopiekuje się "osobami wykluczonymi"? I kim są osoby wykluczone?

    Tutaj fajny filmik od Palikota http://www.youtube.com/watch?v=2TYpNbbF2iw Mam nadzieję, że jest to początek jakiejś całej serii.

    IP: 83.20.109.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • sober

    #19 sober® 2011-05-19 14:51:45 0

    @eimi Szkodliwość dopalaczy wzięła się głównie stąd, że rząd zamiast objąć kontrolą te substancje i narzucić ustawowo obowiązek badania, czym to w ogóle jest i jak działa, tak jak to się ma w przypadku lekarstw, wolał po prostu ich zakazywać, tak jakby to miało rozwiązać problem. A gdyby kontrolować skład dopalaczy, opodatkować je i kontrolować sklepy, które je sprzedają, to by tego nie było. Plus do tego rzetelna edukacja w zakresie środków psychoaktywnych. Albo... jeszcze prostsze wyjście. Legalizacja chociażby marihuany, której szkodliwość akurat jest naprawdę znikoma, nawet gdyby nie porównywać jej do alkoholu.

    I już nie offuję. I promise.

    IP: 83.168.111.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • chrisgl

    #20 chrisgl 2011-05-19 14:54:45 1

    @eimi: "Ale z innej beczki: jakie są realne możliwości ocenzurowania Internetu v2 - rozumianego jako Internet chmur, IPv6, P2P, silnej kryptografii i VPN-ów? Dziwi mnie to, że podczas rozmów nikt nie porusza niekompetencji rządzącego nami magistra historii do wypowiadania się w kwestiach współczesnej technosfery."

    Dokładnie. Politycy nawet nie wiedzą, że technologie się zmieniają. Nie wiedzą, jakie konsekwencje w przyszłości będą miały obecnie tworzone prawa. Nie kumam tej " pedofilskiej bańki ". Albo Tusk jest taki głupi albo działa w imieniu jakiejś grupy. Grupy trzymającej Tuska.

    IP: 83.20.109.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • chrisgl

    #21 chrisgl 2011-05-19 15:11:04 0

    @sober: "Plus do tego rzetelna edukacja w zakresie środków psychoaktywnych. Albo... jeszcze prostsze wyjście."

    W TVP powinny być atrakcyjne programy edukacyjne w formie podobne do konferencji TED. Dwugodzinny program raz w tygodniu w prime time. W internecie na stronie TVP jawne zgłoszenia do programu zainteresowanych osób z opisem idei, które chcą przedstawić i problemów, które mogły by rozwiązać.

    Podczas audycji uczestnicy mieliby dostęp do projektora, telewizora FullHD i łącza internetowego i komputera. Ewentualnie mogli by sami przynieść swoje urządzenia jeśli ich prezentacja by tego wymagała. Taki program to nie są wielkie koszty o ile zrobiłyby go odpowiednie osoby, ale zwykli dziennikarze do nich nie należą. W tej yeahbunney Polsce to nawet takie Laboratorium Niedzickiego nie dało rady przetrwać.

    IP: 83.20.109.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • vii

    #22 vii 2011-05-19 15:35:51 0

    co to w ogóle za wybór pedofilia a ingerencja państwa. Zaciukają wszystkich, mają spokój, no bo o to w końcu chodzi, przyjemne plażowanie w ten jakże dziś upalny dzień, bo a co nas to obchodzi, podaj mi drinka lepiej.

    IP: 77.89.75.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.10 (KHTML, like Gecko) Chrome/8.0.552.237 Safari/534.10

  • d-d

    #23 d-d 2011-05-19 17:38:40 0

    "I nie rozumiem dlaczego komenrarze pod filmikiem są zaablokowane. Czyżby bali się debaty zwykłych ludzi"

    @jerzyk

    - to jest właśnie podgląd jak w praktyce miałaby wyglądać owa troska rządu.

    Chociaż ja myślę, że to - na dziś - bardziej do odwrócenia uwagi od o wiele bardziej wstydliwych tematów na czas wyborów. A temat i tak w końcu musiał wypłynąć, więc czemu nie teraz skoro to się może przydać.

