publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
11 skomentuj »

TAGI: startup , agora , konkurs

2010-08-18 14:15  |  Adam Golański

Agora zapowiada festiwal startupów, do wygrania nawet 50 tys. złotych

Agora zapowiada festiwal startupów, do wygrania nawet 50 tys. złotych

Wydawnictwo Agora między 11 a 12 października przeprowadzi w swojej warszawskiej siedzibie festiwal „Startup Fest” – przegląd najciekawszych polskich startupów związanych z Siecią i nowymi technologiami. Do wygrania jest 50 tys. złotych plus kampania reklamowa warta 100 tys. złotych. Co ciekawe, Agora nie chce w zamian żadnych udziałów w spółce.

Zgłoszenia na Startup Fest można składać do końca września – do tej pory swój udział zadeklarowało już kilkadziesiąt projektów. Zgłoszenie nie jest jednak gwarancją wzięcia udziału w festiwalu, prowadzone są bowiem wstępne eliminacje, tak aby w finale pojawiło się nie więcej niż kilkunastu najlepszych.

Co ciekawe, można się zgłosić też z samym pomysłem. Agora zaznacza, że przyjmowane są zgłoszenia od zespołów (od dwóch do czteroosobowych), których projekty nie zostały jeszcze zrealizowane. Prawdziwym ewenementem jest to, że wydawca „Gazety Wyborczej” nie chce udziałów w nagrodzonym startupie. „Nie każdy startup jest zainteresowany oddawaniem kontroli funduszowi, wiele rozwija się za własne pieniądze (...) 50 tys. zł oraz kampania reklamowa to dla nich szansa na rozwinięcie działalności bez utraty kontroli nad firmą” – wyjaśnia odpowiedzialny za rozwój społeczności internetowych Michał Olszewski z Agory.

A co z pozostałymi uczestnikami, którym nie uda się zdobyć głównej nagrody? Sam udział w festiwalu pozwoli im na zaprezentowanie swoich pomysłów szerszemu grony i nawiązanie kontaktów biznesowych. Będą też mogli porozmawiać z wieloma specjalistami. Agora rezerwuje jednak sobie prawo do podzielenia głównej nagrody na maksymalnie trzy zespoły, albo rezygnację z jej przyznania. Wymagać też będzie zobowiązania, że cała nagroda wydana zostanie na rozwój projektu.

Oferta Agory i tak jednak wypada nieźle na tle tego, co przygotował dla twórców startupów Rafał Agnieszczak, właściciel Fotki.pl i Świstaka.pl. Po skoszarowaniu ich w ramach swojej Startup School, płacąc skromne kieszonkowe, obejmuje 50% udziałów w realizowanych przez nich projektach. Najważniejszym atutem jego oferty ma być biznesowe doświadczenie, nieodpłatnie przekazywane twórcom. Czy jest ono jednak warte oddania połowy swojego zrealizowanego pomysłu? Zdania w tej kwestii są co najmniej podzielone.

Źródło: wyborcza.biz

publikuj: Opublikuj w wykop.pl Opublikuj we flaker.pl Opublikuj na OSnews.pl Opublikuj w delicious wydrukuj
11 skomentuj »

Komentarze

  • Treo

    #1 Treo 2010-08-18 21:12:53 0

    UPDATE o Startup School: http://blog.kacperos.pl/startup-school/

    IP: 89.74.21.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100701 Firefox/3.5.11

  • mickey

    #2 mickey® 2010-08-19 09:57:22 0

    Jasne ... pomysly sklada sie do konca wrzesnia, festiwal w polowie pazdziernika, wyniki zapewne ogloszone zostana pod koniec pazdziernika ... ale to i tak kawal czasu ... i dziwnym zbiegiem okolicznosci "ktos" uruchomi "wlasny" pomysl wlasnie przed ogloszeniem wynikow ... po prostu wysysanie pomyslow a jak juz nawet przejdziesz dalej to 50% oddaj za "opieke". To po prostu otwieranie juz otwartych drzwi przez kogos innego. Niech mi ktos nie mowi, ze nie mam racji, pomysly sa kopiowane nawet po uruchomieniu.