    IP: 93.26.183.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Chrome/11.0.696.68 Safari/534.24

  • buhahaha

    #24 buhahaha 2011-05-19 19:51:43 0

    przynajmniej wiadomo na kogo nie glosowac ;) z drugiej strony premier moglby sie zaopiekowac sluzba zdrowia, a nie drazyc termat internetu o ktorym jako historyk nie ma pojecia.

    IP: 89.76.166.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • 1789

    #25 1789 2011-05-19 20:55:47 0

    @buhahaha

    Ale niestety nie wiadomo na kogo głosować.

    IP: 89.74.118.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • Zeit

    #26 Zeit 2011-05-19 22:25:13 0

    @1789

    Wiadomo, na jedynego ktory mowi z sensem, czyli na Palikota.

    IP: 94.231.60.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Chrome/11.0.696.68 Safari/534.24

  • paranoya

    #27 Łukasz Paranoya Wittbrodt® 2011-05-19 22:33:29 0

    Mając internet już jakiś czas dłuższy nigdy mi się nie zdarzyło wejść przez przypadek czy to z reklamy, czy to z wyników wyszukiwania czy z wyskakującego okna na stronę pedofilską. Nie zdarzyło mi się też otrzymywać spamu w taką tematyką mimo, że konta pocztowe mam na kilku serwerach.

    A czemu o tym mówię ano dlatego że człowiek nie będąc pedofilem nie ma sporych szans na trafienie na taką stronę, gdy już jednak ma to zboczenie to i tak będzie wiedział gdzie szukać a zablokowanie jednego serwisu zaowocuje otwarciem następnego. I dodać należy jak nie tu w Polsce to tam ... w innych krajach.

    Do czego więc do czego służyć by miało ta dziwna ingerencja w internet żeby nie powiedzieć cenzura ?

    Moim osobistym zdaniem "KONTROLI", a dokładniej kontroli jedynej słusznej politycznej poprawności (mówisz coś co się rządowi nie spodoba ... jebs ... nie masz strony)

    IP: 87.205.21.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Ubuntu/10.10 Chromium/11.0.696.65 Chrome/11.0.696.65 Safari/534.24

  • buhahaha

    #28 buhahaha 2011-05-20 00:31:43 0

    @up

    Pewnie, a jakbys chcial nawet znalezc to co wpiszesz w wyszukiwarke? +porno +nieletni +pedofilia +zwierzeta ? no bez jaj, nawet chcac znalezc to nie da rady. takie osoby wymieniaja sie tym miedzy soba, niekoniecznie za posrednictwem internetu. bardziej tutaj niebezpieczne jest gg, bo za posrednictwem komunikatora mozna zostac ofiara takich osob lub dolaczyc do takiej grupy (zaleznie od odbiorcy i jego 'preferencji')

    @Zeit

    Palikot ma kilka punktow w programie ktore wydaja sie byc, lekko mowiac, bardzo nieprzemyslane. mimo wszystko rowniez uwazam go za najodpowiedniejszego kandydata ktory ma szanse sie przebic. taki moj czarny kon ;)

    @jerzyk

    nie musisz sie podszywac pod nikogo, sa inne metody podrzucania niewygodnych tresci. 'od biedy' mozesz podrzucic komus nawet zdjecia z aparatu ;]

    IP: 89.76.166.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • kjw

    #29 kjw 2011-05-20 07:07:55 1

    @Łukasz Paranoya Wittbrodt

    To ma Pan internet krótko. W latach 90' było tego mnóstwo. Internauci traktowali to zjawisko jako ciekawostkę przyrodniczą lub jak dziś demotywatory. Później strony warezowe reklamowały płatne strony hostowane głównie na Ukrainie z takimi materiałami. Teraz takich treści w jawnym internecie nie ma. Jeśli są, to są to najprawdopodobniej policyjne prowokacje. I o tym należy pamiętać.

    IP: 178.37.14.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.0; U; pl) Presto/2.8.131 Version/11.11

  • Windziarz

    #30 Windziarz 2011-05-20 09:44:52 0

    Przydałoby się na takiej debacie dać Tuskowi lapka z netem i niech pokaże tą pedofilię, której używa do wiązania rąk obywateli. To byłoby bardzo interesujące doświadczenie.