    IP: 89.73.40.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C)

  • Brazil

    #3 Brazil 2010-08-19 13:27:56 0

    Też mi coś takiego przeszło przez myśl, ale wydaje mi się że skoro serwis w momencia zgłaszania do konkursu już będzie istniał to jeśli Agora miała by skopiować pomysł to i tak wystartuje z nim z opóźnieniem takim samym jeśli by znalazła serwis poprostu klikając po sieci.

    Wydaje mi się że chodzi tu o to że chcą być poprostu pierwsi żeby złożyć właścicielowi ofertę kupna serwisu czy udziałów żeby wzmocnić swoją pozycje na rynku.

    Zgłoszenie do konkursu działającego serwisu moim zdaniem ok, ale pomysłu który nie jest w wiekszym stopniu już zrealizowany, to już ryzyko.

    Chętnie poczytam inne opinie na ten temat.

    IP: 91.150.220.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.8) Gecko/20100723 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.8

  • slawek22

    #4 slawek22 2010-08-19 15:30:29 0

    Ale wy bzdury gadacie. Realizacja portalu w miesiąc. Faktycznie musi to być super rewelacyjne rozwiązanie, jeśli w miesiąc można zrobić kopię.

    Wierzycie w bzdury o "wartości pomysłów". Sam pomysł jest wart 0 PLN a w miesiąc to można zbudować i wdrożyć stronę o hodowli gołębi a nie innowacyjny portal.

    Pewnie sami swoje pomysły trzymacie w szafie, żeby przypadkiem ktoś nie wszedł na ich "realizację" i nie "ukradł" :D

    > ale to i tak kawal czasu

    Miesiąc? Ok, wytłumacz mi co można napisać, przetestować i wdrożyć w miesiąc. Napisałeś chociaż hello-world... w czymkolwiek?

    >po prostu wysysanie pomyslow

    A no tak, masz rację. Pewnie agora "wyssie" z 150 "pomysłów" a potem ekipa będzie je realizowała w tempie 2 dziennie :) 

    >uruchomi "wlasny" pomysl

    Ale jak to działa... myślisz o pomyśle... i jest uruchomiony? :D

    IP: 83.4.55.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • Snaf

    #5 Snaf 2010-08-19 18:10:02 0

    Sławku mocno sie mylisz bagatelizując dobry pomysł.

    >> Sam pomysł jest wart 0 PLN a w miesiąc to można zbudować i wdrożyć stronę o hodowli gołębi a nie innowacyjny portal.

    Zapewne jesteś studentem, który takie strony robi w miesiąc... za 300zł.

    Zgodzę się, że dobry pomysł bez dobrej relizacji nie jest nic wart. Nie zgodzę się jednak, że sam pomysł nie ma wartości. Bez dobrego pomysłu cała reszta (dobra realizacja i promocja) jest nic nie warta.

    Tego typu konkursy są tylko i wyłacznie dla wyłowienai dobrych pomysłów robione - więc po co je organizować, skoro pomysły niw są nic warte?

    Pytanie, bardzo często stawiane, na ile można ufać organizowatorom takich konkursów jest na miejscu.

    W tym jednak wypadku sądzę, że trzeba być dobrej myśli. Instytucja na tyle poważna, że cieżko byłoby jej zaryzykować utratę reputacji. 

    Atutaem jest to, że mogą startować projekty juz realizowane. Dzięki temu nikt nei musi czekać, aż ktoś inny zrealizuje jego projekt.

    IP: 213.192.113.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729)

  • slawek22

    #6 slawek22 2010-08-19 20:20:08 0

    >Zapewne jesteś studentem, który takie strony robi w miesiąc... za 300zł.

    Dobre :D Ja nie wiem kto tu jest studentem i ile mu płacą. Wiem jednak, że KAŻDY kto twierdzi, że dobry portal to kwestia miesiąca w życiu nic nie zrobił.  Już nawet nie mówiąc o realizacji "innowacyjnego" przedsięwzięcia. Rozmaite fora pełne są takich pokemonów, które "robią innowacyjne portale w tydzień za 20 złotych" a jak usłyszą normalną cenę lub normalny deadline to się zachowują jakby złodzieja za rękę złapali :)

    Z resztą zamiast gdybać mógłbyś odpowiedzieć na pytanie, co zrobisz w miesiąc :) Udowodnij, że da się ogłosić konkurs, "ukraść pomysł" i po miesiącu wystartować z klonem innowacyjnego portalu.

    >Tego typu konkursy są tylko i wyłacznie dla wyłowienai

    >dobrych pomysłów robione

    Każdy kto ma jakieś pojęcie o rynku miałby SETKI dobrych pomysłów. Problem jest z dobrą (albo nawet mierną) realizacją.

    >Nie zgodzę się jednak, że sam pomysł nie ma wartości.

    >Bez dobrego pomysłu cała reszta (dobra realizacja i

    >promocja) jest nic nie warta. 

    Na prawdę? Możesz importować z Chin skarpetki i zarabiać krocie, albo założyć inny biznes jakich dziesiątki tysięcy (sklep, hosting, warsztat, sieć osiedlową)... "bezcenne pomysły" to bujdy. Liczy się know-how, możliwość realizacji w rozsądnym czasie i opłacalność.

    Porównaj jak wielu ludzi żyje z "normalnych" biznesów a ilu osiągnęło sukces dzięki "dobremu pomysłowi". Na świecie są góra 3 liczące się wyszukiwarki internetowe... sklep spożywczy masz na każdym rogu. Czemu? Bo większość tych "świetnych (bezcennych) pomysłów" się nadaje do kosza.

    IP: 83.4.55.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • Brazil

    #7 Brazil 2010-08-19 21:29:35 0

    Chciałbym obalić tezę że w miesiąc nie można zrobić startupu. Będe operował konkretami na tyle ile mogę, bo teoretyzowanie już mieliśmy.

    Nasz projekt to średniej wielkości serwis, jest juz na ukończeniu i w momencie zaprezentowania go szerszej publiczności czas developerki będzie wynosił niecałe 3 miesiące. Przy projekcie pracowały 3 osoby, z czego programista na cały etat a pozostałe dwie dorywczo, ponieważ miały na głowie inne zobowiązania wobec swoich klientów. Aha, projekt jest robiony w Railsach, wcześniej robiłem w RoR jeden średni projekt i w trakcie obu byłem i jestem wciąż na etapie poznawania tego frameworka, więc to też zjadło sporo czasu.

    Jakim cudem duża firma z paroma wyjadaczami  i kilkunastoma szeregowymi developerami, grafikami, menagerami i ludzmi od contentu itd. wszyscy na etacie, nie będzie w stanie zrobić tego w miesiąc ? Jedyne wytłumaczenie jakie przychodz mi do głowy to że czas zje biurokracja, bo projekt może być na etapie projektu tygodniami i krążyć miedzy dyrektorami, projektantami czy menagerami.

    Wracając do tematu newsa i poprzednich Waszych wpisów, nie ma co panikować że krwiożercze korporacje tylko czekają na nasz pomysł żeby go ukraść :) ale też nie ma co paplać o tym na prawo i lewo albo sprzedawać go po kosztach. Może nie dlatego nie chcą kraść bo są tacy fajni, ale poprostu to sie może nie opłacać jeśli mogą poprostu kupić gotowy produkt za pieniądze dla nich śmieszne a dla przeciętnego programisty całkiem niezłe.

    IP: 91.150.220.[...] Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.8) Gecko/20100723 Ubuntu/10.04 (lucid) Firefox/3.6.8

  • Snaf

    #8 Snaf 2010-08-19 21:37:23 0

    OK znaiżyłem poziom przy moim gdybaniu.

    Co do mojej wypowiedzi, jej esencję masz tutaj:

    Bez dobrego pomysłu cała reszta (dobra realizacja i promocja) jest nic nie warta. (ew. MAŁO)

    Co do budowy aplikacji w miesiąc. Troszkę bezsensowną dywagację prowadzimy, gdyż nie określilismy specyfikacji takiego projektu.

    Ale wierz mi, że zespół 3-4 zgranych ludzi, którzy mają czas i wczesniej zrobili kilka projektów > mają gotowy framework lub komponnety dla jakiegokolwiek innego są na parwdę w stanie poskładać takie projekty, które powtórzą sukces FB, NK, Twittera.

    Bardzo często najprostrze pomysły są najbardziej chwytliwe a robiąc startup dobra praktyką jest odpalanie jego w podstawowej funkcjonalności.

    IP: 213.192.113.[...] Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729)

  • slawek22

    #9 slawek22 2010-08-19 23:23:53 0

    Chciałbym obalić tezę że w miesiąc nie można zrobić startupu  Nasz projekt to średniej wielkości serwis, jest juz na ukończeniu i w momencie zaprezentowania go szerszej publiczności czas developerki będzie wynosił niecałe 3 miesiące.