    IP: 89.72.176.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • eimi

    #31 eimi® 2011-05-20 10:46:36 0

    Czy z legalnego punktu widzenia premier ma prawo sam zobaczyć takie materiały? Czy po ich obejrzeniu powinien zostać aresztowany, czy też jakieś prawo go wyłącza z odpowiedzialności za to, na podobieństwo oficerów śledczych?

    IP: 90.156.40.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • buhahaha

    #32 buhahaha 2011-05-20 12:21:21 0

    @eimi

    To jest ciekawe, bo skoro premier widzi w tym duzy problem wiec pewnie ma tez duze doswiadczenie w tym temacie. Ciekawe czym zajmuje sie 'po godzinach', bo ta gra w pilke to chyba tylko przykrywka.

    IP: 89.76.166.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • Arathefu

    #33 Arathefu 2011-05-20 16:40:35 0

    Znowu słowo-klucz "pedofilia" otwierająca wszystkie bramki w mózgach obywateli. Im większy stereotyp i głupota, tym bardziej słupki rosną, co za kraj...

    IP: 213.17.128.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Chrome/11.0.696.68 Safari/534.24

  • HTD

    #34 HTD 2011-05-20 21:19:13 1

    Już pierwsze słowa "problematyką społeczeństwa informacyjnego" - ta banda idiotów widzi we wszystkim problemy i problematykę. Tak, kolejny problem w trzymaniu ludzi za mordę. Łatwiej było kontrolować telewizję i prasę, niż internet. Dla nich to faktycznie "problematyka".

    Domyślnie z pedofilami rząd utożsamia generalnie przeciwników cenzury prewencyjnej. Jeśli już nie bezpośrednio nazywa nas pedofilami, to przynajmniej stawia nas na pozycji jakiegoś ruchu poparcia dla pedofilów.

    W ogóle jakie chore skojarzenie! Słyszałem o molestowaniu dzieci w przedszkolach i szkołach. Czy te instytucje są kojarzone z pedofilią? Czy w szkołach i przedszkolach prowadzi się jakąś specjalną inwigilację i nadzór policyjny? Tego typu skojarzenia Internetu i wolności słowa z pedofilią jest ohdyną, bezczelną i chamską manipulacją. Jeśli chodzi o skojarzenia, myślę że bardziej z ekscesami i aferami pedofilskimi niektórym kojarzy się kler. Czy jest inwigilowany? Czy powołuje się specjalne komisje? Czy narusza się lub ogranicza prywatność księży i katechetów? Od razu mówię - ja jestem przeciw temu. Myślę, że byłoby to ohdydne i byłoby to jawną i bezczelną zniewagą dla Kościoła. Jestem za tym, żeby najsurowiej karać winnych, ale takie kojarzenie zbrodni z jakimś środowiskiem czy niewygodną grupą jest poniżej wszelkiej krytyki. O ile możemy to wybaczyć pijaczkowi spod sklepu, to rządowi RP wybaczyć tego nie sposób.

    Ktoś ma jakiekolwiek jeszcze wątpliwości co do stanowiska rządu? Jak ktoś nie będący całkowitym ignorantem politycznym może popierać instytucję tak jawnie wrogą wolności i prawom obywatelskim? Z taką wyższością, bezczelnością, butą i pogardą podchodzącą do obywatela, któremu mieli SŁUŻYĆ.

    Coś się tym gnojom już dawno poprzestawiało. A może nigdy inni nie byli. Oni nie służą. Oni rządzą. Myślę, że nawet pokazującej dzień po dniu swoją słabość demokracji - nie o to chodziło.

    Wszyscy mają już plany, jak będą nami rządzić w następnych kadencjach. Są tego pewni. Układ z PiS-em jest perfekcyjnym samograjem. Gdyby nawet PiS chciał zmienić swoją politykę na najrozsądniejszą i światłą, PO zapłaciłoby każde pieniądze i obiecało dożywotnie przywileje, żeby tylko móc utrzymać status quo - staszyć PiS-em i rządzić przez dziesiątki lat jak PZPR. Oczywiście porównanie nieprzypadkowe.