    No poobalałeś :) W miesiąc można zrobić startup... bo my robimy 3 miesiące i "już jest na ukończeniu". Ja mam obecnie projekt który był robiony przez ponad rok i od pół roku "jest na ukończeniu". 10% pracy zajmuje 90% czasu i to jest właśnie ta praca na którą się mówi "na ukończeniu" :)

    I ZNOWU GDYBASZ (bo te korporacje co mają tych zajebiaszczych wyjadaczy i programistów z kosmosu, etc. etc.) :D

    Jakim cudem duża firma z paroma wyjadaczami  i kilkunastoma szeregowymi developerami, grafikami, menagerami i ludzmi od contentu itd. wszyscy na etacie, nie będzie w stanie zrobić tego w miesiąc ?

    Wytłumaczenie jest bardzo proste. Gdyby była w stanie to byśmy co miesiąc mieli nowe, jeszcze lepsze google, facebooka, ceneo i gmaila. Nie wspominając już o "naszych klasach", "fotkach" czy innych "małych" projekcikach :) Przecież to w miarę proste i bardzo dobre pomysły. W sieci są od lat, skąd problemy z realizacją? Świetny pomysł wart miliardy dolarów jest. Programiści są... nic tylko robić i kasę liczyć :)

     ale też nie ma co paplać o tym na prawo i lewo albo sprzedawać go po kosztach

    I to jest mądre zdanie. A paplanie... jak wam się wydaje, że komuś powiecie o "pomyśle" i ktoś go na szybko zrealizuje i wam zrujnuje interes to chyba żeście na głowę upadli.

    Z resztą jeśli macie rację i korporacje z programistami wyjadaczami wszystko mogą zrobić w miesiąc - to jaka różnica, czy konkurencja wystartuje teraz, czy za 30 dni?

    Bez dobrego pomysłu cała reszta (dobra realizacja i

    promocja) jest nic nie warta. (ew. MAŁO)


    Czyli te wszystkie wielkie sieci hipermarketów, hurtownie, retailerzy... microsoft, który praktycznie większość rozwiązań kopiuje są warte... mało :) Więcej jest wart genialny pomysł, który przynosi straty :)

    mają gotowy framework lub komponnety dla jakiegokolwiek innego są na parwdę w stanie poskładać takie projekty, które powtórzą sukces FB, NK, Twittera.

    Jednemu zespołowi na kilka tysięcy faktycznie pewnie się uda. Jeden pomysł na kilkadziesiąt tysięcy może się uda jako-tako zmonetyzować. Myślisz, że to takie proste. 3 ludzi, portal i miliony na koncie lecą... tylko dlatego, że słyszysz jedynie o tych (paru) rozwiązaniach którym się udało.

    Więc możesz albo liczyć na pomysł i na to, że będziesz jednym z tych kilkuset tysięcy który jest coś wart... albo zrobić jakiś "normalny" biznes :)

    IP: 83.4.55.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/533.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.375.126 Safari/533.4

  • GroM

    #10 GroM 2010-08-21 15:15:59 0

    mickey czytaj ze zrozumieniem - 50% udziału odnosiło się do Startup School, a nie do konkursu

    IP: 83.13.178.[...] Opera/9.80 (Windows NT 6.1; U; pl) Presto/2.6.30 Version/10.61

  • emilian58

    #11 emilian58 2010-10-31 03:11:50 0

    CZY TO CHODZI O START TRUPOW CZYLI O GOOGLE

    IP: 94.173.14.[...] Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101026 Firefox/3.6.12 GTB7.1

Uwaga! Możesz zarejestrować się w serwisie i w ten sposób zarezerwować swój nick oraz ominąć konieczność ciągłego odczytywania wyrazów.

Aby dodać komentarz, musisz podać swój nick, treść komentarza oraz poprawnie przepisać oba słowa z obrazka (słowa muszą być rozdzielone spacją).
W treści komentarza można używać języka formatowania BBcode.

Polecane książki

Czytaj Webhosting

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? Zapisz się na Newsletter.

Zarejestruj domenę

Sprawdź dostępność swojej domeny:

.pl: 0 zł   .com: 19.90 zł
.com.pl: 0 zł   .eu: 19.90 zł