    Myślę, że jako internauci (w domyśle - pedofile albo ich poplecznicy) - powinniśmy stać murem przeciw nim. Bez jakichkolwiek kłótni między nami. Jak to śpiewał Grabarz "choć nie palimy tych samych papierosów" - możemy się żreć i bluzgać o wszystko, możemy się nie lubić i zwalczać na codzień, trolować, pienić, wydurniać. Ale jak mamy od czasu do czasu do czasu okazję przy urnie się odezwać w swojej sprawie - głos powinien być wyraźny. Cenzorom, zamordystom, komunistom, faszystom - STOP.

    IP: 87.207.172.[...] Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/534.36 (KHTML, like Gecko) Ubuntu/10.10 Chromium/13.0.770.0 Chrome/13.0.770.0 Safari/534.36

  • majster79

    #35 majster79 2011-05-21 15:28:16 0

    Czytam Wasze opinie z którymi się w 100% zgadzam i tak sobie myślę, kiedy nastanie taki czas, że ludzie z naszego przedziału wiekowego (30 latkowie, którzy dorastali w zupełnie innym ustroju niż obecnie rządzący) zasiądą w ławach sejmowych i zaczną robić z tym wszystkim porządek ? Czy ja doczekam tych czasów ? Czy to będzie tak, że jak ci młodzi o których piszę zaczną już rządzić, to przejdzie im ochota by bronić tego wszystkiego co dla nich i dla nasz ważne ?

    IP: 213.25.83.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:2.0.1) Gecko/20100101 Firefox/4.0.1

  • slawek22

    #36 slawek22 2011-05-21 18:08:26 0

    HTD gdybym miał konto to byś dostał 100 plusów :)

    @Majster: Właśnie nie wiadomo, jak widać naszej władzy przeszła ochota obrony czegokolwiek co było dla nich (kiedyś, podobno) ważne. Teraz to wszystko chcą zniszczyć i chyba marzy im się druga komuna z jakimś naczelnym ministerstwem cenzury w Warszawie. Wszędzie widzą jedynie pedofili, Kaczyńskiego i krzyż. To chyba jakaś mania prześladowcza, a pytanie o zdrowie psychiczne polityków PiS wypadałoby chyba skierować w drugą stronę. Skoro ich politycy twierdzą, że każdy kto ich krytykuje jest (podobno) opłacany przez PiS, bo przecież jak to możliwe, "żeby ludzie tak za darmo w internecie źle pisali o PO" ... chyba sami powinni się przebadać.

    Kiedyś podobno ci ludzie siedzieli w więzieniach za wolność słowa a dzisiaj to by najchętniej pozamykali internet i wszystkie nieprzychylne sobie środki przekazu.

    Chyba wzorce czerpią z Chin, najpierw była rejestracja stron internetowych w państwowych urzędach, teraz cenzura prewencyjna i używanie ABW do ścigania studentów, ciekawe co następne... jak tak dalej pójdzie to Władza wpadnie na pomysł, aby otworzyć obozy koncentracyjne. Smutne jest to, że wystarczyłoby, żeby stwierdzili, że w tych obozach "jedynie będzie się kastrować pedofili, a to, że można tam pomieścić pół miliona osób to tak na wszelki wypadek" i mieliby przyzwolenie społeczne.

    Ja mam nadzieję, że ludzie pójdą do wyborów i przerwą tę farsę, zanim nadejście wiosny zacznie symbolizować narodziny Wodza.

    IP: 83.4.105.[...] Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/534.24 (KHTML, like Gecko) Chrome/11.0.696.68 Safari/534.24

  • spktrm

    #37 spktrm® 2011-05-21 22:46:21 0

    Jak to możliwe, że w kraju , którym jest tak wielu młodych ludzi (czyt. głosów wyborczych) mogą dalej rządzić układy sprzed 20lat? Ktoś mi to wytłumaczy? Bo chyba czegoś nie rozumiem.

    IP: 83.21.172.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; Edition Campaign 21; pl) Presto/2.8.131 Version/11.11

  • P .   Ś

    #38 P . Ś 2011-06-12 20:45:52 0

    nigdy wiecej nie zagłosuje na P O KŁMCY OSZUŚCI I HAZARDZIŚCI

    IP: 78.8.163.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB7.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0)

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł